|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Mar 24, 2007 12:53 pm
Eipä tuo Azumangan enkkuversio niin hienoa kieltä näyttänyt olevan että se suomeksikaan mitenkään järkyttävä olisi. Ihan perus sarjakuva. Riippuu tietty millainen se alkuperäinen (varmaan kääntävät siitä, eikä enkkuversiosta) on, paha minun on sanoa.
Teemalta katoin justiinsa huonon dokumentin mangasta missä ei ollut muuta hienoa kuin ihan liian lyhyt juttu Comiketista, vai mikä se tapahtuma nyt olikaan nimeltään. Ja manganpiirtäjiä joista en ollut kuullutkaan työnsä parissa. Näytti hienolta. Tuli ensimmäistä kertaa sellainen olo että voisi olla ihan jees olla japanilainen, ei saisi lokaa niskaansa aina mangahahmoja piirrettyään. Hassua. Toisaalta japseilla on se sairas työtahti mitä en varmaan päivääkään kestäisi...
Uusia suomennoksia on näköjään nämä pari uutta "pseudomangaa" (hyh mikä sana), Bizenghast ja... se toinen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Mar 24, 2007 2:41 pm
Hih, Azumanga Daioh on varmaan ihan hyvä vaihtoehto, myy varmaan ihan hyvin ja ei ole pelkästään romanttista hömppää tai taistelumättöä.
Eräs manga (tajusin muuten vasta tänään, että pojat, sehän lausutaan man-ga eikä mikään ng-äänteinen manna) jonka haluisin kovasti nähdä suomen kielellä on Gankutsuo. Ei kuitenkaan kovinkaan tunnettu ja suosittu seinen, joten saatan joutua odottamaan melko pitkään ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Mar 25, 2007 4:43 am
se manga dokumentti oli tosiaan aika huono. Naoki Urasawa oli ainoa piirtäjä josta tiesin entuudestaan. "Monster" mangasta olisi voinut edes mainita. on se sen verran kuuluisa. Melkein koko ohjelman ajan hoin: "esitelkää Kentaro Miura, esitelkää nyt Kentaro Miura..." mutta ei sitä sitten tullutkaan. hmmm... niiden musiikilla ja äänitehosteilla varustettujen "mangan luku" kohtien paikalla olisi voinut olla asiaa. toinen ajatus, mikä päähän nousu oli: "Onkohan tuo kuvaaja ihan selvinpäin?" aika holtittomasti välillä kamera liikkui. xd Mielenkiintoisinta dokumentissa oli nähdä piirtäjät töissään.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 08, 2007 2:04 pm
*ravistelee irlannin postia* Pullauttaisivat nyt mangatilaukseni jo ulos kitusistaan... stare
Innostuin taas lukemaan Blame!a - se on kyllä loistava sarja. heart
Ja sitten olen lukenut skanneina Yatteraneezea. Se on vähän erikoinen (hyvällä tavalla) shounen ai tarina. Kuudes kirja mulla jo menossa. Siinä asiat tapahtuu hitaasti, mutta se on mielenkiintoinen. Ja luvut on 40-60 sivusia... O.o
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Apr 09, 2007 3:35 am
En yleensä lue mangoja suomeksi. Ranmat luin ja One Pieceä aloitin, mutta sitten loppu että lötsähti. Sitten siirryin englanninkieleen ja luen suomeksi vain silloin, kun sellainen sattuu nokan eteen (ja riippuu tietenkin minkälainen manga on kyseessä). Suomenkielennetyt versiot osaavat olla mahteja ja lukisin niitä oikein mielelläni, mutta englanninkielisiä löytyy enemmän ja isommalla valikoimalla. Suomeksi kun käännetään niin harvoja ja nekään eivät välttämättä ole hyviä paitsi osa. Minusta se käytäntö, jossa jätetään japaninkieliset ääniefektit silleen ja tungetaan suomennettu/englanninkielinen efektikäännös johonkin viereen pikkupräntillä. Näyttää siistimmältä.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 9:40 am
Eathlinn Ja sitten olen lukenut skanneina Yatteraneezea. Se on vähän erikoinen (hyvällä tavalla) shounen ai tarina. Kuudes kirja mulla jo menossa. Siinä asiat tapahtuu hitaasti, mutta se on mielenkiintoinen. Ja luvut on 40-60 sivusia... O.o muistaakseni latasin joskus ensimmäisen kirjasen, mutta ei jotenkin vain iskenyt. |: mahtoi olla piirustustyyli...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Apr 14, 2007 8:40 am
sain luettua death noten loppuun tänään, saa nähdä mistä sarjasta seuraavan kerran innostuisi. oli kyllä addiktoivaa. lxlight. o;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Apr 20, 2007 4:52 am
Meikäläinen tykkää suomennetusta mangasta. Tarinan tajuaa paremmin kotoisalla kielellä, vaikken niin huono enkussa olekaan. Conania ja NGE:tä tulee kerättyä, joitain Sangatsun yhden kirjan juttujakin on hyllyyn eksynyt. Muita suomennettuja sarjoja lainailenkin aktiivisesti kaverilta.
Suosikikseni on noussut tuo Salapoliisi Conan, enhän minä sitä muuten ostaisikaan. Vaikka suomennos onkin paikoin vain jäykkää kirjakieltä, luen sitä oikein mielelläni. Rikostapaukset tajuaa paremmin kun teksti on selkeää. Jos sekaan olisi sotkettu kaikenmaailman murteita ja puhekielisyyksiä, meikäläinen tippuisi kärryiltä jo alkuvaiheessa ja lukunautinto olisi pilattu.
Ja sitten se top-5:
1: Naruto ( luen netistä. Loppua kohden paraneva sarja. Meikä tykkää. ) 2: Salapoliisi Conan ( rikosten ratkominen on mukavaa ajantappoa. ) 3: One Piece ( lainailen kaverilta. Mahtava ja hauska toimintasarja. ) 4: Neon Genesis Evangelion ( Tämän animeversio on kuulemma parempi, mutta uppoaa meikäläiseen manganakin ) 5: Vagabond ( vakavasti otettava samuraisarja. Netistä ladattuna lueskelen. )
Meikäläiseen uppoavat parhaiten nämä taistelupohjaiset shonen-sarjat. Jos taistelutekniikat ovat huolella suunniteltuja ja komeita, juonestakin voi vähän tinkiä...
Tuhkakasa on uusi täällä. Olkaa kilttejä niin hän ei säikähdä tiehensä. Urr.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Apr 21, 2007 11:21 am
Jes, rahaa ostaa Emman nelospokkari. Se on ehdoton suosikkini suomenkielisistä.
Olen niin pirun köyhä, etten jaksa lähteä Tampereelle kirjakauppaan ostamaan mitään, kun reissu olisi yhden kahden pokkarin matka. Menee enemmän rahaa kuin mitä siitä hyödyn.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 22, 2007 11:56 am
Emma oli hassu, yhtäkkiä poksahtaa eteen naiskauneutta monenkin pokkarin edestä.
Fuhigi Yuugista taidan tykätä enemän kuin olen älynnytkään. Uusin pokkari sai lallattelemaan Miehenpuolikkaat-sarjan tunnaria: "Men men men men men, menmen menmen..."
One Piecekin on edelleen mahtava. Miksihän kaksi pokkaria ilmestyi yhtäkkiä kaupan hyllylle kerralla? Nojaa. Jänskää on. Ace on hottis ja Luffy on ihana. Zoro ja Nico Robin kuuluvat yhteen. Missä välissä minusta tuli älytön parittaja?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 22, 2007 12:01 pm
En enää edes muista kuinka kauan olen joutunut odottamaan, että Lovelessista vihdoinkin ilmestyisi se 7volan 3chapteri. Siitä on jo varmasti monta kuukautta kun aloin odottaa sitä ja minulla on tällä hetkellä kauhea hinku lukea jotakin, joten joudun tyytymään Lovelessin edellisiin osiin. ~Olisihan minulla muutama vola School Rumbleakin, mutta jotenkin tuntuu nyt siltä, että haluan lukea Lovelessia~
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 18, 2007 3:18 pm
Vuosien odotus loppui, Oh My Goddess! on kaupoissa heart
Me so happy now, whee!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 19, 2007 3:28 pm
Olen tässä jo pari vuotta kitunut pihiytäni, kun sisko osti joskus tuhat eKr. Fushigi Yuugi vol. ykkösen, vain ykkösen. Sen niin pahaan kohtaan, että olisi kiva tietää jatkosta.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 24, 2007 11:02 am
Blah... Mä haluan uudet Emmat ja One Piecet. Täältä ei yllättäin saa kun enkuksi, eikä Vizin One Pieceä taida olla tarpeeksi pitkälle muutenkaan.
Muuten oon nauttinut FMA 8 kirjasta eteenpäin kun juoni lähte selkeästi eriämään animesta. Banana Fish loppui! Hienoa ja haikeaa. Se sarja on sentään ensimmäisten ostamieni joukossa. Ekat osani on peilattuja isoja kirjoja... Oh, muistoja. ES Otherwiseakin on tullut luettua, en koskaan katsonutkaan animea loppuun, mutta tapetoin seinäni vähäksi aikaa julistekalenterin sivuilla. *virnu* Eternal Sabbathia saisi jo tulla uusi osa! Death Note 11 odottaa lukemista, sen jälkeen onkin enää yksi osa ja saan tietää miten se loppuu. Harmittaa, että joskus kauan sitten haalitut skannit on vanhalla kovalevyllä saavuttamattomissa...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 25, 2007 1:49 pm
Haluan uuden Emman, molemmat Fushigi Yuugit ja sen kauan odotetun Oh! My Goddessin scream
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|