|
|
|
|
Posted: Wed Nov 15, 2006 10:54 am
Alltså, Rasmus har typ tagit över konsthörnan-tråden biggrin Snällt att du ger oss lite att dregla över! ...synd att man inte tar sig tiden att skriva att bilderna är helt stört snygga varje gång man vill.
Niddler: *svarar utan att ha sett Hopeys bild nyligen* Med en pennmus som är tryckkänslig kan man få olika tjocka streck beroende på hur hårt man trycker.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 15, 2006 11:20 am
HazardousGaze... HAVE MY BABIES! <33
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 15, 2006 10:40 pm
Niddler HazardousGaze: Brukar inte utseenden vara grafiska? ._o Hur grafiskt utseendet nu är på dina teckningar spelar ingen roll, för hur som helst är de skitsnygga! Jag skulle vilja ta alla dina skisser och teckningar och använda som tapeter i mitt rum. Det skulle vara ... ägzor. Helt imba. Dåligt uttryckt. Jag menade hur den ser ut som animationsdocka.
Orka svenska språket kl.23:49 på en tisdag...
Och tack alla för de snälla kommentarerna!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Nov 16, 2006 3:26 am
Niddler Hopey: Hur gör du de där linjerna som inte är konstanta i tjocklek? Jag känner igen den typen från flash och tycker det är ballt med sådana strokes. Bra fråga kära du.
Jag vet inte riktigt hur du menar, men jag ritar bara. Med datamusen. Ingen tablet eller något. o 3o;;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 5:14 am
Dark Erica Ruska: Det finns en kommentar tråd. : D Dark Erica Jag såg den filmen för första gången igår! Riktigt bra, grät i slutet~ ;3; <333 Bilden är också het <3 Precis...HÖHÖ >_> Hopey: Jag gissar på hur det är när man färglägger, eller hur man ritar upp det (typ att man drar över ett till "streck" för att få till det lite tjockare som när man skissar och plottrar på ett par ggr:3) för det är så mina linjer blir lite annorlunda @.@
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 18, 2006 6:15 am
Jag ritar ett streck, och sedan färglägger jag bakom konturerna. O 3o;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 19, 2006 9:42 am
Det här menar jag:  Tjockleken varierar på ett lite hackigt sätt. Som i många flash-filmer, som sagt:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 19, 2006 11:56 am
Men det är ju för att jag ritar i flash? o___o;;
Edit: .. Lol, varför sa jag inte det från början? /shy Men det är nämligen så att flash gör strecken så, typ. P:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 19, 2006 1:57 pm
XDDLOL.
You are hope(y)less, Hopey. rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 08, 2006 2:59 pm
I like Memmi, I like! heart
Som den film-goth nörd jag är tänker jag på filmer av Tim Burton när jag ser den...som The Nightmare Before Christmas.
Men den är stört fin. wink
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Dec 09, 2006 5:09 am
HazardousGaze: Älskar din style. o_O Din Victoria är snyggare än orginalversionen. P:
Nightmare Asura: Du ritar alltid lika snyggt. Så rent och fint och.. eget. Tror dock jag rev itu bilden du ritade till mig förut. D: Hade kanske vart värt lite i framtiden om du fortsätter rita lika snyggt. ninja Scarfsen var verkligen annorlunda btw. o.o
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Dec 09, 2006 5:21 am
Heheh, vore kul ifall mina konstverk blev värt något framöver. n__n Tvivlar dock, men kul vore det. Halsdukarna var väldigt roliga att rita, håller med om att dom ser lite... udda ut. Tack för kommentarerna! :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Dec 09, 2006 10:58 am
Asura: Jag gillade dina akvarellbilder, de är riktigt bra. smile Keep up the good work.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Dec 09, 2006 11:15 am
Akvarell kanske är något för mig. ^^;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 11, 2006 12:39 am
Håller med dom ovanstående kommentarerna, och skulle tycka det var kul att se om du kunde försöka dig på CG art. xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|