Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply All Dutch People Enter
~Chatterbox~ Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 240 241 242 243 244 245 ... 1080 1081 1082 1083 [>] [>>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

kittyocean
Captain

PostPosted: Sat Apr 01, 2006 11:31 am

Darlaa
Darlaa
kittyocean
Bij mij is ie wel transparent back =S Heeft als het goed is te maken met welke versie van Inet je hebt enzo...

Oi, je hebt gelijk, als ik deze pagina in firefox bekijk zie ik het wel idd. Wat raar het is wel die nieuwste versie dacht ik. 6.0

edit: maar blijft toch vreemt de avies zijn bij wel transparant en die zijn toch ook png.

Je hebt groot gelijk O.o

Misschien een andere PNG versie type dinges?
PostPosted: Sat Apr 01, 2006 12:28 pm

Miss kan gaia het proffesioneel beter dan wij thuis :3
Of misschien weet ik gewoon te weinig van photoshop.
(heeft iemand daar verstand van? als ik een nieuw bestand aanmaak kan ik er helemaal niks meer mee geen filters en dergelijke slechte kleuren of alleen opslaan als bepaalde bestanden, als ik een ander bestand open en daar in verder ga lukt het wel)

Gaia loopt vol jongens, ik waagde me net even in de marketplace om te kijken of ik sealeds kon kopen. Er was iemand die ze er herhaaldelijk opzette voor 5555g maar ze waren telkens al weg voordat ik ze aan kon klikken. sweatdrop

Darlaa

Loyal Gaian

38,050 Points
  • Beta Gaian 0
  • Beta Consumer 0
  • Market Browser 100

kittyocean
Captain

PostPosted: Sat Apr 01, 2006 12:47 pm

Eeps! Dat is irri Darlaa!!

En zoveel weet ik ook niet van Adobe sweatdrop
PostPosted: Sat Apr 01, 2006 1:46 pm

ik weet er wel meer van maar als je een betere kwalitijt will moed je het aantal dpi verhogen bij het aan maken van een bestant als je dit later doet heeft dit in floed op de afmeting van het bestand en gaat de kwalitijd niet naar het gewenste niveau

QYDrop

QYDrop

PostPosted: Sat Apr 01, 2006 1:48 pm

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
beter ?
PostPosted: Sat Apr 01, 2006 1:59 pm

Dpi waar staat dat is dat hetzelfde als resolutie?

ik weet niet het is vreemt ik wil een bestand maar hij staat op rgb 8 bits ik verander het naar 16 bits omdat dat niet hoger kan. verder geeft ie de optie kleurprofiel met allerlei ingewikelde keuzes.
Vervolgens heb ik maar de keuzes uit een aantal filters en maar een paar mogelijkheden om op te slaan jpg en gif zitten er niet bij. sweatdrop

De struktuur is mooi maar misschien grijze steentjes of lichtere? En ik vond het spiegel effect eerst zo mooi ^_^;

Darlaa

Loyal Gaian

38,050 Points
  • Beta Gaian 0
  • Beta Consumer 0
  • Market Browser 100

QYDrop

PostPosted: Sun Apr 02, 2006 3:09 am

Darlaa

ik weet niet het is vreemt ik wil een bestand maar hij staat op rgb 8 bits ik verander het naar 16 bits omdat dat niet hoger kan. verder geeft ie de optie kleurprofiel met allerlei ingewikelde keuzes.
Vervolgens heb ik maar de keuzes uit een aantal filters en maar een paar mogelijkheden om op te slaan jpg en gif zitten er niet bij. sweatdrop

De struktuur is mooi maar misschien grijze steentjes of lichtere? En ik vond het spiegel effect eerst zo mooi ^_^;

dat ze ik niet moed je even goed lezen :

QY Drop
ik weet er wel meer van maar als je een betere kwalitijt will moed je het aantal dpi verhogen bij het aan maken van een bestant als je dit later doet heeft dit in floed op de afmeting van het bestand en gaat de kwalitijd niet naar het gewenste niveau
PostPosted: Sun Apr 02, 2006 4:00 am

Ziet er beter uit ja =D Minder plastic! Misschien wel wat lichter, want ik zie het dak niet. Of de lucht een andere kleur XD

kittyocean
Captain

Darlaa

Loyal Gaian

38,050 Points
  • Beta Gaian 0
  • Beta Consumer 0
  • Market Browser 100
PostPosted: Sun Apr 02, 2006 4:13 am

QYDrop
Darlaa

dat ze ik niet moed je even goed lezen :

QY Drop

Ja oke maar waar staat dat dan als je een bestand aanmaakt?
Ik heb met kwaliteit niet echt problemen als ik een jpeg met kwaliteit 12 maak gaat de kwaliteit niet achteruit, je kan dat zo instellen bij het oplaan dan is het bestand wel groot.

edit: of ga je ervan uit dat ik mijn scanner gebruik om een bestand aan te maken? nee ik heb het gewoon over een nieuw bestand in photoshop een lege bladzijde waar op wild gaan kliederen.
PostPosted: Sun Apr 02, 2006 4:15 am

Ik had vanochten een wtf ervaring, zijn alle maps weg?

http://www.gaiaonline.com/forum/viewtopic.php?t=12867175&page=10#707940753

^ adpe op het event forum whee ik heb tot 4 uur met Angel Lizzy lopen kletsen toen moest ik toch echt naar bed.

Darlaa

Loyal Gaian

38,050 Points
  • Beta Gaian 0
  • Beta Consumer 0
  • Market Browser 100

kittyocean
Captain

PostPosted: Sun Apr 02, 2006 4:20 am

Hehe; eindelijk iemand die de link plaatste XD
PostPosted: Sun Apr 02, 2006 4:41 am

Hehe xd

Is de zomertijd in amerika ineens ingegaan de gaiatijd loop ineens weer scheef *rent weer naar het klokscherm*

Darlaa

Loyal Gaian

38,050 Points
  • Beta Gaian 0
  • Beta Consumer 0
  • Market Browser 100

Oranjekorfbalpizza!

PostPosted: Sun Apr 02, 2006 6:24 am

DPI is het aantal pixels per inch, en heeft eigenlijk alleen kwalitatieve invloed voor drukken e.d.... Op internet merk je daar bar weinig van ^^ ' 72 DPI is genoeg. Bij het maken van bestand is dat idd hetzelfde als de Resolution smile

PNG is niet transparant in IE als je ze zelf maakt, omdat als je transparante PNGs in IE gebruikt, je er een speciale HTML code bij moet gebruiken. Je kan helaas geen HTML in je posts gebruiken, dus de code kan je er niet bij zetten ^^ FF heeft hier gelukkig geen last van. smile

@ Darlaa's Probleem:
RGB 8 Bits is niets verkeerds mee, 16 bits is een beetje overkill smile
Gif zit eigenlijk nooit meteen bij de keuze om op te slaan, daarvoor moet je de kleuren eerst indexeren. (Bovenin naar Image > Mode > Indexed Color, en de settings kiezen.)
Dat je maar een aantal filters hebt is vreemd, klinkt ook alsof de mode op iets anders staat, maar je zei net zelf dat je bij een nieuw bestand RGB koos ^__^; Kijk anders toch even bij Image > Mode, waar die op staat. Hoort op RGB Color te staan.
PostPosted: Sun Apr 02, 2006 6:43 am

*bows to the master*

ehm ja, ik heb hem weer op 8 bits gezet en 72 resolutie in nu krijg ik alles weer sweatdrop zelfs gif zit er bij.
Ik was zeker verward vroeger al je in paint een bitmap aanmaakte moest je ze als 32 bits opslaan en ook de beste kleurinstellingen van je beeldscherm waren 32 bits ik nam dus aan dat 16 bits beter was dan 8 bits. Maar schijnbaar is dat iets heel anders?

oeh bij kleurprofiel heb ik echt de keuze uit heel veel rgb profielen, hij staat op sRGB IEC61966-2.1 maar je kan verder nog kiezen uit; adobe RGB (199 cool , Apple RGB, Colormatch RGB, CIE RGB, E-sRGB, Prophoto RGB, ROMM RGB, wide gamut RGB. dat zijn ze allemaal, wat is eigenlijk RGB? ik denk niet dat ik dit ooit veanderd heb maar ik weet het niet zeker.

Darlaa

Loyal Gaian

38,050 Points
  • Beta Gaian 0
  • Beta Consumer 0
  • Market Browser 100

Oranjekorfbalpizza!

PostPosted: Sun Apr 02, 2006 6:54 am

Darlaa
*bows to the master*

ehm ja, ik heb hem weer op 8 bits gezet en 72 resolutie in nu krijg ik alles weer sweatdrop zelfs gif zit er bij.
Ik was zeker verward vroeger al je in paint een bitmap aanmaakte moest je ze als 32 bits opslaan en ook de beste kleurinstellingen van je beeldscherm waren 32 bits ik nam dus aan dat 16 bits beter was dan 8 bits. Maar schijnbaar is dat iets heel anders?

oeh bij kleurprofiel heb ik echt de keuze uit heel veel rgb profielen, hij staat op sRGB IEC61966-2.1 maar je kan verder nog kiezen uit; adobe RGB (199 cool , Apple RGB, Colormatch RGB, CIE RGB, E-sRGB, Prophoto RGB, ROMM RGB, wide gamut RGB. dat zijn ze allemaal, wat is eigenlijk RGB? ik denk niet dat ik dit ooit veanderd heb maar ik weet het niet zeker.

16Bits is idd ook wel beter, maar de filters zijn er gewoon niet voor ingesteld ^^ En vertrouw me, 8 bits = 8 miljoen verschillende kleuren = genoeg razz

RGB = Red Green Blue XD
Profiles geven aan wat nou echt rood is voor de PC en wat blauw... Ook meer belangrijk voor het drukken. Aangezien je alleen de standaard profielen hebt en zelf niks hebt gemaakt zullen ze niet veel uitmaken smile
De instelling die je nu hebt is trouwens goed.
Reply
All Dutch People Enter

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 240 241 242 243 244 245 ... 1080 1081 1082 1083 [>] [>>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games