Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Manga Thread :) Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Suosikkisi suomennoksista?
  Dragonball / Sandland / Kajika
  Ranma½ / Inuyasha
  One Piece
  Salapoliisi Conan
  Kamikaze Kaitou Jeanne / Time Stranger Kyoko
  Tokyo Mew Mew
  Neon Genesis Evangelion
  GUNNM
  Joku muu...
  En lue suomennoksia.
View Results

Liffy Glitter

PostPosted: Mon Feb 05, 2007 11:01 pm

Ainoka
Liftrasir
Ainoka
--kiroaminenhan oli suorastaan tapojen puuttumista smile

Ja on edelleen... stare

Ei uskoisi.

Kiroaisivat edes tyylillä ninja

Love Hinaa sain melkein ensimmäisen osan luettua. Ei iskenyt... ehkä jos olisin 14v ja miespuolinen enkä totaalisen kyllästynyt haaremisarjoihin.

Nyaw nyaw, Death Note 2-4. Ja Fullmetal Alchemist vol 11, oh joy! domokun

Muistelisin lukeneeni/kuulleeni että Fushigi Yuugia alkavat kääntämään. Totta? Tarua? Ja tärkein asia: lukemisen arvoista?
Oma FY -kokemukseni on ainoastaan kahden DVD'n OVA-paketti. Nättejä poikia (tosin sen yhden sukupuolesta en vieläkään ole varma).
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 3:52 am

Liftrasir
Love Hinaa sain melkein ensimmäisen osan luettua. Ei iskenyt... ehkä jos olisin 14v ja miespuolinen enkä totaalisen kyllästynyt haaremisarjoihin.

:'((((

I r 20!

Deltae

thoughtless`

PostPosted: Wed Feb 07, 2007 10:54 am

Fantasiapelien sivuilla on todella masentavaa kun tuotteesta sanotaan 'julkaistu' ja 'ei vielä ilmestynyt'.
Tahtoo Masara Minasen Empty Heart kun kerran saa jotain siltä käännettynä...! <3 Lies & Kisses myös, mutta siitä sanotaan saatavuudesta 'ei tietoa'.
Ja Princess Princess 2 saisi kanssa tulla jo.
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 4:56 am

Deltae

I r 20!

Ei se ole synti xd

Äyväyy, Hellsing vol. 8 ilmiintyy ilmeisesti vasta kesällä stressed

Tahdon lisää Lovelessia, sokeria, Trinity Bloodia, sokeria, Kingdom Heartsia, sokeria... ja The Queen's Knightia. Ja One Pieceä. Ja Godchildia.

Pläh. Kauppaan karkkiostoksille stare

Death Notea neljä osaa luettu. Haluan lisää nyt heti paikalla... ninja Ihan kivaa kun on taas joku sarja mitä voisi obsessiivisesti fanittaa. Olen myös saanut paljon tuoretta verta sen sarjan ystäviksi. Hupaisaa kun tässä pari iltaa sitten ihmiset suunnilleen odottivat jonossa milloin saan neljännen osan luettua sweatdrop

Liffy Glitter

Eathlinn
Crew

PostPosted: Fri Feb 09, 2007 3:17 am

Raahasin kilotolkulla mangaa Suomesta. The rat is happy!

Eternal Sabbath heart
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 10:03 am

Voi kettu, Hellsing vol kahdeksan julkaistaan Dark Horsen toimesta vasta heinäkuussa, sanotaan. En jaksaisi pyöritellä peukaloitani nettilatausten tahtiin! Tahtoo kannet! Tahtoo tahtoo!

Ainoka

1,300 Points
  • Gaian 50
  • Member 100

Liffy Glitter

PostPosted: Thu Mar 15, 2007 3:03 am

Ainoka
Voi kettu, Hellsing vol kahdeksan julkaistaan Dark Horsen toimesta vasta heinäkuussa, sanotaan. En jaksaisi pyöritellä peukaloitani nettilatausten tahtiin! Tahtoo kannet! Tahtoo tahtoo!

Samaa luin minäkin jokin aika sitten. Harmittaa.

Fushigi Yuugi oli muistikuvastani poiketen sittenkin aika onneton tapaus, työllä ja tuskalla sain luettua puoleen väliin. Plääh. Olen tainnut tosiaan kasvaa ihmissuhdedraamailusarjojen yli... confused Tai ylipäänsä noiden Miss Ihan Tavallinen Koulutyttö Tavallisine Ongelmineen onkin jollain tapaa Erityinen jota kuitenkin pitää olla pelastamassa jatkuvaan...
...ää, lusua!
PostPosted: Thu Mar 15, 2007 9:45 am

Näin ihan vaan suomeksi käännetyistä...
Ranma ½ minut aina nauramaan saapi. :'D

Amitia

Adventuring Dragon

17,325 Points
  • Megathread 100
  • Lapin Patrol Kastra: Victory! 250
  • Spirit of the Smackdown! 100

Ainoka

1,300 Points
  • Gaian 50
  • Member 100
PostPosted: Sun Mar 18, 2007 10:07 am

Amitie

Ei sille saa nauraa, se alkaa olemaan jo klassikko!
MUNCH -efekti on aivan paras!
PostPosted: Sun Mar 18, 2007 10:45 am

Ainoka
Amitie

Wuu, samaa mieltä. ;D

Tosin minulle on alkanut kolahtamaan suomijulkaisut yhä vähemmän. Suomen kieli suckaa. >_> Mutta Ranma on kerätty loppuun, samoin Arina Tanemuran KKJ ja TSK, Inuyashaakin on 13 osaa, mutta sitä ei kyllä enempää. Olen lukenut kaikkia suomennettuja sarjoja Dragonballia ja Emmaa lukuunottamatta. ;D

Fantasiapelit rockaa! 8D Juuri tuli postissa tilaamani Negima! 11 [vihdoin ja viimein! Kolmas kerta toden sanoo, olen jo kaksi kertaa aiemmin yrittänyt ostaa, ensin kaupasta ja sitten netistä ja vasta nyt lopulta sain sen käsiini] ja DNAngel 6. Ensiksi mainittu on kyllä melkoisen pervo, mutta ei voi mitään.. Taistelukohtaukset ja sellaiset on kyllä älyn siistejä. 8D Olen ihan addiktioitunut DNAngelin mangaversioon. On reilusti parempi kuin anime, Satoshin hahmolla on enemmän syvyyttä [on muuten lempihahmoni sarjassa] ja muutenkin piirrokset ovat parempia. Woo-hoo.

Yolko

Ainoka

1,300 Points
  • Gaian 50
  • Member 100
PostPosted: Mon Mar 19, 2007 1:01 pm

Yolko
Tosin minulle on alkanut kolahtamaan suomijulkaisut yhä vähemmän. Suomen kieli suckaa. >_> Mutta Ranma on kerätty loppuun, samoin Arina Tanemuran KKJ ja TSK, Inuyashaakin on 13 osaa, mutta sitä ei kyllä enempää. Olen lukenut kaikkia suomennettuja sarjoja Dragonballia ja Emmaa lukuunottamatta. ;D

Hyvä mies, suomen kieli on paljon joustavampaa kuin moni muu ja minusta soveltuu hienoisella efektikehittelyllä varsin hyvin kaikkeen mangaan. Minua sitten inhottaa ostaa englanninkielistä mangaa, kun joku aina sitten soittaa ja kertoo kuinka sitä-ja-sitä tekstiä on muokattu, jotta se sopii paremmin jenkeille ja se-ja-se ei kiroile sitten lainkaan alkuperäisversiossa...
Suomenkielelle käännetyssä mangassa ei ole muuta sen suurempaa vikaa, kun että sitä mitä haluaa lukea harvoin löytyy, poikkeuksena nyt tuo erittäin rakastettava seinen, Emma. Paras ratkaisu efekteihin on jättää ne kääntämättä.
PostPosted: Wed Mar 21, 2007 11:44 am

Ainoka
Paras ratkaisu efekteihin on jättää ne kääntämättä.

Harmittaa tosi paljon, ellei ymmärrä niitä. Minulle kelpaa nyt yleinen "pienellä muka-huomaamattomasti viereen"-tyyli, vähän keskittyy niin ne ei häiritse ja pysyy kärryillä, etenkin esim. käveleekö tyyppi vai pysähtyykö. Kuuluiko kolaus, kiljahdus vai mitä hahmo kääntyi katsomaan?

Zeggo

Liffy Glitter

PostPosted: Wed Mar 21, 2007 1:26 pm

Minäkin tuen pieniä efektikäännöksiä sivussa/ruutujen välissä/???. Yleensä koko harakanvarpaiden länsimaalaistaminen tuhoaa aika tehokkaasti kuvan, kielestä viis. Mutta ilman käännöksiä olisin ihan pihalla mitä siinä sanotaan. Ja kun ne efektit tuntuvat antavan ihan mukavasti sisältöäkin.
Kieltämättä nuo suomennetut efektit joskus tuntuvat hieman kummilta, luulen että se johtuu vaan siitä etten itse ole tottunut tai siitä että mangan suomentaminen on melko alussa ja sopivia "termejä" ei ole vielä löytynyt, tai molemmista.

Hmm, pitkään aikaan en ole törmännyt "Suomen kieli raiskaa mangan!" -tapauksiin. Outoa, johonkin aikaan niitä tuntui tunkevan joka nurkasta "HISSSS, ärrämangaa!" -kommentteineen.

Ei mut, mut mutmut. Wanha tieto warmasti monelle, paitsi minulle. Punainen Jättiläinen kustantaa kesällä Azumanga Daioh'in heart
PostPosted: Thu Mar 22, 2007 11:31 am

Liftrasir
Punainen Jättiläinen kustantaa kesällä Azumanga Daioh'in heart
Jipiiii! <3 x10
Heti alkoi kyllä säikähdyttää millaista mahtaa olla suomenkielisenä. o:

Amitia

Adventuring Dragon

17,325 Points
  • Megathread 100

Amitia

Adventuring Dragon

17,325 Points
  • Megathread 100
PostPosted: Thu Mar 22, 2007 11:34 am

Ainoka
Amitie

No hauskuuttahan minä naurankin, en ivallisena tietenkään! O:
Ranma ½ on ihana. <3
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items