|
|
|
|
Posted: Wed Apr 04, 2007 10:27 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Apr 05, 2007 2:02 am
LOL "BORTPOSTNING" AV JETEVIKTIG POST! xd *Quotar inlägget längst ner på förra sidan baraföratt.* Niddler Ni som har varit inne i kanalen mycket kanske märkte att inga op:ar eller halv-op:ar delades ut längre. Anledningen var att kanalen inte längre var registrerad på nätverket. Och anledningen till DET var att Egon, som grundade och registrerade kanalen, hade förlorat registreringen på sitt nick för att han var för inaktiv. Utan reggat nick får man inte ha reggade kanaler. Rörigt, va? biggrin Hursomhelst, när Mace (en filur som inte ens är Gaian) och jag diskuterade det så öppnade vi en kanal på nätverket Rizon istället, med samma namn #svenskagillet. Varför? För att få tillbaka möjligheten till kontroll över kanalen genom op:ar och sånt. Det skulle gå att göra med gamla kanalen också, om alla först stack, och sedan någon drog in igen. När man träder in i en tom kanal blir man nämligen op, och då kan man registrera igen. Men av två anledningar valde vi bort det: Det skulle vara jobbigt (tillåt oss vara lite lata! <.<) och vi ville ändå byta nätverk. Och hur spelar det här roll? Eftersom kanalen finns på Rizon nu förtiden, gäller det att ansluta mot irc.rizon.net istället för förra irc.axenet.org. Så krångligt är det... Vem bestämmer? Du (Niddler)? Nej. Lätt inte. För närvarande är jag grundare och ägare över den nya kanelen kanalen. Men det var liksom bara för att någon måste registrera den... Om typ Egon eller Rastaman, som styrde den förra kanalen, hellre vill ha ansvaret så överlämnar jag det.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 12:20 pm
Finns det någon annan (gratis) IRC klient än mIRC?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 1:06 pm
Mr_RPG Finns det någon annan (gratis) IRC klient än mIRC? mIRC är gratis, om du står ut att se en ful bild på khaled mardam-bey varje gång du loggar in.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 1:14 pm
Mr_RPG Finns det någon annan (gratis) IRC klient än mIRC? XChat och ChatZilla, till exempel.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Apr 19, 2007 4:07 pm
För er som bryr er är Axenet-kanalen tillbaka. Det är där vi håller till nu för tiden. SÅ KOM.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Apr 20, 2007 8:43 am
Filthy Mr_RPG Finns det någon annan (gratis) IRC klient än mIRC? mIRC är gratis, om du står ut att se en ful bild på khaled mardam-bey varje gång du loggar in. Khaled-Mardam Bey... -nynnar-
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Apr 20, 2007 8:46 am
Miradjii Filthy Mr_RPG Finns det någon annan (gratis) IRC klient än mIRC? mIRC är gratis, om du står ut att se en ful bild på khaled mardam-bey varje gång du loggar in. Khaled-Mardam Bey... -nynnar-FÖR JAG HAR GJORT ETT EGET SPEL OCH DET GÅR UT PÅ ATT SKJUTA KHALED MARDAM-BEY!~ Bästa låten. ;D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 09, 2007 6:37 am
ok, har jag missat nått eller har vi flyttat kanalen haha?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 09, 2007 3:45 pm
Zero-Egon ok, har jag missat nått eller har vi flyttat kanalen haha? Mm, Lingon och jag flyttade kanalen haha. Vi dissade Axenet för Freenode, liksom. IGEN. surprised
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 10, 2007 12:32 am
Niddler Zero-Egon ok, har jag missat nått eller har vi flyttat kanalen haha? Mm, Lingon och jag flyttade kanalen haha. Vi dissade Axenet för Freenode, liksom. IGEN. surprised nu har jag iaf reggat om den på axenet, och ALLA ska vara där innan dagens slut
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 10, 2007 1:22 am
jag vet inte hur man kommer dit om jag inte får hjälp ;w;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 10, 2007 4:13 am
Daenis jag vet inte hur man kommer dit om jag inte får hjälp ;w; Beskrivningarna på första sidan finns ju fortfarande 3nodding Och om du syftade på kanalen på det andra nätverket, så är det bara att ersätta "irc.axenet.org" med "irc.freenode.net".
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 10, 2007 7:17 pm