kittyocean
XDmaster4
kittyocean
Ach, andere situatie:
Meisje: Dit is mijn site en deze plaatjes heb ik allemaal online gevonden! Niet stelen he?
Ik: Ehm..... zo werkt copyright:..... *geeft 2 maanden lang educatie*
- enkele maanden later -
Meisje: Kijk, ik heb een nieuwe tekening gemaakt! MOOI HE??!
Ik: ......WTF?! Die achtergrond heb IK gemaakt! Heeft ze nou niets van mijn 2 maanden mailen geleerd?! IK WIL HET WEG!
Meisje: Jeetje... het is maar als achtergrond hoor. Ennuh.... je kan het de volgende keer ook wel NORMAAL vragen
Ik: Ik VROEG het nog NORMAAL. Ik had je ook kunnen reporten. Je hebt mijn signature eraf gehaald en mij niet om toestemming gevraagd. Dat staat gelijk aan Art Theft!
Meisje: ... nou sorry hoor. Je hoeft niet zo gemeen te zijn!!!!!
Sommige mensen zijn gewoon DOM.
Meisje: Dit is mijn site en deze plaatjes heb ik allemaal online gevonden! Niet stelen he?
Ik: Ehm..... zo werkt copyright:..... *geeft 2 maanden lang educatie*
- enkele maanden later -
Meisje: Kijk, ik heb een nieuwe tekening gemaakt! MOOI HE??!
Ik: ......WTF?! Die achtergrond heb IK gemaakt! Heeft ze nou niets van mijn 2 maanden mailen geleerd?! IK WIL HET WEG!
Meisje: Jeetje... het is maar als achtergrond hoor. Ennuh.... je kan het de volgende keer ook wel NORMAAL vragen
Ik: Ik VROEG het nog NORMAAL. Ik had je ook kunnen reporten. Je hebt mijn signature eraf gehaald en mij niet om toestemming gevraagd. Dat staat gelijk aan Art Theft!
Meisje: ... nou sorry hoor. Je hoeft niet zo gemeen te zijn!!!!!
Sommige mensen zijn gewoon DOM.
het kon ook zijn dat ze het niet helemaal begrepen heeft sweatdrop
Dat was wel duidelijk ja, dat ze het niet begrepen heeft.
Maar hoe onduidelijk is: Je mag NOOIT tekeningen van een ander zonder toestemming gebruiken, want dat is stelen. (LETTERLIJKE TEKST! Dat heb ik ECHT gezegd)
Als je dat 2 maanden iemand zegt, en die heeft het dan nog niet door, dan is de persoon gewoon
a) DOM
b) Kan het geen reet schelen wat een ander voor werk heeft gedaan
c) Heeft geen respect voor artiesten
d) Denkt dat zij er mee weg kan komen
e) Denkt dat was online staat zomaar te gebruiken is, en de Wet van Copyright is onzin
f) Denkt dat de wet voor haar niet geldt
g) All of the above
Misschien vindt jij mijn reactie overdreven, maar dit mens stal het werk van degene die haar 2 maanden lang heeft uitgelegd hoe Copyright werkt. Dan vindt ik de reactie echt niet overdreven.
Van mijn werk blijf je af. En als het aan mij ligt, ook van het werk van een ander.
maar toch dan had ik geen nee gezegd als ze het gewoon gevraagd had als ik daar toch iemand blij mee maak om te zeggen dat ze een van mijn tekeningen mag gebruiken voor een achtergrond van een wishlist ofzo vindt ik het goed als ze het maar niet gaat verkopen ofzo
en al had ze het zonder vragen gedaan zou ik nog gezegd hebben
Quote:
ik:hey die tekening is van mij hoe kom je er aan
iemand: ow ik zag hem in je signature(ofzoiets) staan en ik vondt het zo mooi dat ik hem wou gebruiken voor mijn wishlist achtergrond
ik: nouja als je hem alleen daar voor gebruikt vindt ik het niet zo erg, maar ik zou wel de volgende keer willen dat je het eerst vraagt
iemand: ow nou ik dacht dat je het niet erg zou vinden
ik: nouja een beetje wel want ik schrik natuurlijk als ik zie dat iemand mijn tekening voor iets heeft gebruikt zonder mijn toestemming
iemand: ow ik zag hem in je signature(ofzoiets) staan en ik vondt het zo mooi dat ik hem wou gebruiken voor mijn wishlist achtergrond
ik: nouja als je hem alleen daar voor gebruikt vindt ik het niet zo erg, maar ik zou wel de volgende keer willen dat je het eerst vraagt
iemand: ow nou ik dacht dat je het niet erg zou vinden
ik: nouja een beetje wel want ik schrik natuurlijk als ik zie dat iemand mijn tekening voor iets heeft gebruikt zonder mijn toestemming
dit is maar een voorbeeld hoor van hoe ik het zou doen en als ze het dan nog een keer doet zonder te vragen dan vindt ik van ja, dan zou ik ongveer hetzelfde als jou hebben gereageerd