|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jun 10, 2010 2:31 pm
Ik vind dat softdrugs wel legaal moeten worden, harddrugs niet. Softdrugs zijn sowieso minder erg en het scheelt ook weer een hele hoop geld als die drugscriminaliteit niet aangepakt hoeft te worden. En dáárom moeten softdrugs legaal worden! (Net debat hierover gehouden xd)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jun 11, 2010 8:42 am
cool, maar softdrugs is niet echt een overheidsprobleem, sinds het gedogen wordt enzo..
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 13, 2010 1:37 am
naar mijn mening mag drugs in Nederland gewoon verboden worden =/ waarom is het hier uberhaupt legaal? om toeristen te trekken? lol
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 14, 2010 2:17 pm
de drugs (soft of hard) niet meer legaliseren zal heeeeeeeeeeel veel onrust brengen! we kunnen nu neit in een keer gaan zeggen dat drugs illegaal is. in andere landen is het heel normaal, maar de softdrugs is nog steeds en blijft legaal. maken we er een illegaal iets van, heb je heel Nederland op de kop, let maar op!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jun 24, 2010 5:19 am
Drugs is helemaal niet legaal in Nederland. Het is getolereerd. De politie zal vaak niks ertegen doen, maar mogen wel gewoon ertegen optreden. Gewoon even een weetje. wink
Ikzelf denk dat drugs illegaal zal maken ook zijn voor en nadelen heeft. Ik vind de huidige regel eigenlijk wel goed gewoon.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 27, 2010 2:43 pm
uuh, legaal?! vooral de softdrugs. de ietwat hardere s**t is wat minder...
en waarom al die geweldige argumenten herhalen als ze er toch al staan? Alcohol is schadelijker dan vele drugssoorten, dan kun je beter Alcohol verbieden, maar dat doen ze ook niet... waarom drugs dan wel?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Aug 14, 2010 11:46 am
Een ding even over degene die paddo's willen verbieden: Je k**t toch niet iets verbieden wat uit moeder natuur komt? Sorry hoor maar een aantal paddo's groeien in je bossen, en dat wil je gaan verbieden? inderdaad het kan gevaarlijk zijn, maar het is iedereen zijn eigen keus.
Alcohol is veel erger dan drugs. Meer mensen raken verslaafd aan alcohol, misschien sterven ze er niet allemaal aan maargoed. Het is iedereen zijn eigen keus en ik denk dat als het juist wel legaal zou zijn, het niet meer spannend zou zijn voor veke en het daarom beter in de gaten gehouden kan worden.
De paddo is nu vervangen door de truffel. Sommige zijn lang niet zo sterk, maar hebben ongeveer wel hetzelfde effect.
Zelf vind ik het stom dat het nu verboden is. Doe dan ook maar een verbod op alcohol boven een aantal procent ofsow... Dit zijn ook nog meningen van anderen:
- Nederlandse wetgeving is gewoon krom, alcohol een van de slechtste drugs ter wereld
- Omdat paddo’s niet in de kerk wordt uitgedeeld, wijn wel. Er zitten twee christelijke partijen in de coalitie: CDA en CU. Met name de ChristenUnie doet alles uit naam van het geloof.
- Als alcohol of nicotine tegenwoordig uitgevonden zouden zijn, werden ze meteen verboden. Helaas zijn ze al eeuwen in gebruik en ingeburgerd. Paddo’s zijn relatief nieuw en daardoor als (hallicunerende) drug gekwalificeerd waar in korte tijd een aantal dodelijke incidenten mee plaatsvonden. Daarom makkelijker te verbieden.
- Willekeur en gewoonte. De gewoonte in de Westerse wereld staat alcoholgebruik al eeuwen en eeuwen toe. Dat dat ook wel tot misbruik leidt, neemt met voor lief. Bovendien heeft de Staat er in de loop der tijd een mooi melkkoetje van gemaakt door accijnsen te heffen.
Paddo’s is niet eigen aan de Westerse cultuur (en dag geldt een veelheid aan soft- en harddrugs). Allemaal nieuw. Allemaal eng. Opium was wellicht het eerste middel dat op de Westerse markten verscheen en meteen ging het mis met een hoop verslaving tot gevolg. Volgens mij is de Staat als verantwoordelijke voor de volksgezondheid sindsdien behoorlijk kopschuw als het gaat om verdovende middelen anders dan alcohol (en tabak; vergeet tabak niet). En misschien kunnen wij hier in het Westen ook (nog) wel niet zo goed omgaan met de verdovende middelen die elders in de wereld onderdeel zijn van het culturele erfgoed. En dan denk ik vooral aan het gebruik door sjamanen en medicijnmannen of uitsluitend bij hele bijzondere gelegenheden. Niet het mateloze consumetisme dat wij er meteen weer op los moeten denken te laten. Er valt dus wel wat te zeggen voor beperkingen en verboden. Dusja, ik vind iig gewoon dat het legaal weer moet worden. Maar wie ben ik om dat te doen??
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Aug 14, 2010 1:35 pm
soft drugs mag gebruikt worden voor normaal gebruik , het bespaard een hele hoop werk en geld voor de politie om de kleine drugsgebruikers er uit te halen , die eeuwig zal duren , vandaar na ls je de grote jongens pakt, dan komen ze al heel wat verder, hard drugs moet het land uit en wel meteen , je sterft er aan nogvoor je ermee wil stoppen , dus niet doen greets smurfke
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Aug 14, 2010 4:01 pm
Dude, dus je hebt helemaal niet mijn stuk gelezen? xD en wist je trouwens dat je bepaalde softdrugs op recept kan krijgen bij de dokter. En morfine... dat is een soort van harddrugs? moet dat dan ook verboden worden?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 15, 2010 8:16 am
Inwe52 Dude, dus je hebt helemaal niet mijn stuk gelezen? xD en wist je trouwens dat je bepaalde softdrugs op recept kan krijgen bij de dokter. En morfine... dat is een soort van harddrugs? moet dat dan ook verboden worden? ik denk dat dez topic vooral is bedoeld op het softdrugs en harddrugs en dergelijke wat genuttigd wordt voor de fun wink niet voor medicijn razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Aug 16, 2010 9:29 am
Dat begrijp ik wel, maar het was maar een voorbeeld. Als je iets illegaal maakt moet alles illegaal.
Zelfde met wiet. Je mag het wel op zak hebben, maar het transporteren naar de coffeeshop is weer niet gedoogd. Das toch echt bekrompen?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Sep 15, 2010 11:52 pm
Mhh nee ik ben echt anti-roken en drugs en drinken eigenlijk ook wel.. welke positieve kanten zijn er aan? Je doet alleen je zelf pijn ermee en je mede-mens (haha). En mensen die vinden dat een feestje ofzo niet gezellig is zonder alcohol of roken, dan ligt het duidelijk aan jou of je vrienden..
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 20, 2010 1:05 pm
Als we het gaan beginnen over drugs wil ik graag een woordje doen hierover. Vooraf wil ik wel zeggen dat ik gebruiker ben. Nee, niet van cocaïne en heroïne. Ik kan me vooral vinden in de posts die Plugabugz en Inwe52. En het minst met Mameave.
Laten we niet vergeten dat ons gebruik op alcohol een onderdeel is van cultuur en gewoonte. Zoals Inwe52 al zei, is alcohol al sinds lange tijd in het westen te vinden. In centraal Amerika, integendeel, is de peyote (hallucinogene cactus) in vergelijkbare tijd, eigenlijk zelfs langer, in gebruik. Niet alleen voor het "effect", maar ook als medicijn voor wonden en ziektes. Als we daarnaast ook nog eens kijken naar de effecten van drugs (waar ik nu alcohol ook even onder reken) en de status van elk verschillend mens is er een significant verschil tussen een normaal gezond mens en iemand met een afwijking of aandoening, zoals schizofrenie. Zoals in de studie van mijn vriend werd uitgelegd (maak je geen zorgen, we zijn universitair aangelegd) is tijdens een onderzoek bij een schizofreen persoon LSD toegekend, waarbij deze persoon zei: "Ik voel niets, is dit normaal?" In dit onderzoek is uiteindelijk bij meerdere mensen met deze aandoening geconstateerd dat LSD dus geen effect heeft.
Zegt iemand "idiosyncrasie" en "interindividualiteit" iets? Dit zijn precies de juiste woorden over het stukje hierboven. De "enge" artikelen die op nu.nl en de metro van vrijdagochtend staan over zogenaamde doden mogen van mij nader onderzocht worden. Er is waarschijnlijk niet rekening gehouden met eventuele aandoeningen en/of afwijkingen en wordt als een "interessant" stukje in de krant gezet. Als gevolg dat veel mensen hoofdschuddend de krant opzij leggen en vervolgens niet de moeite nemen om zich iets af te vragen. "Is dit echt waar?", "Wat waren de omstandigheden van deze persoon?", "Zijn er aanleidingen voor deze situatie?", "Is er überhaupt aangetoond dat er een significante waarde van de plasmaconcentraties van de betreffende stof is gevonden?" Vooral dit laatste is ver te zoeken. De buurman aan de overkant is géén betrouwbare bron. Officiele inlichtingen in folders van een smartshop wél.
Een reactie op risa ai: Een felle post zoals "..dan ligt het duidelijk aan jou of je vrienden.." is in dit geval dus niet terecht. Lijkt het jou lekker om mieren te eten? Nee, mij ook niet. Ergens anders is het misschien wel een delicatesse. Eigenlijk weet ik niet eens of het lekker is. Waarom zou je je mening ergens over geven terwijl je zelf nooit de moeite hebt genomen om het te proberen of desnoods informatie op te zoeken. Alcohol en roken heeft wel degelijk effect op de sfeer van een feestje. (Ik heb geen zin om de werking van stoffen uit te leggen, mocht je geïnteresseerd zijn is er veel te vinden in boeken en op het internet.) Net zoals drugs. Ligt dit nou aan de mieren die je onaangeroerd hebt laten liggen? Ik dacht het niet.
Ik hoor graag reacties 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Dec 25, 2010 3:46 pm
((I do apologize for my lack of Dutch speaking skills but... I barely speak English.)) If drugs were legalized and taxed it could probably assist in the bettering of the current economic status.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 05, 2011 1:05 am
Gewoon legaal maken en niet zo moeilijk doen! talk2hand Als iedereen een dikke joint op zou steken zou iedereen ineens vredelievend zijn smile En paddo's moeten ze ook gewoon weer legaal maken, ik bedoel hoe kan je iets uit de natuur verbieden!!
En alcohol is juist onze grote vijand wat heel veel meer kapot maakt dan ons lief is...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |