|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 05, 2006 12:56 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 05, 2006 10:29 am
Maya you should consider that : 1 With the creation of the UN, the right of Conquest turned as the right of the people. As there were more Arabs there, the land,after the british left, should have been given to them ... 2 Jerusalem is a holy place for Muslims & Christians too, not only for Jews ... Jews are only 14 000 000 over the Earth, while I think there are more than a billion Christians ... Why wouldn't Jerusalem go to them as well ?? 3 The Torah says so. I don't deny the fact it says this, but Torah is officially considered only by the Jews, like Coran is only considered by the Muslims ... You can't consider your holy text like the truth ... Everyone is not Jew, you can't morally force people to believe in the Torah if they are not Jewish. 4 Does the fact of being persecuted allow you to persecute Palestinians ? If so much people bomb themselves, it's definitely because they are desperate, not just stupid as you can say ...
be in peace ... (btw I voted Pro Palestinian because I don't think it's nice just to oppress a people like that. It's even worse if you know the horror of being persecuted)...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 05, 2006 1:23 pm
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 05, 2006 10:18 pm
mindgroom 4 Does the fact of being persecuted allow you to persecute Palestinians ? If so much people bomb themselves, it's definitely because they are desperate, not just stupid as you can say ... Despair is not a good enough excuse to kill innocent people. Of course they are desperate, and not stupid. I agree completely. But it's wrong, to me, justifying such actions. Those people they kill are not the ones making the decisions. I could say I understand why they do that, but, no, it is definitely NOT legitimate. Before you reply me with such an answer, when the IDF kills innocent people it can also not be justified.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jun 09, 2006 11:55 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 19, 2006 9:33 pm
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 04, 2006 4:20 pm
le conflit est la faute des les deux parties, pas l'un ou l'outre seulement.
l'idee le plus bien maintenant est un accord, ou c'est oeil pour un oeil pour toujours.
(excusez-moi mon francais, il n'est pas bien)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 24, 2006 1:47 pm
Je n'aime pas des Israeliens, ils habitent 2kms plus loin des Palistiens avec des luxes. Les palistiens vivent pauvre et ils ont guand même pas des armes. Les Israeliens sont bien armés contre les pierres. Il faut demander la question pourquoi des Palistiens se suicider. Les juids prendre le sol des Palistiens, ils se fachent et il ya des bombes. C'est pas la solution perfect mais c'est la seule que ils ont, leur vie.
J'espère que le suivant premier de Israel va respecter les musulmans et donner leur sol que ils ont voler!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Aug 03, 2006 2:37 pm
Proudly_Jewish je vais essayer d'expliquer pk je suis si pro-isralienne arrow je crois qu'on est tous d'accord que les Juifs ont besoin d'un pays juste pour nous. aucun autre peuple n'a connu autant de persecution que les Juifs. ceux qui ne me croient pas n'ont qu'� jeter un coup d'oeil sur cette page de wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_anti-semitism la qu'on est d'accord que les Juis ont besoin d'un pays, d'un endroit ou l'on est en securit�, il reste encore une question - ou mettre ce pays juif? l'allemagne devrait-elle nous offrir de sa terre, puisque c'est elle qui a mis fin non seulement � la vie des 6 000 000 des n�tres mais aussi � la culture des juifs ashkenazes? Peut-etre bien que oui, mais ce n'etait pas elle qui nous en a offert. Pendant la 2eme guerre mondiale (et apres ca, jusqu'a la creation de l'etat d'Israel en 194 cool la Palestine etait une colonie de l'Angleterre. En ces temps il y avait 1,3 arabes et 0,6 juifs qui vivaient la-bas. Oui, il y avait plus d'arabes que de juifs; d'un autre cot�, puisque c'etait une colonie anglaise, ce pays n'appartenait jamais aux arabes (� ce que je sache de toute facon; si vous savez qu'a certain point dans le temps c'etait veritablement un pays arabe, n'hesitez pas de me montrer des liens internet). l'angleterre (qui etiat contre l'allemagne dans la guerre) ainsi que l'ONU ont donc decid� de creer un pays juif et de le mettre la ou l'Israel se trouve en ce moment; c'etait logique vu la population juive la-bas qui croissait � grande vitesse depuis le debut du 20eme siecle. en plus, c'etait deja ecrit dans le (la?) Torah que le pays que D.ieu nous avait promis se trouvait dans cette region geographique. mais ces arabes (qui ne possedent clairement aucune intelligence) ont decid� qu'ils aimaient pas cet affaire. allons tuer de ces sales juifs - ils prennent de cette terre qui n'etait jamais a nous, mais puisqu'on vit ici on va faire semblant qu'elle l'est! les Juifs, ce sont des singes, il faut les exterminer. quelle sale race, apres environ 1500-2000 ans de persecution en Europe et une genocide ou 6 000 000 des leurs sont morts, pourrait avoir envie d'un pays pour se proteger? quelle sale race pourrait commettre le crime ultime : vouloir avec un endroit ou elle pourrait partager dans sa culture sans danger? Ils sont fous ces Juifs... D'accord --oups, je devrais pas parler francais-- So, Jews are being persecuted, they need a safe place to live. So far, I agree. However, I don't agree with the fact that they are claiming Israel as their own country just because it's written in the Torah. Another thing: you are being slightly racist against arab people: not because a bunch of arabs persecuted a bunch of jews that jew must throw all arabs out of what they call "their" country. Look, you may be the most persecuted people but you are far from being the only ones. Many other persecuted populations still share their country with the people from other countries, including the ones that persecuted them (South Africa, for example).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Aug 17, 2006 2:39 pm
LaForet D'accord --oups, je devrais pas parler francais-- So, Jews are being persecuted, they need a safe place to live. So far, I agree. However, I don't agree with the fact that they are claiming Israel as their own country just because it's written in the Torah. Another thing: you are being slightly racist against arab people: not because a bunch of arabs persecuted a bunch of jews that jew must throw all arabs out of what they call "their" country. Look, you may be the most persecuted people but you are far from being the only ones. Many other persecuted populations still share their country with the people from other countries, including the ones that persecuted them (South Africa, for example). Désolée si j'etais mechante avec les arabes sweatdrop Anyway (excusez-moi, il n'y a pas de mot pareil en francais) arrow Ce n'est pas seulement parce que la Torah dit que l'Israel appartient auf Juifs qu'on s'est installés la-bas; il faut aussi se rappeller que jusqu'a la creation de l'etat d'Israel en 1948, la Palestine etait une colonie anglaise et les anglais ont decidé de creer un etat juif la-bas.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 18, 2006 11:01 am
I think it's horrible to slaughther so much the Palestinian ... The fact this land belonged to the British isn't a valuable argument because : it was a colony ... In the XXth century, all European nations lost their colonies --> all the lands came back to the original owners except ... Palestine. To the eyes of the Palestinians, this land is still a colony because this land is historically theirs! You can't claim the Torah's texts because it's only a religious book considered by the Jews, 14 000 000 on Earth I believe, compared to the 6 billions inhabitants. It makes less than a person out of 425 to believe in it ... What about democracy ?
Something else Israel must be blamed for ... With the creation of UN in the end of the War, the right of conquest wasn't recognized anymore and changed in the Right of the People ... Then why Israel took the south of Lebanon for 12 years ? What about Sinaï ??? "Defensive borders to prevent attacks ?". I've never seen in History a state which conquered part of neighborhing countries saying this was a way to defend itself ^^.
Another thing, why Israel would only belong to the Jews ? It is a holy city for Christians and Muslims I believe ...
Now I'm on that, I'd like to focus on what we are seeing of the Palestinian to justify the oppression the Israelian Government makes on the people ... ( btw I'm wondering how such an oppressed people could be able to do that on others ) : the kamikaze. Most of the Arabs are Muslims. In the Islam, suicide is a forbidden act. The kamikaze must normally be a sucidar in the origin. If we can offer him a way to change his suicide into a heroic act, he'll jump on the occasion, adding the fact the others are the ennemy ... All arabs aren't those idiots, otherwise the problem would have already been solved since long, no one alive left ...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Aug 23, 2006 1:41 pm
mindgroom I think it's horrible to slaughther so much the Palestinian ... Massacrer des juifs c'est pas terrible ca ? Quote: The fact this land belonged to the British isn't a valuable argument because : it was a colony ... In the XXth century, all European nations lost their colonies --> all the lands came back to the original owners except ... Palestine. To the eyes of the Palestinians, this land is still a colony because this land is historically theirs! Eeeet si je me trompe pas, la France n'a perdu ses colonies que dans les années 50s... ? Quote: You can't claim the Torah's texts because it's only a religious book considered by the Jews, 14 000 000 on Earth I believe, compared to the 6 billions inhabitants. It makes less than a person out of 425 to believe in it ... What about democracy ? bha dans ce cas-la toi non plus tu peux pas dire que D.ieu n'existe pas comme si tu avais raison parce que les athées c'est pas tout le monde qui l'est non plus... Quote: Something else Israel must be blamed for ... With the creation of UN in the end of the War, the right of conquest wasn't recognized anymore and changed in the Right of the People ... Then why Israel took the south of Lebanon for 12 years ? What about Sinaï ??? "Defensive borders to prevent attacks ?". I've never seen in History a state which conquered part of neighborhing countries saying this was a way to defend itself ^^. 1- t'as pas vecu depuis le debout du temps, si un autre pays l'avait fait une fois t''en aurais pas forcément entendu parler de toute facon 2 - moi j'ai jamais vu un autre pays en autant de danger que ma chere Israel... Quote: Another thing, why Israel would only belong to the Jews ? It is a holy city for Christians and Muslims I believe ... Je t'en ai deja parler, les chretiens sont contents avec leur Vatican. Quant aux musulmans : Wikipedia Jerusalem is the holiest city of Judaism (since the 10th century BCE) and some denominations of Christianity (since the 5th century CE) and the third holiest city of Islam (after Mecca and Medina; since the 7th century CE). Quote: Now I'm on that, I'd like to focus on what we are seeing of the Palestinian to justify the oppression the Israelian Government makes on the people ... ( btw I'm wondering how such an oppressed people could be able to do that on others ) : the kamikaze. Le gouvernment israelien n'opresse (c'est ca le mot en francais pour to oppress?) personne. Quote: Most of the Arabs are Muslims. In the Islam, suicide is a forbidden act. The kamikaze must normally be a sucidar in the origin. If we can offer him a way to change his suicide into a heroic act, he'll jump on the occasion, adding the fact the others are the ennemy ... All arabs aren't those idiots, otherwise the problem would have already been solved since long, no one alive left ... Tuer des gens c'est aussi interdit dans la religion chretienne, mais regarde le nombre de fois qu'ils ont tué des gens « au nom de D. » ... on ne nie pas que l'Islam interdit aux arabes de faire ce qu'ils font mais le fait reste qu'ils le font quand meme, et c'est ca le probleme. Notre ennemi n'est pas l'Islam, mais le terrorisme et la croyance que de se suicider en tuant de ses « ennemis » est quelque chose de bon, la croyance que les Juifs sont les responsables pour les malheurs des autres. Je comprends que les beurs sont pas contents, ca se voit. Mais les Juifs, quand les chretiens nous ont forcé de quitter notre propre pays, crois-tu qu'on etait contents ? Pourtant on n'a pas massacré des chretiens pour se venger. Et ce putain d'espece de merde de Fofana qui a tué un de nos frères... tu crois qu'on était contects d'entendre ce qui etait arrivé ? Mais tiens, Fofana vit... si nous etions aussi agressifs que les beurs, on aurait fait a Fofana la meme chose qu'il a fait à notre frere... La vengence n'est pas une excuse serieuse; elle ne justifie pas ce que les pays qui entourent Israel lui font...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 27, 2006 12:52 am
Palestinians weren't the "original owners" of the land. Muslims conquered this land when Islam started to spread. It should be "their" land just as much as it should be Roman, Jewish, Turkish or British land. They all conquered it at a certain point of history. There aren't original owners anymore. Now, there were, definitely, Jews living in Israel until the Roman Empire exiled them. If you assume they weren't there before, I'd appreciate it if you had a reliable source that documents a different location Jews came from.
Umm, wait; do you know what happened during the Six Days War, when Sinai was conquered? There's a difference between invading a country and responding to a naval blockade (that is, legally, considered casus belli, and is just the same as declaring war upon a country). Should they have kept this land? I'm pretty sure they shouldn't have, but you seem to believe Israel just felt like conquering Sinai. I'm sorry; you're biased and probably haven't ever read about it. neutral
It "belongs" to them because the UN voted for it. Most countries were for the establishment of a Jewish state in Israel. Before the war of independence, all lands Jews lived on were legally bought. If the right of conquest was cancelled, then Israel's neighbors had no right to declare war on Israel in 1948. A state's establishment isn't considered casus belli. confused
Many studies show suicide bombers aren't in fact suicidal. The vast majority of them wouldn't commit suicide. They do it because many things are promised to them; they'd be considered martyrs, go to heaven, their family would be paid a large amount of money.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 27, 2006 10:12 am
MizzGwGirl Je n'aime pas des Israeliens, ils habitent 2kms plus loin des Palistiens avec des luxes. Les palistiens vivent pauvre et ils ont guand même pas des armes. Les Israeliens sont bien armés contre les pierres. Il faut demander la question pourquoi des Palistiens se suicider. Les juids prendre le sol des Palistiens, ils se fachent et il ya des bombes. C'est pas la solution perfect mais c'est la seule que ils ont, leur vie. L'israelien moyen gagne $ 18 000 par an. C'est ca que tu appelles " vivre avec des luxes " ? L'americain moyen gagne $40 000 par an et les americains vivent à 2km des pauvres mexicains qui meurent de faim... Quote: J'espère que le suivant premier de Israel va respecter les musulmans et donner leur sol que ils ont voler! Si un politicien israelien etait assez con pour vouloir donner Israel aux palestinians, personne ne voterait pour lui. Et n'avons pas « volé » leur terre, ce n'etait meme pas leur terre...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 02, 2006 11:04 am
Proudly_Jewish mindgroom I think it's horrible to slaughther so much the Palestinian ... Massacrer des juifs c'est pas terrible ca ? Et alors ? Le massacre des juifs n'est pas commandé par un gouvernement! Ce sont des personnes prises une par une qui tuent, pas le peuple! Quote: The fact this land belonged to the British isn't a valuable argument because : it was a colony ... In the XXth century, all European nations lost their colonies --> all the lands came back to the original owners except ... Palestine. To the eyes of the Palestinians, this land is still a colony because this land is historically theirs! Eeeet si je me trompe pas, la France n'a perdu ses colonies que dans les années 50s... ? Elle les a quand même perdues ... Ce qu'il faut considérer, c'est qu'il n'y a plus qu'une seule colonie sur cette planète désormais ... Quote: You can't claim the Torah's texts because it's only a religious book considered by the Jews, 14 000 000 on Earth I believe, compared to the 6 billions inhabitants. It makes less than a person out of 425 to believe in it ... What about democracy ? bha dans ce cas-la toi non plus tu peux pas dire que D.ieu n'existe pas comme si tu avais raison parce que les athées c'est pas tout le monde qui l'est non plus... L'existence de Dieu n'a jamais été démontrée ... Le problème est que la Torah n'est considérée que par les juifs, pas par l'ensemble des humains de cette planète ... Quote: Something else Israel must be blamed for ... With the creation of UN in the end of the War, the right of conquest wasn't recognized anymore and changed in the Right of the People ... Then why Israel took the south of Lebanon for 12 years ? What about Sinaï ??? "Defensive borders to prevent attacks ?". I've never seen in History a state which conquered part of neighborhing countries saying this was a way to defend itself ^^. 1- t'as pas vecu depuis le debout du temps, si un autre pays l'avait fait une fois t''en aurais pas forcément entendu parler de toute facon 2 - moi j'ai jamais vu un autre pays en autant de danger que ma chere Israel... Hmm déjà il faudrait lâcher la pression chez les palestiniens, ça donne une bonne raison aux kamikaze d'aller se faire exploser et de se faire acclamer par les gens les plus désespérés là-bas ... 2. Tu n'as pas vu la France au XVIIIème siècle ^^ ... Quote: Another thing, why Israel would only belong to the Jews ? It is a holy city for Christians and Muslims I believe ... Je t'en ai deja parler, les chretiens sont contents avec leur Vatican. Quant aux musulmans : Wikipedia Jerusalem is the holiest city of Judaism (since the 10th century BCE) and some denominations of Christianity (since the 5th century CE) and the third holiest city of Islam (after Mecca and Medina; since the 7th century CE). Hmm, le vatican a été construit parce que Jérusalem était déjà pris .. Les chrétiens ont tout de même avec les croisades de reprendre la ville ... Quote: Now I'm on that, I'd like to focus on what we are seeing of the Palestinian to justify the oppression the Israelian Government makes on the people ... ( btw I'm wondering how such an oppressed people could be able to do that on others ) : the kamikaze. Le gouvernment israelien n'opresse (c'est ca le mot en francais pour to oppress?) personne. Le fait d'envoyer des chars dans des pays voisins pour tuer des civils au hasard en prétextant que ce sont des terroristes, c'est de l'oppression Quote: Most of the Arabs are Muslims. In the Islam, suicide is a forbidden act. The kamikaze must normally be a sucidar in the origin. If we can offer him a way to change his suicide into a heroic act, he'll jump on the occasion, adding the fact the others are the ennemy ... All arabs aren't those idiots, otherwise the problem would have already been solved since long, no one alive left ... Tuer des gens c'est aussi interdit dans la religion chretienne, mais regarde le nombre de fois qu'ils ont tué des gens « au nom de D. » ... on ne nie pas que l'Islam interdit aux arabes de faire ce qu'ils font mais le fait reste qu'ils le font quand meme, et c'est ca le probleme. Pourquoi ils le font ? Ils sont désespérés n'ont pas d'argent et ne peuvent pas sortir de leur merde Notre ennemi n'est pas l'Islam, mais le terrorisme et la croyance que de se suicider en tuant de ses « ennemis » est quelque chose de bon, la croyance que les Juifs sont les responsables pour les malheurs des autres. Les israéliens ne croivent tils pas que les arabes sont responsables de leur malheur ? Je comprends que les beurs sont pas contents, ca se voit. Mais les Juifs, quand les chretiens nous ont forcé de quitter notre propre pays, crois-tu qu'on etait contents ? Pourtant on n'a pas massacré des chretiens pour se venger. Et ce putain d'espece de merde de Fofana qui a tué un de nos frères... tu crois qu'on était contects d'entendre ce qui etait arrivé ? Mais tiens, Fofana vit... si nous etions aussi agressifs que les beurs, on aurait fait a Fofana la meme chose qu'il a fait à notre frere... Les chrétiens ont pu se développer économiquement, ce n'est pas le cas des Palestiniens ... Fofana est un con, il n'est pas lié aux palestiniens puisqu'il est originaire de la côté d'ivoire ... Aussi en France les beurs et les blacks parfois ne peuvent pas se voir ... La vengence n'est pas une excuse serieuse; elle ne justifie pas ce que les pays qui entourent Israel lui font...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|