Welcome to Gaia! ::

Reply Language General Discussions
French General Discussion Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 ... 126 127 128 129 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

.[ George ].

PostPosted: Sun Sep 18, 2005 2:12 pm

Proudly_Jewish
.[ Nagini ].

I started french in grade six (i did the late immersion program) it was such a concentrated first year. in grade seven we were mixed in with the students who've done it since kindergarten. now i'm in grade 10 and a lot of the late immersion are as good, if not better at speeking french than the early ones.

i find speaking french is as easy as reading and writing it. i won concours d'art oratoire in my district for 3 years running.

(sorry if i sounded bragging, i was just trying to sum up my history in french)

so you're from Ontario, like me... xd

I'm fluent in French too, btw razz
i'm from BC cool Campbell River to be exact.. on Vancouver Island
PostPosted: Sun Sep 18, 2005 3:04 pm

Proudly_Jewish
Nsanytee

I actually own a French version of Harry Potter #1. It was quite a pleasant shock to receive a French Harry Potter book (I also have first editions of #1-3 from Great Britain mrgreen ). My French teacher gave me extra credit for showing it to her, hee hee.

I read the first two HP books in French about two years ago, after a year of studying the language... it was excellent practice 3nodding

I read HP #1-5 in German (the 6th one comes out October 1st), #1-3 in Chinese and heard the 4th one in English on tape. Someday I'd like to read it in French, but probably not soon because I've a lot of books to read at the moment... One of it is Einstein's biography in German. It's really interesting!

chocfudge
Crew

Proudly_Jewish
Captain

PostPosted: Sun Sep 18, 2005 3:12 pm

o.o I see...
PostPosted: Sun Sep 18, 2005 3:25 pm

Mais je pense que francais est une langue difficile. J'ai lu le livre "Candide" de Voltaire. C'est marveilleux! Tu le sais?

chocfudge
Crew

Proudly_Jewish
Captain

PostPosted: Sun Sep 18, 2005 3:29 pm

chocfudge
Mais je pense que francais est une langue difficile. J'ai lu le livre "Candide" de Voltaire. C'est marveilleux! Tu le sais?

(on dit: je pense que le francais... .... ... le-connais-tu?) lol

ca me dit quelque chose, je ne suis pas sure si je l'ai deja lu... domokun
PostPosted: Sun Sep 18, 2005 3:33 pm

Ah, merci. Naturellement c'est 'le' francais... Alors, quand est-ce que tu as commence a apprendre le francais?

chocfudge
Crew

Proudly_Jewish
Captain

PostPosted: Sun Sep 18, 2005 3:59 pm

chocfudge
Ah, merci. Naturellement c'est 'le' francais... Alors, quand est-ce que tu as commence a apprendre le francais?

lorsque j'avais 11 ans ^^ maintenant j'ai 14 ans domokun
PostPosted: Sun Sep 18, 2005 6:48 pm

y-a-t-il quelqu'un ici qui connait Fracois Perusse? ninja

Proudly_Jewish
Captain

chocfudge
Crew

PostPosted: Mon Sep 19, 2005 7:23 am

Proudly_Jewish

Non, je ne le connais pas. Qui est-ce?
PostPosted: Mon Sep 19, 2005 12:45 pm

chocfudge

on dit "merveilleux" ^^ Pour le reste, c'est parfait. J'ai etudie Candide l'annee derniere pour mon examen. C'est etonnant que tu l'aies lu, c'est un livre assez difficile smile

PS : c'est dommage, on ne peut pas ecrire avec des accents. Pourtant, c'est important lol

Elearin

chocfudge
Crew

PostPosted: Mon Sep 19, 2005 2:05 pm

Sora Miyazawa
chocfudge

on dit "merveilleux" ^^ Pour le reste, c'est parfait. J'ai etudie Candide l'annee derniere pour mon examen. C'est etonnant que tu l'aies lu, c'est un livre assez difficile smile

PS : c'est dommage, on ne peut pas ecrire avec des accents. Pourtant, c'est important lol

Je suis d'accord avec toi, c'est different sans accents. Comme ca il manque quelque chose, n'est-ce pas? J'aime beaucoup Voltaire. Il est un ecrivain fabuleux! J'ai aussi lu "Un sac de billes", c'est un livre de Joseph Joffo. Il s'agit des Juifs au temps de Hitler. Il est tres interessant. J'habite en Allemagne et on a appris beaucoup de ce temps. C'etait horrible!
PostPosted: Mon Sep 19, 2005 2:24 pm

chocfudge
Proudly_Jewish

c'est un comedien quebecois domokun il est trop drole rofl

Proudly_Jewish
Captain

Proudly_Jewish
Captain

PostPosted: Mon Sep 19, 2005 2:25 pm

chocfudge

Je suis d'accord avec toi, c'est different sans accents. Comme ca il manque quelque chose, n'est-ce pas? J'aime beaucoup Voltaire. Il est un ecrivain fabuleux! J'ai aussi lu "Un sac de billes", c'est un livre de Joseph Joffo. Il s'agit des Juifs au temps de Hitler. Il est tres interessant. J'habite en Allemagne et on a appris beaucoup de ce temps. C'etait horrible!

ouais crying heureusement personne qui je connais est mort a cause de ca... mais... crying
PostPosted: Tue Sep 20, 2005 11:47 pm

Proudly_Jewish
chocfudge
Proudly_Jewish

c'est un comedien quebecois domokun il est trop drole rofl

Je l'adore wink

(Salut ^^)
Je suis francaise ! (waaa >.<) Je n'ai pas encore eu le temps de me presenter sur le topic de... baah
(= means something like ''hummm'' < *thinking* but it's rather used in vocal conversation and between friends >.<) ... de presentation ! xd Je ferais ca ce soir blaugh parce qu'il est tot =.= et que je dois aller a la Fac >.>

Bref ! HP ??? rolleyes *en train de lire le 6 en anglais*

Pour ce qui est de Candide, comme je l'ai etudie au lycee, j'ai pas trop apprecie. Pourquoi ? Parce qu'on nous laisse pas le temps de le lire pour le plaisir, et on nous rabache tout le temps les meme explication gonk

et pour Le Petit Prince, ce livre a berce mon enfance. ^^
Si tu veux, j'ai un mp3 avec un partie de l'histoire en francais, si ca t'interesse. wink

Bon ninja , je pars en cours ^^

Ashurae

Proudly_Jewish
Captain

PostPosted: Wed Sep 21, 2005 7:37 am

eh bien, merci pour ton offre, Gayah-chan, mais c'etait en francais que je l'ai lu razz je l'ai pas lu en anglais parce que j'aime pas les traductions, c'est toujours d'la merde =_= (dsl lol mais c vrai...)
Reply
Language General Discussions

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 7 ... 126 127 128 129 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces