Welcome to Gaia! ::

Reply Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)
PlayStation 3 - The Next Generation Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 8 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Zero-Egon

350 Points
  • Gaian 50
  • Member 100
  • Dressed Up 200
PostPosted: Tue May 17, 2005 1:36 pm

[ Message temporarily off-line ]
PostPosted: Tue May 17, 2005 2:14 pm

Emm, jag var lite sarkastisk när det gällde det där om tvättmaskinen... Men ja, jag tycker att kuben är snyggare än PS3'an.

Och Gamecube är ingen barnleksak. crying
Alla mina favoriter som Metroid Prime, Zelda, SSBM, Resident Evil, Tales of Symphonia och en bunt till finns till den. Den har ypperliga enspelarspel och dessutom de bästa partyspelen.
Varje månad kommer det typ två-tre spel till kuben jag är lite sugen på, en-två till PS2'an och kanske ett till X-Box.
Bosken har bara en massa PC-spel som dessutom funkar sämre på X-Box. De enda exklusiva spelen är väl kanske Dead or Alive, en serie som inte förändrats sen tvåan och Jade Empire. Halo för all del men de kommer som sagt till PC. PS2'an har en massa roliga enspelarlir och de utan tvekan bästa fighting-spelen.

Dessutom har jag än så länge inte träffat nån riktig hardcore-gamer som älskar X-Box. Det är alltid CS-ungar som hänger vid X-Boxspelen och tjafsar om nåt nytt bilspel som funkar ungefär som tjugo andra. Så det verkar som om det bara är kids som äger X-Box helt enkelt. Det finns säkert undantag där ute men de är definitivt få...

För att dra ett annat citat av en anna Petter.
PS2'an är en spelkonsol som önskar den var en dator.
X-Box'en är en dator som önskar att den var en spelkonsol.
Gamecube är en spelkonsol.

Puchiko_chan

Jetzudan

PostPosted: Tue May 17, 2005 2:20 pm

PostPosted: Tue May 17, 2005 10:55 pm

Puchiko_chan

För att dra ett annat citat av en anna Petter.
PS2'an är en spelkonsol som önskar den var en dator.
X-Box'en är en dator som önskar att den var en spelkonsol.
Gamecube är en spelkonsol.

Hehe...just det dära citerade jag för min kompis igår. blaugh

Fast just när det gäller konsolerna vet jag inte direkt om Nintendo gjorde allt för snygg heller. Vad har hänt med designen denna generation som skall komma?

Nintendo Revolution / RE

Vi har dock inte fått se kontrollen till konsolen ännu samt sa Nintendo på deras konferens igårkväll att konsolen möjligen kommer bli lite mindre till releasen.
MEn sedan visade dem också upp en ny bärbar konsol, den riktiga uppföljaren till Game Boy (DS är inte en uppföljare), nämligen Game Boy Micro som enligt mig känns väldigt onödig. Den är står som en NES dosa men man kan lira spel på den...check it out.

Game Boy Micro

Nåja...just nu orkar jag egentligen inte diskutera ämnet allt för mycket. Jag tycker nog att designen inte var allt för värd på någon av konsolerna. Vi får väl se vad som mer sker under E3 dagarna. Nintendo borde försöka göra något som slår starkare än deras konferens igårkväll som var en riktig besvikelse för alla fansen. Extremt många blev besvikna.

Drevlin
Crew

Drevlin
Crew

PostPosted: Tue May 17, 2005 11:02 pm

PostPosted: Tue May 17, 2005 11:20 pm

So what?
Du märkte inte att han sa att den inte riktigt räknades som en riktig konsol utan var mer än barnleksak? Man känner negativa vibbar!
Jag är på direkt när du säger att det finns mycket spel som riktar sig till en yngre publik men det finns dessutom en massa spel som riktar sig till en äldre. Det enda som inte finns är spel för kidsen som vill ha en "cool" maskin där de kan skuta folk och köra bil.
Gamecube passar sig alltså för alla utom de osnutna skitungarna som sitter hemma och tror att de vuxit ifrån Nintendo och tror att Nintendo bara gör barnspel.
Vad är det för fel med glada spel nu då!?! crying

P.S
Tycker faktiskt är Revolution är skitsnygg, men det beror nog bara på det lilla stället som får den att stå i en annan vinkel än andra konsoler. Bara en sån liten detalj. ^^

Puchiko_chan

Cyberborn

PostPosted: Wed May 18, 2005 2:28 am

Dags att diskutera konsoller då, först får man väl ta en liten utvärdering av de nya:

PS3: Snygg som fan! Grymt job med designen Sony! Jag längtar redan.

Revolution: KÄnns lite som en PS2 rip, i och med det att den är smal rak och kan ställas på högkant.

360: USCH! Blä vad ful! Ingen övrig kommentar...

Nu till diskutionen om maskiner:

PS2: Den konsoll som givit mig mest glädje och förhoppningar. Många helt underbara spel har släppts till PS2 och de fortsätter bara att strömma ut. Dessutom håller den kravet med att vara bakåtkompitabel för alla de PS spelen som man inte bara kan vara utan.

GC: Kuben är nog den konsoll som jag varit minst intresserad av. Det släpps väldigt få spel till den och de spel som släpps är i regel väldigt barnsliga. Ok att detta inte är ett stort problem, men i längden blir det lite tråkigt. Nintendo klarar sig dock på guldkorn som SSBM, Metroid(som var bättre förr) och Z:WW.

XBox: Trots att jag inte vfill erkänna det så är Xboxen den totalt dominerande konsollen på marknaden. Folk kanske tycker att den är mer som en dator, vilket den är. Men vafan det är en dator du kan ladda ner PS2 ocg GC spel till och få dem att flyta perfekt. Du kan till och med få tag i alla de gamla hederliga S/NES, Saturn o.s.v. spel som man inte kan leva utan. Detta kombinerat med den bästa processorn på marknaden gör den faktiskt till den bästa konsollen just nu. Man kan ju också nämna att det släpps vissa kungliga spel til Xbox: Halo och Fable någon?
Sen att de har den coolaste versionen av Soul Calibur 2 gör det hela lite bättre.
PostPosted: Wed May 18, 2005 6:29 am

Puchiko_chan

Jalkazar

PostPosted: Wed May 18, 2005 6:31 am

PostPosted: Wed May 18, 2005 6:34 am

PS3 an ser ut som en toastmaskin...

PartEx

Jalkazar

PostPosted: Wed May 18, 2005 6:35 am

PostPosted: Wed May 18, 2005 7:43 am

Jalkazar
L宧 quote jag kan avsluta disjussionen med att s䧡... sl䮧 in handsken nintendo kommer 䧡 er alla

Du anar inte hur n00bigt det låter att skriva sådär utan att argumentare något för det du säger. Tekniskt sett...ett onödigt inlägg.

Jag tycker som sagt ingen utav konsolerna direkt är jätte snygga. Det känns som om dem alla gått in för mycket i det hela att deras konsol måste se ut som något som kommit 50 år ifrån framtiden. Sen hittills vad vi sett t.ex utav Nintendos RE tycker jag den nästan liknar en CD-läsare man kan sätta in i datorn.
Sen just nu sitter vi bara och klagar på varandra typ. Vi har råkat komma in på den nuvarande generationen (som egentligen inte hör till topicen) och jämför konsoler där. Egentligen borde vi kunna njuta utav den gångna tiden. Fatta, det var år sedan våra nuvarande konsoler släpptes. Jag kan gladeligen säga att jag kunnat njuta mycket utav min PS2 samt en hel del av GC tackvare Thomas och andra vänner. XBox känner jag dock ingen som vill skaffa så det finns kanske vissa saker jag skulle vilja testa men inget jag skulle dö om jag missade.
Om vi nu ska diskutera den kommande generationen finns det egentlige inte mycket vi kan diskutera. Allt vi sett är designen på konsolerna, fått info hur starka dem är (dock inte sett något ifrån Nintendo RE). Där har faktiskt PlayStation 3 segrat otroligt nog. Den ska vara 35 gånger snabbare än PS2. Samt t.ex ha dubbla beräkningskapaciteten än XBox 360. Men visst, jag som levt med min PS2 blir bara glad eftersom det betyder att jag antagligen kommer få en riktigt stark konsol som dessutom kommer få spelen jag vill ha på sig. Sådant som Metal Gear Solid, Grand Theft Auto, Final Fantasy o.s.v. Men det betyder inte att den kommer bli bäst. I slutändan kommer det som sker vara att vi fått snyggare och större spel typ, men det kommer återigen vara spelglädjen som räknas. Där vill jag säga att alla konsolerna har starka sidor. Jag vet inte hur många timmar jag suttit med t.ex GTA: San Andreas och lattjat runt och garvat ihjäl mig för att det är så kul. Men jag kan säga att jag lätt ändå har spelat flera timmar SSBM till GC som jag fortfarande njuter utav. Fatta coolt! SSBM släpptes med GC i början, och det håller fortfarande och Revolution kommer snart med ett nytt SSB spel till serien, det måste väl ändå betyda något? Så jag vill egentligen vänta till på att spelen kommer, eftersom det är dem som spelar roll. Se här vad jag ser fram emot.

PlayStation 3
Killzone 2
Final Fantasy XIII?
Silent Hill 5?
Metal Gear Solid 4
(samt att den klarar av alla mina tidigare spel)

Revolution
Nästa SSB
Zelda?
Resident Evil 5 kanske?

360
Ehm...ja...just det. sweatdrop Halo 3 vore väl coolt att se iaf.

Så för mig blir det PS3 i första hand. Lyckas man hitta jobb och har cash lär jag skaffa en Revolution också, den ska kunna tanka hem gamla N64 spel via nätet samt kan man spela GC spel på den vilket är kul. Men PlayStation är dem som blir mitt val just av den orsaken att dem har rätt spel för mig. Dem har ett mångfall utav bra single-player spel. Så eftersom jag oftast sitter ensam hemma och spelar blir det bra på det viset. Jag har inte alls ofta kompisar som kommer över för att spela. Det är jag som är en av dem som går över till någon för att lira. Men Nintendo gör fortfarande en del spel jag lätt skulle vilja sätta tänderna i och njuta. Så egentligen, jag ser positivt på alla konsoler. Jag nekar inte till att jag gillar Nintendo eftersom jag t.o.m blev orolig för dem när dem inte slog starkt på E3 mässan, det måste ju betyda att dem har en plats i mitt hjärta? Så jag hoppas få njuta utav saker ifrån alla konsolerna.

Sen som sgat designmässigt vet jag inte helt vad jag ska säga. Inte glad för någon av dem nya.

PS3: Typ slimmad PS2. Visst, ganska stiligt nu när jag stirrar på min PS2 som ser lite kantig och inte lika flashig ut, men varför denna kontroll?

Revolution: Lite, smal, skitbra att den är så kompakt. Men man hoppas dem sätter lite gladare färg på den för som sagt, den såg ut som en CD-läsare man köpt och ska till att stoppa in i datorn.

360: Känns fortfarande klumpig. Samt ganska tråkig.

Jag tycker nog tyvärr 360 är den som är sämst. Sen hamnar typ PS3 och Revolution på samma plats. Vi får iaf hoppas Nintendo fixar en tuff kontroll till Revolution annars vet jag inte vad jag ska säga om alla konsolerna kommer och har skumma kontroller.

Nåja...orka skriva mera. Typ glömt vad och varför jag skrivit alt detta. Har säkert lyckats skriva något dumt och ogenomtänkt nu. xp

Drevlin
Crew

Drevlin
Crew

PostPosted: Wed May 18, 2005 7:44 am

Jalkazar
Total Phantom ripoff s䧥r jag

Tycker nog 360 ser ut som en då också. Faktiskt mera då om jag minns den rätt.
PostPosted: Wed May 18, 2005 7:49 am

Jetzudan

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Wed May 18, 2005 7:53 am

Reply
Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 8 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games