Welcome to Gaia! ::

Reply Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)
Nintendo DS Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 18 19 20 21 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Lingonsylt

PostPosted: Mon Dec 11, 2006 10:37 am

Drevlin
Lingonsylt
Drevlin
Lingonsylt
Någon som har ett DS-Xtreme? Eller liknande?
Har börjat bli sugen på att skaffa mig en.

Nope, men jag kör på en M3 Adapter så jag har 2GB att leka med. whee

Mjo, lär ju bli att man skaffar en sån också. De 512mb som finns i ds-x:et är inte så mycket om man vill ha massa spel, musik och kanske någon film wink

Tro mig. Filmer är inte värt att se på DS. Upplösningen blir inge bra och alldeles för liten skärm. Vill se du se på film snyggt och bärbart borde du skaffat dig en PSP. Samt är ljudet rätt sunkigt (om du nu inte har riktigt bra hörlurar) så där med blir inte musik allt för kul heller. Skaffa dig helre en iPod eller MP3-spelare. Det går ju dock att se på bilder med den, vilket funkade finfint. Men inte allt för intressant om du nu kan ha spel på den, spel är ju roligare att se på än bilder.

Så i längden kommer det bli att du använder den till spel. Så duger 512MB till detta? Det duger om du inte vill springa runt med 20 spel på den. Nintendo DS spel kan ta upp allt ifrån 30MB (ibland även mindre, sett spel med 9MB) ändå upp till lite över 100MB (oftast senare spel, som t.ex Final Fantasy III). Så det kan räcka helt ok. Men sen är det skönt att kunna ha friheten att kunna lägga in allt det du vill ha. Lite utrymme t.ex för att bara lägga in något spel du inte ens vet vad det är bara för att stilla din nyfikenhet. 3nodding

Nyfiken, vart ska du köpa adaptern i sådant fall?

Ptja, jag tittar inte på film på bärbar i vanliga fall så. Tänkte bara att det kunde vara roligt att kunna. Dessutom har jag min iRiver som klarar det till det jag behöver(när jag sitter på 8timmarsbussar t.ex).

Mjo, jag vet att dom inte tar så mycket. Men jag har 6gb med spel wink Det vore kul att ha alla på DS:et. Även om det blir fånigt drygt att browsa razz Men 512 duger förmodligen, jo.

Jag funderade på http://divineo.se/.
Dom har både M3 och DS-X, som jag är intresserad av.
Det är inte billigt, men man "tjänar" ju in det på 2-3 spel. sweatdrop
PostPosted: Mon Dec 11, 2006 11:27 am

Hehe...d.v.s www.console.se också.
Coolt, jobbar där för tillfället. wink

Drevlin
Crew

Lingonsylt

PostPosted: Mon Dec 11, 2006 1:56 pm

Drevlin

eek
PostPosted: Mon Dec 11, 2006 2:04 pm

Lingon dissar aldrig en extra funktion för en teknisk pryl.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Drevlin
Crew

PostPosted: Mon Dec 11, 2006 11:36 pm

Lingonsylt
Drevlin

eek

Hade praktik där i början, men nu har jag timanställning just under jul stressen. ^_^ Inne på min 4:e vecka.

Mikusagi - Jag kan dock garantera att en M3 adapter är ett bra inköp om man känner att man har för lite pengar för att hinna köpa alla DS spel. Så har man lite mera pengar att lägga ut på en gång kan en M3 adapter vara ett bra inköp. Jag menar, mitt paket jag fick känner man ändå in på ca 4 spel.
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 3:32 am

Drevlin
Lingonsylt
Drevlin

eek

Hade praktik där i början, men nu har jag timanställning just under jul stressen. ^_^ Inne på min 4:e vecka.

Mikusagi - Jag kan dock garantera att en M3 adapter är ett bra inköp om man känner att man har för lite pengar för att hinna köpa alla DS spel. Så har man lite mera pengar att lägga ut på en gång kan en M3 adapter vara ett bra inköp. Jag menar, mitt paket jag fick känner man ändå in på ca 4 spel.

Nice. Är säkert kul ^^

Skulle du rekommendera M3 istället för DS-X?

Lingonsylt

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 10:16 am

Jag fattar ingenting.
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 1:29 pm

Lingonsylt

Nice. Är säkert kul ^^

Vet inte. DS-X är säkert smidigare eftersom det bara är ett kort. Men M3 rymmer ju mera (size matters to me *lol*). Så du får tänka på saken, samt vad allt kostar.

Drevlin
Crew

Lingonsylt

PostPosted: Tue Dec 12, 2006 2:30 pm

Drevlin
Lingonsylt

Nice. Är säkert kul ^^

Vet inte. DS-X är säkert smidigare eftersom det bara är ett kort. Men M3 rymmer ju mera (size matters to me *lol*). Så du får tänka på saken, samt vad allt kostar.

Mnjo, jag har ju inte heller någon (mini)SD kort läsare så det blir väl en extrakostnad på det. Men samtidigt så har jag väldigt många spel som jag skulle vilja ha med mig hela tiden, så... får tänka på saken jo.
PostPosted: Tue Dec 12, 2006 11:21 pm

Mjo, men en billig sån kostar 100kr.

Hur många spel? Jag menar, räcker det kanske inte med 5-10st vilket borde få plats på 512MB. Men om du nu vill vara säker på det hela räcker det nog med ett 1GB SD kort.

Drevlin
Crew

Lingonsylt

PostPosted: Wed Dec 13, 2006 1:34 am

Drevlin
Mjo, men en billig sån kostar 100kr.

Hur många spel? Jag menar, räcker det kanske inte med 5-10st vilket borde få plats på 512MB. Men om du nu vill vara säker på det hela räcker det nog med ett 1GB SD kort.

Totalt har jag ~6gb spel, men jag lär inte vilja ha alla. razz
Kan man köpa en M3 löst och expandera DS-X tro? Om det skulle visa sig att det inte räcker.
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 3:20 pm

Lingonsylt

Kan man köpa en M3 löst och expandera DS-X tro? Om det skulle visa sig att det inte räcker.

Eh? Hur menar du? *trött och fattar noll* sweatdrop

Drevlin
Crew

Lingonsylt

PostPosted: Wed Dec 13, 2006 9:20 pm

Drevlin
Lingonsylt

Eh? Hur menar du? *trött och fattar noll* sweatdrop

Alltså... om jag skaffar ett DS-X och sedan märker att jag verkligen behöver mer utrymme. Kan jag då köpa till en M3 eller känner DS-X inte av sådanna?
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 11:22 pm

Här har du hur M3 Adaptern funkar.
http://www.console.se/forum/showthread.php?t=7462

Så det jag kan säga är, nej. Eftersom Du kräver M3 Adapter, Passcard (3) och ett (Mini?) SD kort så tar hela M3 'kittet' upp både DS porten och GBA porten på din DS. Det är det som är så fint med DS-X, den tar bara upp porten för DS spel, alltså som ett vanligt DS spel, med en USB ingång PÅ kortet som du bara kopplar in i datorn och för över saker till på direkt. Medan du med M3 grejset behöver en kortläsare för SD kort så att du kan föra över sakerna på det viset.

Drevlin
Crew

Mr_RPG

PostPosted: Sat Dec 16, 2006 4:01 am

Det verkar som spelet med japanska cheerleaders har släppts på engelska med namnet "Elite Beat Agents".
Reply
Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 18 19 20 21 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games