|
|
|
|
Posted: Thu Nov 23, 2006 12:14 pm
OMG! Hade glömmt denna guilden hade en IRC kanal!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 24, 2006 5:01 am
Niddler 21:06:41 rastaman: bbl, ut med hinduen Nej nu skojjar du på min mössa :0 : D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 24, 2006 11:12 am
rastaman Niddler 21:06:41 rastaman: bbl, ut med hinduen Nej nu skojjar du på min mössa :0 : D Ja! Det gör jag, baske (r) mig!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 27, 2006 12:01 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Dec 28, 2006 1:10 pm
snelhest OMG! Hade glömmt denna guilden hade en IRC kanal! Och nu vet du om det, så varför är du aldrig där inne?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 12:43 pm
[21:42] * now is now known as is
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 1:00 pm
Niddler snelhest OMG! Hade glömmt denna guilden hade en IRC kanal! Och nu vet du om det, så varför är du aldrig där inne? Har ingen IRC klient på min dator (ny sen denna julen.) Men skaffar möjligtvis mIRC snart igen C:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 1:21 pm
snelhest Niddler snelhest OMG! Hade glömmt denna guilden hade en IRC kanal! Och nu vet du om det, så varför är du aldrig där inne? Har ingen IRC klient på min dator (ny sen denna julen.) Men skaffar möjligtvis mIRC snart igen C: Men hur svårt är det? smile Tar max tre minuter ju.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 2:03 pm
Niddler snelhest Niddler snelhest OMG! Hade glömmt denna guilden hade en IRC kanal! Och nu vet du om det, så varför är du aldrig där inne? Har ingen IRC klient på min dator (ny sen denna julen.) Men skaffar möjligtvis mIRC snart igen C: Men hur svårt är det? smile Tar max tre minuter ju. Aaa, du har rätt. Får fixa de så fort som möjligt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 1:30 pm
Då Runar uppfattar lax- lukt antar Nea drullande ensidighet. En flicka tar eftersås runt sillen åch suckar.
rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Feb 28, 2007 1:50 am
fy fan vad det är dött i kanalen nu crying
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Feb 28, 2007 10:14 am
FRUKTA INTE, MIKUSAGI ÄR PÅ VÄG!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 01, 2007 3:33 pm
dont let the channel diiiiiiiie!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Mar 03, 2007 3:07 pm
Niddler Då Runar uppfattar lax- lukt antar Nea drullande ensidighet. En flicka tar eftersås runt sillen åch suckar. rolleyes Drullande eftersås troligen. Flyger orginalet riktigt trovärdigt så är trollen tankemässigt efter rådjur.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 04, 2007 6:03 pm
Ni som har varit inne i kanalen mycket kanske märkte att inga op:ar eller halv-op:ar delades ut längre. Anledningen var att kanalen inte längre var registrerad på nätverket. Och anledningen till DET var att Egon, som grundade och registrerade kanalen, hade förlorat registreringen på sitt nick för att han var för inaktiv. Utan reggat nick får man inte ha reggade kanaler. Rörigt, va? biggrin
Hursomhelst, när Mace (en filur som inte ens är Gaian) och jag diskuterade det så öppnade vi en kanal på nätverket Rizon istället, med samma namn #svenskagillet. Varför? För att få tillbaka möjligheten till kontroll över kanalen genom op:ar och sånt. Det skulle gå att göra med gamla kanalen också, om alla först stack, och sedan någon drog in igen. När man träder in i en tom kanal blir man nämligen op, och då kan man registrera igen. Men av två anledningar valde vi bort det: Det skulle vara jobbigt (tillåt oss vara lite lata! <.<) och vi ville ändå byta nätverk.
Och hur spelar det här roll? Eftersom kanalen finns på Rizon nu förtiden, gäller det att ansluta mot irc.rizon.net istället för förra irc.axenet.org. Så krångligt är det...
Vem bestämmer? Du (Niddler)? Nej. Lätt inte. För närvarande är jag grundare och ägare över den nya kanelen kanalen. Men det var liksom bara för att någon måste registrera den... Om typ Egon eller Rastaman, som styrde den förra kanalen, hellre vill ha ansvaret så överlämnar jag det.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|