Welcome to Gaia! ::

Reply Language General Discussions
French General Discussion Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Eudes IV

PostPosted: Wed Jun 18, 2008 9:55 am

Koko.Dk

J'ai dit "Il est été longtemps depuis que j'ai te vu" ou en anglais "It's been a long time since I've seen you" Hur är läget? (ou läget) (L'argot pour "Hur står det till?" (Je ne pense pas que les gens utilise cette phrase aujourd'hui), "Hur mår du", "Hur är det?" etc. Comme les phrases "ça va" or "ça gaz" (Tu utilises cette phrase n'est-ce pas?)

Le mot Québecois pour "con" est "le twit" si tu le veux utiliser.

Ah! En français, "ça fait longtemps" = "it's been a long time"

Je connaissais hur mar du [désolée je n'ai pas les petits ronds sur le clavier lol], mais pas les autres !
So, jag är bra, og ...det ? XD

Ouhla je ne pense pas me servir de "twit" très souvent tu sais ;]

Sinon, est-ce que quelqu'un aurait une suggestion pour les leçons de français? Je sais pas quoi faire d'autre!
PostPosted: Wed Jul 02, 2008 6:38 pm

MonOstatos
Koko.Dk

J'ai dit "Il est été longtemps depuis que j'ai te vu" ou en anglais "It's been a long time since I've seen you" Hur är läget? (ou läget) (L'argot pour "Hur står det till?" (Je ne pense pas que les gens utilise cette phrase aujourd'hui), "Hur mår du", "Hur är det?" etc. Comme les phrases "ça va" or "ça gaz" (Tu utilises cette phrase n'est-ce pas?)

Le mot Québecois pour "con" est "le twit" si tu le veux utiliser.

Ah! En français, "ça fait longtemps" = "it's been a long time"

Je connaissais hur mar du [désolée je n'ai pas les petits ronds sur le clavier lol], mais pas les autres !
So, jag är bra, og ...det ? XD

"Og" in swedish "och" other scandinavian languages use that. Tu peux dire
"och du?" aussi. Det går bra med mej också (ou mig).

Ouhla je ne pense pas me servir de "twit" très souvent tu sais ;]

Sinon, est-ce que quelqu'un aurait une suggestion pour les leçons de français? Je sais pas quoi faire d'autre!

"Og" in swedish "och" other scandinavian languages use that. Tu peux dire
"och du?" aussi. Det går bra med mej också (ou mig).
Je n'ai pas un suggestion, désolée!

419scambaiterKoko

Bilvy

PostPosted: Thu Jul 03, 2008 6:58 pm

W00t! On parle le suédois dans un "thread" français! XD
Et moi je n'ai jamais entendue le mot "twit" quand j'habitais encore à Montréal.
whee
En tout cas... MonOstatos, quelle genre de leçon veux-tu que nous suggère?
Désolé si j'ai fait des fautes... My French is a little rusty. sweatdrop
PostPosted: Fri Jul 04, 2008 10:28 am

J'ai entendu plusieurs insultes (souvent dirigé vers moi xD), mais personne n'utilise le mot "twit".

Taeryyn

Man-Hungry Ladykiller

419scambaiterKoko

PostPosted: Thu Jul 10, 2008 4:04 pm

Ciel Avec Cafeine
J'ai entendu plusieurs insultes (souvent dirigé vers moi xD), mais personne n'utilise le mot "twit".

J'ai trouvé ce mot sur un website de québecois mais je ne souviens pas. Peut-être c'est débordé.
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 5:40 pm

C'est un mot anglais que j'aime beaucoup, alors c'est possible que les québécois l'utilise, mais ce n'est pas vraiment un terme français. biggrin

"Twit" n'est pas utilisé assez souvent en anglais.

Taeryyn

Man-Hungry Ladykiller

419scambaiterKoko

PostPosted: Fri Jul 11, 2008 2:02 pm

Je comprends! biggrin
PostPosted: Mon Jul 14, 2008 5:25 pm

Proudly_Jewish
I suppose it does ^^ Italian and French are very similar, you''ll have no problem learning Italian if you know some French 3nodding
Yeah but Italian is a lot like French also

NOMNOMCupcake

Avis-yam

PostPosted: Sat Jul 26, 2008 6:50 am

J'ai une question au sujet du passe simple ainsi le passe compose. Je sais qu'on utilise le passe simple pour les textes écrites, mais le passe compose est utilise qu'on parle. Ma question est quel est utilise pour une lettre qu'on tape ... par exemple dans un email pour un ami ; très casuelle et conversationnelle. Le passe simple, c'est trop narratif, comme un roman? Ou utiliserait-on ça parce que c'est écrite? razz

Désolé pour les accents inconsistants et pour la question bizarre. xP
PostPosted: Sat Jul 26, 2008 9:55 am

Avis-yam
J'ai une question au sujet du passe simple ainsi le passe compose. Je sais qu'on utilise le passe simple pour les textes écrites, mais le passe compose est utilise qu'on parle. Ma question est quel est utilise pour une lettre qu'on tape ... par exemple dans un email pour un ami ; très casuelle et conversationnelle. Le passe simple, c'est trop narratif, comme un roman? Ou utiliserait-on ça parce que c'est écrite? razz

Je n'essaie pas correctment. Ici est le website: http://fr.wikipedia.org/wiki/Passé_composé

419scambaiterKoko

Bilvy

PostPosted: Sat Jul 26, 2008 10:44 pm

Avis-yam

Moi je dirais que le passé composé serais meilleur. Le passé simple te ferais avoir l'air tros... "nerdy".
Mais ça c'est juste mon opinion. Les deux pourrais être utiliser. Ça dépend vraiment du contexte.
Ugh, sorry for my bad conjugations, my brain doesn't feel like working out at the moment. xd
PostPosted: Sun Jul 27, 2008 7:00 am

Bilvy
Avis-yam

Moi je dirais que le passé composé serais meilleur. Le passé simple te ferais avoir l'air tros... "nerdy".
Mais ça c'est juste mon opinion. Les deux pourrais être utiliser. Ça dépend vraiment du contexte.
Ugh, sorry for my bad conjugations, my brain doesn't feel like working out at the moment. xd

Oui, ca c'est ce que je pense aussi. I think simple perfect might sound too much like it's out of a book?

Avis-yam

Taeryyn

Man-Hungry Ladykiller

PostPosted: Sun Jul 27, 2008 8:59 am

Au Canada, on utilise le passé simple seulement dans un sens littéraire. Il n'est jamais utilisé dans les lettres entre des amis. =)

It's very formal, you probably won't encounter it outside of novels and whatnot.
PostPosted: Wed Jul 30, 2008 11:27 am

Wow... ca fait longtemps que je suis pas venue ici... o.o''

Simple précision sur le mot "twit" ... Je pense que ca dépend des régions ... mais chez nous on utilise ce mot! (Saguenay /// Lac-Saint-Jean)
Par contre c'est vrai que je ne l'ai jamais entendu à Montréal ou à Québec.. lol

Izumi-Aki

canadiane_sweetheart

PostPosted: Wed Jul 30, 2008 6:05 pm

Eadem
Proudly_Jewish
roxianna
French is my third language, and I'm not fluent at it in the least...I just can't catch on to what French people are talking about. They talk too fast!

I know what you mean...

I recommend going to France or Belgium for some time - either as a vacation by yourself, as an exchange student, or on homestay. You will get used to the speed at which they speak after a few days 3nodding

I went to Quebec for 2 weeks earlier this summer and it improved my French drastically. I wouldn't recommend going to Quebec to improve your French, because Canadian French is very different from France/Belgium French.(Though it could be a fun challenge The quebecois speak with a funny cowboy accent xd ) Canadian French is detested by most people in France and Belgium though. It's all slang >.<

Anyway, I need to go... today's my first day of school ^^;;;

I'm not a native French speaker, but I'm Belgian and indeed Canadian French sounds horrible.

No, you're wrong. Canadian French isn't horrible nor is it just slang. It's just different. I'm telling you this since I myself am a Canadian French speaker.

The reason why it's different is because our language is very mixed up, if you know what I mean. Our expressions aren't the same at all. For example, we say "la porte est barré" instead of "la porte est verrouillée" when we say "the door is locked". Our expressions are much closer to the original French than it is in France or Belgium, so you can say that we speak a bit more traditionally.
Another factor is we're surrounded by English-speaking states and provinces. Quebec (and Louisiana) are the only places in all of Canada and the United States that have French as an official language. (Quite frankly, I heard a French speaker from Louisiana speak it and they have a really different accent.) We, therefore, pick up a few English words and add it to our day-to-day vocabulary, just like they do in France (though instead of "je vais parker la voiture", as they say in Paris, we say "je vais stationner le char" ["char", or "chariot", which translates literally as "chariot", is the slang word for "car" here, which goes back to speaking more traditionally], which is way more French in my opinion)
The third reason is because we speak so fast that we sometimes turn two words into one. For example, if we say "je suis" quickly, it would sound like "j'suis" [shu.ee].
So put all those factors together and you get one hell of a mixed/confused language!

To conclude, I'm pretty sure that there are some differences in the accent and vocabulary in any French speaking country when comparing one to another. I hear that in France, there are so many different ways to speak French that it drives you insane! So, Canadian French isn't horrible: it's just different.
Reply
Language General Discussions

Goto Page: [] [<<] [<<] [<] 1 2 3 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces