|
|
|
|
Posted: Fri Sep 17, 2004 8:27 am
Drevlin *rycker på axlarna* Oh well... Jag tycker också att det var en bra idé. *kramar* blaugh
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Sep 17, 2004 10:12 am
Det är inget fel på Pjär i den här frågan, och visst är förslaget lite roligt om man gillar grisar(om man gillar grisar, ja). Men inte fan ska vi ha det som visningsnamn.
Och angående mig och gnällig: Förvisso kan det bero på att jag, som en av grundarna även är en av dem som tar föreningen på allvar. Jag hatar tanken på att gå omkring och låtsas vara glad och acceptera allt som alla säger och bara svara "Ja, det låter jätteroligt!!(glöm inte ettan)!! *jätteful-gul-smajl*". Så kan ni snälla tänka liiite längre än: "Grisar är roliga, därför passar en som maskot eller namn på visningen!!(en etta eller två ettor)!!"
För längre inlägg angående namnet, besök tråden på zmanga.
PS: Jag överlägger seriöst om huruvida Herr Utter-con passar bättre än Kultingen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 18, 2004 3:59 am
Herr Utter-con är ett fruktansvärt förslag tycker jag. Det är alldeles för internt. Culting-con låter nästan lika illa som Herr Utter-con...
Vad visningarna ska kallas har jag inget förslag för, men jag förstår fortfarande inte felet med en culting som maskot.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 18, 2004 4:09 am
.nemo Det är inget fel på Pjär i den här frågan, och visst är förslaget lite roligt om man gillar grisar(om man gillar grisar, ja). Men inte fan ska vi ha det som visningsnamn. Och angående mig och gnällig: Förvisso kan det bero på att jag, som en av grundarna även är en av dem som tar föreningen på allvar. Jag hatar tanken på att gå omkring och låtsas vara glad och acceptera allt som alla säger och bara svara "Ja, det låter jätteroligt!!(glöm inte ettan)!! *jätteful-gul-smajl*". Så kan ni snälla tänka liiite längre än: "Grisar är roliga, därför passar en som maskot eller namn på visningen!!(en etta eller två ettor)!!" För längre inlägg angående namnet, besök tråden på zmanga. PS: Jag överlägger seriöst om huruvida Herr Utter-con passar bättre än Kultingen. men jag menade inte som namn på visningen då, mer som en ful maskot vi kan ha bara, eller nåt XP tycker också att vi ska försöka ha nåt seriösare visningsnamn än det...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 18, 2004 5:04 am
Pulver som en ful maskot vi kan ha bara, eller nåt Där slog du huvudet på spiken. Det kommer bli en rejält ful maskot om vi har en gris. Så därför borde vi inte ha det. Jag tycker att de grafiskt ansvariga ska lägga fram förslag(dvs teckningsgruppen). Jag säger det igen, jag tänker inte slarva bort föreningens rykte genom att ha fula namn, fula maskotar och annat fult som representerar föreningen bara för att ni ska få stå och fnissa varje gång någon nämner föreningen. Och självklart är Herr Uttercon ett fruktansvärt förslag. Nästan som Cultingen (eller med K, hur man nu vill stava det).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 18, 2004 5:13 am
Grisar är inte fula! Man kan ha en söt gris!!! Men kom på något bättre...
Jag trodde inte att föreningen var en diktatur utan ett ställe där medlemmarna kunde träffas och ha roligt. Risken om det blir FÖR seriöst är ju att folk tröttnar. Jag tycker att ni ska skicka ut en allmän uppmaning till alla medlemmar att komma in med förslag - sen bjuder ni in oss på ett stormöte där ALLA får rösta. Både om namnet på visningarna och om föreningen ska ha en maskot och vad den i såfall ska vara.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 18, 2004 5:29 am
Kanske borde jag påminna om att det är arrangörernas ansvar med hela visningen. Precis som det dumma förslaget att arrangörerna ska betala inträde, så är det ingen större(eller relativt stor) förening i hela världen som lägger ansvaret på alla sina medlemmar när det gäller större evengemang. Jag tror inte att medlemmarna i VSK röstade om just namnet VSK, inte heller att Dogakon-arrangörerna lät medlemmarna bestämma sig för den anonyma maskoten som de nu använder, eller namnet Dogakon för den delen. Och nu kommer någon säga "men varför ska vi göra som alla andra för?" Ja, varför? Kan det vara för att ni missade mitt argument om att om vi skulle ha superdemokrati skulle vi bara på se DragonBall för hela slanten. Låt arrangörerna bestämma, det är trots allt vi som lägger ned tid och ibland tom. pengar på visningarna för att få de att fungera och låta folk ha roligt. En gris ska inte få representera något jag verkligen engagerar mig för.
Men visst behöver vi ett större möte. Kanske redan nu på onsdag så slipper vi gnälla en och en halv vecka till.
PS. Och jag tycker att grisar är fula. Hårlösa, rosa, små dumma ögon och associeras ofta(om än felaktigt) till smuts, skit och fläsk. Låter verkligen roligt att ha en sådan maskot.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 18, 2004 5:46 am
Vi vet att inte du gillar grisar, så nu kanske vi kan göra den här diskussionen till något mer konstruktivt. Vad gillar styrelsen? Tycker ni att föreningen ska ha en maskot över huvud taget?
Att jämföra J-cult med VSK är lite magstarkt - men jag vet att när min pappa var med i VSK så hade medlemmarna viss bestämmanderätt (om de engagerade sig)
Om man får ett förslag från en medlem är det bättre att bara säga nåt diplomatiskt som - det var ett intressant förslag och jag ska ta upp det på nästa styrelsemöte... än att ge sig in i en personlig diskussion om vad man gillar och inte gillar. Smaken är ju som baken...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 19, 2004 1:30 am
Tänker ni byta ut mig? gonk xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 19, 2004 1:33 am
chibi_chan Tänker ni byta ut mig? gonk xd är du en gris? surprised
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 19, 2004 1:40 am
blood Joker chibi_chan Tänker ni byta ut mig? gonk xd är du en gris? surprised Inte precis. Men jag är maskot för J-cult... sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 19, 2004 1:50 am
chibi_chan blood Joker chibi_chan Tänker ni byta ut mig? gonk xd är du en gris? surprised Inte precis. Men jag är maskot för J-cult... sweatdrop w00t! kan man köpa uppstoppade Chibi Chans?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 19, 2004 1:53 am
Tror inte det. Det skulle bara vara läskigt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 20, 2004 6:26 am