Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
ICA Konsum. Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 3943 3944 3945 3946 3947 3948 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:16 pm

Wunju
Och ulven tog sin tös på ryggen och träden blixtrade förbi när vargen drog och käften slog genom mörka skogen fram i vargaraseri. Och över moss och över hyggen for de som en iskall vind och i kärlighet tösen pälsen slet och kysste varsamt Gråbens kind..

*sjunger*

Rödluvan och vargen blev mycket goda vänner.
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:18 pm

Mikusagi
Mikusagi
Mikusagi
Mikusagi
Tessi kan alltid lyssna på mig! ^^
Skall jag berätta en saga? Det var en gång en liten flicka som skulle till sin mormor med lite gott. Mamman gav en röd luva åt'na, och så bar det av. Hon cyklade på stigen, men så plötsligt föll hon. "Dumma stig" sade Rödluvan, som vi kallar vår flicka nu, irriterat. Cykeln hade gått sönder, så det fick bli till att gå resten av vägen. Eftersom hon var sur på stigen, genade hon genom skogen.
Men då kom vargen! eek

"Hej, lilla varg!" hälsade Rödluvan artigt och neg.
-PANG-
Ett skott. Det träffade ett träd. Vargen sprang iväg, och flickan skrek. Sedan vände hon sig om och fick se en bonde. "Var det farbror som sköt?" frågade Rödluvan med gråten i halsen. "Jajamän! Snart skall hon inte behöva vara rädd för vargen längre!".
Det är så idag, att om en människa bestämmer sig för att bosätta sig någonstans, ser han marken som sin. Ibland kan det hända att en varg äger marken innan, men det gills inte. Den här vargen hade ätit ett av bondens får, eftersom den var på vargens mark.
"Men jag är inte rädd!"

sade Rödluvan uppnosigt.
"Hoho. Du ändrar dig nog när han river ett barn!"
Rödluvan sprang genast hem till mormor, som var militant vegan, och berättade vad bonden skulle göra. Kerstins, mormorn hette så, ansikte lös av ilska. Hon tog på sig sin rock och sina stövlar, och gick ut. Hon letade upp bonden och ställde honom mot väggen.

"Du tog vargens revir! Du får betala ett pris! Marken är värd mer än några får!" mormoderns ögon lyste, och bonden blev riktigt rädd. Han försökte dra sig undan, men Kerstin tänkte inte förlora. Hon band honom med ett rep och drog bonden ända till den lokala polisstationen. "Mannen här skjuter på oskyldiga djur utan vapenlicens!". Polisen såg upp från sin tidnig "Jaså? Då får jag väl kolla upp det." Hennes röst var allvarlig. "Och skattesmitare är han också" lade Kerstin till.

Allting slutade så lyckligt att bonden fick flytta, och hans djur släptes ut i det vilda. Därav finns nu vildfår och vildhästar återigen.

Det var allt, mina barn! *slår igen boken*

Vad har vi lärt oss av sagan, Shinobi?
att morötter inte är gröna

Shinobi_8745

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:18 pm

Vem är den specielle Fred?
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:20 pm

*Ser på Shinobi* Nej, min son. Vi har lärt oss människan inte styr allt, att djuren också har rätt till planeten. Vi skall alla samsas om en och samma jord, och leva i harmoni.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

Shinobi_8745

PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:24 pm

men då kan inte jag lnmörda eller göra mig av Telletubbies
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:36 pm

*stirrar på allt folk*

TessiTuss

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:37 pm

Shinobi_8745

Teletubbies är utomjordingar. De skall inte få något alls av vår planet! På dem bara!

De stör barnens språkutveckling, och visar kaniner som parar sig i TV... BORT MED DEM!
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:39 pm

Mikusagi
Shinobi_8745

Teletubbies är utomjordingar. De skall inte få något alls av vår planet! På dem bara!

De stör barnens språkutveckling, och visar kaniner som parar sig i TV... BORT MED DEM!
kaniner som parar sig? sexigt xd xp

jag skall göra mitt bästa...hoppas bara de itne har några elvispar

Shinobi_8745

TessiTuss

PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:45 pm

*slår huvudet i väggen igen*
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:45 pm

Shinobi_8745
Mikusagi
Shinobi_8745

kaniner som parar sig? sexigt xd : xp

jag skall göra mitt bästa...hoppas bara de itne har några elvispar

Elvispar är farliga ting.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:47 pm

TessiTuss

Jag tykcer att dina röster är väldigt elaka. De borde gå och irritera Bush eller någon annan som förtjänar dem! Inte Tessi! crying
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:50 pm

Mikusagi
TessiTuss

Jag tykcer att dina röster är väldigt elaka. De borde gå och irritera Bush eller någon annan som förtjänar dem! Inte Tessi! crying
Det tycker jag med jag vill att de ska försvinna. Jag vill inte dö

TessiTuss

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 12:52 pm

TessiTuss
Mikusagi
TessiTuss

Jag tycker att dina röster är väldigt elaka. De borde gå och irritera Bush eller någon annan som förtjänar dem! Inte Tessi! crying

Det skall du inte heller! *skriker högt* OUR TANNEBAUM OH TANNEBAUM ER IES NICHT SO WIESAM SPÄTER! UND ER GAR NICH SUM TANNEBAUM TRALLLALALA!!! <--- Tysk jullåt som skall överrösta de elaka nymferna i ditt huvud.
PostPosted: Sun Jun 26, 2005 1:00 pm

+++ för min tyska >>;

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

TessiTuss

PostPosted: Sun Jun 26, 2005 1:08 pm

Mikusagi
TessiTuss
Mikusagi
TessiTuss

Jag tycker att dina röster är väldigt elaka. De borde gå och irritera Bush eller någon annan som förtjänar dem! Inte Tessi! crying

Det skall du inte heller! *skriker högt* OUR TANNEBAUM OH TANNEBAUM ER IES NICHT SO WIESAM SPÄTER! UND ER GAR NICH SUM TANNEBAUM TRALLLALALA!!! <--- Tysk jullåt som skall överrösta de elaka nymferna i ditt huvud.
biggrin .. tyska är kul
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 3943 3944 3945 3946 3947 3948 ... 7242 7243 7244 7245 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games