Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Koulu ja kaikki siihen liittyvä Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 26 27 28 29 30 31 ... 34 35 36 37 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Pidätkö/piditkö koulunkäynnistä?
  Kyllä, ihan oikeasti.
  No joo...
  Whatever.
  Ei kai se pahaa tee/tehnyt, mutta...
  Lyhyesti ja ytimekkäästi: EN.
  Eipä tee/tehnyt minulle muuta kuin pahan mielen.
  Olen omena.
  MUAHHAHHAHHAH kärsikää pienet koululaiset, kärsikää!
View Results

Carmen LaVihta

PostPosted: Thu Jan 25, 2007 8:42 am

Liftrasir
Nyt sen päätin. Minä haen ammattiopistoon whee
...jaa minne? No en minä tiedä, Joensuuhun olisi kiva päästä.

Ja jos eivät moisiin ota, niin... no, aina on nämä kansanopistot sweatdrop

AMK? Bah, en kuitenkaan pääsisi, en näillä papereilla. Harjoittelen sitä piirtämistä vielä lisää, katsotaan sitten joskus.

AMKiin pääsee olemalla luova.
Näyte Carmenin suorituksesta haastattelutilanteessa:"...ja kai te nyt muistitte alleviivatu mun nimeni?Kahteen kertaan? Ehkä voisitte kans ympyröidä sen punakynällä niin varmasti muistatte mut.Ok? Voisitte kans laittaa jotain tähtiä ympärille jos sinne vaan mahtuu..."
Ja AMKissa ollaan. cool
PostPosted: Fri Jan 26, 2007 12:08 pm

Koetin kysellä Haagin yliopiston kurssitarjontaa sähköpostitse ja sainkin tänään vastauksen, ja vaikka siinä väitettiin,että oheen liitetty student guide vastaisi ainakin osaan kysymyksistäni niin en kyllä piru vie löytänyt vastausta yhteenkään!!Graah!!Kuukausi aikaa päättää mihin lähden vaihtoon ja Haagin suunnalta tuputetaan vain tällaista sontaa!Kohta lähden Kyprokselle opiskeleen jos en muuta voi...

Carmen LaVihta

Lilygwen

Aged Explorer

7,450 Points
  • Nerd 50
  • Bookworm 100
  • Conversationalist 100
PostPosted: Sun Jan 28, 2007 9:51 am

Itse tässä opiskelen HAMKissa ja sisään pääsi ihan yleisillä amk -pääsykokeilla. Tietysti johonkin alaan jossa on haastattelut + sun muut psykiatriset kokeet joutuu hieman enemmän tappelemaan sisäänpääsystä. ((Varmaan pitäs oma pää mennä testauttamaan kun en oo varma olenko jo tästä höpissyt xd ))
PostPosted: Sun Jan 28, 2007 6:55 pm

Lilygwen
Itse tässä opiskelen HAMKissa ja sisään pääsi ihan yleisillä amk -pääsykokeilla. Tietysti johonkin alaan jossa on haastattelut + sun muut psykiatriset kokeet joutuu hieman enemmän tappelemaan sisäänpääsystä. ((Varmaan pitäs oma pää mennä testauttamaan kun en oo varma olenko jo tästä höpissyt xd ))

Millä linjalla taistelet? xd

Minä pistin opinnäytetyön juuri pakettiin pari viikkoa sitten ja nyt vaan odottelen, että tulee tutkintopaperit postissa. Ehta BBA tulee meikäläisestä. whee

Opiskelua en jää kaipaamaan. Työn tekeminen Hong Kongissa (paikka, ei kauppa) on jokseenkin hauskempaa/haastavempaa/mielenkiintoisempaa kuin teoria pänttääminen kirjasta. biggrin

Beixuelong

Uminel

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 12:48 am

Lukiossa on tappavaa gonk Toista vuotta opiskelen ja neljässä vuodessa olis suunnitelmana suorittaa. Tosin viimeaikaiset tapahtumat on saaneet harkitsemaan sitä amislukiota erittäin vakavasti.... En kestä tätä koulua oikeesti enää, ja koeviikkokin vielä. Onneks ei ole kuin neljä koetta...
PostPosted: Mon Jan 29, 2007 10:01 am

Beixuelong
Lilygwen

Millä linjalla taistelet? xd

Minä pistin opinnäytetyön juuri pakettiin pari viikkoa sitten ja nyt vaan odottelen, että tulee tutkintopaperit postissa. Ehta BBA tulee meikäläisestä. whee

Opiskelua en jää kaipaamaan. Työn tekeminen Hong Kongissa (paikka, ei kauppa) on jokseenkin hauskempaa/haastavempaa/mielenkiintoisempaa kuin teoria pänttääminen kirjasta. biggrin

Mediatekniikan insinöörin paperit pitäs ens vuonna pakertaa kasaan. whee Ootkos itse kenties kyseisestä laitoksesta, eli HAMKista?

Mahtaa olla erillaista olla Hong Kongissa töissä. Mitäs työtä teet siellä? Ite kanssa huomannut että käytäntö on aina kivempaa ku teoria ja sen takia tässä amk:issa opiskellaankin eikä yliopistossa. xd

Lilygwen

Aged Explorer

7,450 Points
  • Nerd 50
  • Bookworm 100
  • Conversationalist 100

Beixuelong

PostPosted: Mon Jan 29, 2007 5:42 pm

Lilygwen

Mediatekniikan insinöörin paperit pitäs ens vuonna pakertaa kasaan. whee Ootkos itse kenties kyseisestä laitoksesta, eli HAMKista?

Mahtaa olla erillaista olla Hong Kongissa töissä. Mitäs työtä teet siellä? Ite kanssa huomannut että käytäntö on aina kivempaa ku teoria ja sen takia tässä amk:issa opiskellaankin eikä yliopistossa. xd

Jep. HAMKin Valkeakosken pisteellä opiskelin tuola Degree Programme for International Business-linjalla, mutta nyt se on ohi. smile

Kyllä tämä elämänmeno täällä kaukoidässä kovin meidän kotoisesta Suomesta poikkeaa. Olen täällä hommissa ulkoistamisapuna suomalaisyrityksille, mikä on paljon jännempää ja kivempaa ku kuulostaakaan. wink

Ja käytäntö voittaa teorian kyllä juu! Kun olin täällä ensimmäisen 6kk työharjoittelussa ollut ja työelämään päässyt kiinni, lopputyön tekeminen ja koulukirjaan tarttuminen uudestaan tuntui kovastikin turhauttavalta. sweatdrop
PostPosted: Tue Jan 30, 2007 7:58 am

Aion hakea Oriveden Opiston Kirjoittajalukioon, jossa voi olla enintään 50 opiskelijaa, mutta jonne hakee joka vuosi 30-50 opiskelijaa. Olen ihan hulluna kirjoittamiseen (aion kielenkääntäjäksi) ja lisäksi haluan käydä lukion ja saada ylioppilastutkinnon. Niinpä siis kyseessä on varsin ihanteellinen paikka. Jos en sinne pääse, niin sitten Jämsän lukioon, joka on ihan yleislukio.

Haluaisin ottaa sekä pitkän englannin, ruotsin että matikan. Onko mahdollista hallita niin montaa pitkää kurssia ilman että tulee hulluksi? O_O Ihan hyvä olen koulussa, lukuaineiden ka. 8.9 ja vahvin alani ovat kielet. Pitkää matikkaa vaan kaikki suosittelevat ottamaan. No jaa, voihan sitä vaihtaa sitten lyhyeen jos ei onnistu, vai? Mitä sanotte te lukiolaiset joilla on pitkänä jokin noista?

Amitia

Adventuring Dragon

17,325 Points
  • Megathread 100
  • Lapin Patrol Kastra: Victory! 250
  • Spirit of the Smackdown! 100

Taxet
Crew

PostPosted: Thu Feb 01, 2007 12:41 pm

Amitie
Aion hakea Oriveden Opiston Kirjoittajalukioon, jossa voi olla enintään 50 opiskelijaa, mutta jonne hakee joka vuosi 30-50 opiskelijaa. Olen ihan hulluna kirjoittamiseen (aion kielenkääntäjäksi) ja lisäksi haluan käydä lukion ja saada ylioppilastutkinnon. Niinpä siis kyseessä on varsin ihanteellinen paikka. Jos en sinne pääse, niin sitten Jämsän lukioon, joka on ihan yleislukio.

Haluaisin ottaa sekä pitkän englannin, ruotsin että matikan. Onko mahdollista hallita niin montaa pitkää kurssia ilman että tulee hulluksi? O_O Ihan hyvä olen koulussa, lukuaineiden ka. 8.9 ja vahvin alani ovat kielet. Pitkää matikkaa vaan kaikki suosittelevat ottamaan. No jaa, voihan sitä vaihtaa sitten lyhyeen jos ei onnistu, vai? Mitä sanotte te lukiolaiset joilla on pitkänä jokin noista?

Ensiksi sanon että lukio voi olla täyttä paskaa.

Mutta se olikin hieman puolueellinen ja omakohtainen mielipide joten sitä ei kannata ottaa huomioon.

Pitkä englanti ei ole kovinkaan vaikea, sikälimikäli englantia melkoisen hyvin osaa. Työtä se vaatii jossei koskaan ole pahemmin ollut mikään kovinkaan hyvä, mutta silloin pitkä englanti tuskin tulee ensimmäisenä mieleenkään. (kaikki siis arviolta... meillähän lukiossa mitään pitkää englantia olekkaan, mutta sen voi silti kirjoittaa)

Pitkä matikka puolestaan... Okei, kestin sitä kaksi ekaa kurssia ja sen jälkeen vasta uskoin että vaihdan lyhyeen. Kolmas kurssi on enimmäkseen niin sanottua pilkun viilausta. Vaikka aihe sinäänsä on helppo (en tosin enää yhtään muista mikä se oli) niin kurssi on vaikea koska kaikki ne asiat voivat olla helvetin turhauttavia.

Mutta jos lukioon kaipaat, niin mikäs siinä. Muista aina se, että se on vain niin vaikeaa mitä siitä itselleen tekee.

Itsehän taistelen vieläkin aiheen "tahtoo siirtyä amikseen" -puolesta... Saas nyt nähdä että mitä tästä tulee... surprised
PostPosted: Mon Feb 05, 2007 11:43 am

Beixuelong

Jep. HAMKin Valkeakosken pisteellä opiskelin tuola Degree Programme for International Business-linjalla, mutta nyt se on ohi. smile

Kyllä tämä elämänmeno täällä kaukoidässä kovin meidän kotoisesta Suomesta poikkeaa. Olen täällä hommissa ulkoistamisapuna suomalaisyrityksille, mikä on paljon jännempää ja kivempaa ku kuulostaakaan. wink

Ja käytäntö voittaa teorian kyllä juu! Kun olin täällä ensimmäisen 6kk työharjoittelussa ollut ja työelämään päässyt kiinni, lopputyön tekeminen ja koulukirjaan tarttuminen uudestaan tuntui kovastikin turhauttavalta. sweatdrop

Yeh, itellä ois se opinnäytetyön teko edessä ensi vuonna. Saa nähä mitä siitäkin tulee taas. sweatdrop Työharjoittelu ois edessä kesällä, tai olen sitä tässä pätkissä suoritellu ja tämä kesä pitäis vielä tehdä ammatillista harjottelua.

Pikku-Timppa: Kantsii sen puolesta kyllä tapella koska ei siitä lukiosta ole mitään hyötyä jos siellä joutuu pitkin hampain nirskuttamaan. Kuten aiemmin olenkin sanonut, kaksoistutkinto roksor, etenkin työmarkkinoilla. cool

Lilygwen

Aged Explorer

7,450 Points
  • Nerd 50
  • Bookworm 100
  • Conversationalist 100

Taxet
Crew

PostPosted: Mon Feb 05, 2007 12:36 pm

Lilygwen
...Pikku-Timppa...

Indeed sen puolesta kannattaa tapella.

Sillä juuri äsken tuossa parisen minuuttia sitten (siksi tämä hurja hehkutus) sain äitin allekirjoittamaan yhteishakulomakkeen! Ja ilman minkäänlaista käden vääntöä! eek

Eli siis tämä poika siirtyypi Kotekolle ravintolakokkipuolelle tai sitte merenkulkuoppilaitokseen laivakokkipuolelle...

Asteikolla yhdestä kymmeneen kuinka hyvällä tuulella ja kuinka onnellinen mie nyt oon... sanoisin että 3294849827346286534234! whee
PostPosted: Mon Feb 05, 2007 5:25 pm

Lilygwen

Yeh, itellä ois se opinnäytetyön teko edessä ensi vuonna. Saa nähä mitä siitäkin tulee taas. sweatdrop Työharjoittelu ois edessä kesällä, tai olen sitä tässä pätkissä suoritellu ja tämä kesä pitäis vielä tehdä ammatillista harjottelua.

Ei se lopputyö oikeastaan kauheen paha nakki ollut. Työtähän siinä oli kyllä, mutta ainakin meikäläiseltä se kuitenkin tuli aika pienellä stressillä. Eli ei armottomia hermoromahduksia ja muuta semmoisia. wink

Beixuelong

Wozie

PostPosted: Tue Feb 06, 2007 6:12 am

Nyt kyllä harmittaa.

Yo-kokeet lähestyvät, ja perjantaina on sitten tekstitaitokoe.

Prelin tt:n kysymykset olivat mielenkiintoisia, ainakin kaikkien kontekstianalyysien jälkeen, mutta teksteistä en oikein saanut mitään irti.

Ja sitten kuulen tänään että tehtävä, jossa kuvittelin onnistuneeni, olikin sitten vain minun osalta ymmärretty väärin. Näin ainakin oli Abitreenien foorumilla. Eli siis kysymys oli, että "Mitä voit päätellä kertojasta tekstin perusteella?" tai jotakin sen suuntaista. Ilmeisesti jotkut muutkin olivat sekaantuneet ja kirjoittaneet kertojasta henkilöhahmona, eivätkä tutkineet esimerkiksi kerrontatyyliä ja lauserakenteita mistä ne päätellyt tiedot olisi pitänyt löytää. Sanottiin, että tästä kokeesta on helpompi saada hyvä numero, mutta epäilen asiaa...

Ottaa päähän kun on periaatteessa kaksi päivää tuohon peevelin kokeeseen enkä pysty enää parantamaan suoritustani haluamallani tavalla. Ei sitä ettenkö olisi harjoitellut, nyt vain kaikki menee huonosti.

Ja siitä pitkien kielien opiskelusta: Itselläni on pitkä enkku, saksa ja matikka. Kyllä pärjää jos vain jaksaa tehdä töitä tai on luonnostaan nero. Kokeilla kannattaa, kirjoittaa voi sitten lyhempänäkin.
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 9:47 am

Istuinpahan kolme tuntia kuuntelemassa esityksiä Euroopan yliopistoista. Kyllä olen yhä enemmän kallistumassa Hollannin suuntaan vaihtosuunnitelmien suhteen. Itävallassakin ois kyllä niiiin nätit maisemat.Aaargh,nyt olisin kiitollinen jos pystyisin jakautumaan... whee

Carmen LaVihta

Liffy Glitter

PostPosted: Thu Feb 08, 2007 5:06 am

Ennakkotehtävästressiangsti! Yaaay! 4laugh Tätä olikin ikävä.

Jos minä sinne Imatralle panostan... ninja Paikka vaikutti olevan ihan jees. Joensuusta pitää vielä kysellä onko sinnekin jotain ennakkotehtäviä, en löytänyt sivuilta mitään mainintaa...

Oh joy. gonk
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 26 27 28 29 30 31 ... 34 35 36 37 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas