|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 06, 2006 12:01 am
kitty in de aniway stond dat ook al
maar daar staat ook dat naruto hier op tv komt en dat die uitgever bijna alle shonen jumps boekjes gaat uitgeven
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 06, 2006 1:57 am
ik heb geen aniway smile en niemand anders had het hier gemeldt ^_^ Dus dit bericht is voor hen die geen aniway hebben.
en Darlaa: NL censureert niet echt. USA heel veel. Dus daarom heb ik liever NL dan USA!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 12, 2006 10:17 am
Over de manga.. Say Hello To Black Jack is totaal niet op jong publiek gericht, gaat over de afdeling chirugie in een japans ziekenhuis. Wold of Warcraft is Manwha. Naruto is al redelijk lang officieel aangekondigt. Zo ook DNAngel, Buddha (Ook op ouder publiek gericht), Hiroshima (Je snapt wel waar dat over gaat), en Alice 19Th, 20Th Century Boys, liggen al geruime tijd gewoon bij de bruna.
Dat alles uit het japans wordt vertaald is onzin, dit geld slechts alleen voor uitgever Kana, de rest vertaald uit het frans. (Bv Warcraft.) Dragonball is van een compleet andere uitgeverij.
De meeste titels die je noemt gaan ook over zeer veel verschillende uitgeverijen : / Naruto is bv door een compleet andere uitgeverij opgekocht. Ook stond dit al, eens kijken, ongeveer 4/5 maanden aangekondigt op het Aniway forum.. de nieuwe dan... de oudere zoals Say Hello to Black Jack zijn al bijna een jaar aangekondigt smile Alleen dan... Duidelijk! xD
@ XDMaster: Shonen Jump is een tijdschrift... : / Ik zal er dan wel overheen hebben gelezen, want ik kan me het niet herinneren, maar zoja, "Alle shonen jump boekjes" is dan onmogelijk, aangezien Shonen Jump sinds 1968 bestaat, en wekelijks wordt uitgegeven... en ook allemaal vervolg verhalen zijn, dus je kan er ook niet zomaar instappen... Er stond helaas ook niet dat Naruto op Tv kwam, maar dat de uitgever naast de licensie rechten op de Manga, ook de licensie rechten op de Tv serie had overgekocht. Aangezien een uitgever geen Tv zender is, kunnen ze dus nog niks uitzenden tot ze een deal hebben met een geintresseerde Tv zender, wat niet makkelijk is, omdat Jetix, Nickelodeon, en de andere grote kinderzenders door buitenlandse hoofdkantoren bestuurd worden, en niet zelf een nieuwe serie mogen uitzenden.
Nl censureert jammer genoeg nog redelijk veel... als je de originele ShinChan eens zou zien... eh... zie je veelsteveel... eh... voorkanten van shin chan zien ipv zijn achterkant O.o; Ook Shaman King was véél geweldadiger... maargoed, Usa wint op censureer gebied..
Maare... check even het internet, of betere bronnen voordat je iets zegt.. ^_^; Niet lullig bedoelt verder... ik houw alleen niet van verkeerde info >.<
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 12, 2006 10:46 am
Mijn bron was iemand die op een presentatie van dat bedrijf was =S Zo'n iemand vertrouw ik dan wel =S. Dit bedrijf gaf zelf aan minder aan naamvertalingen etc te doen.
En Shin Chan is vertaalt vanuit het Engels. Nederland heeft niets aangepast; ze hebben het zoals in het Engels gehouden. Dus met Shin Chan heeft NL niet gecensureert. (Bron: Andere Manga Verkoper; ik heb redelijk goed contact met stripshops XD Met zo'n 5 zaken nu XD)
OKP, wil je jouw berichten ook in de Nieuws Topic zetten? Niet iedereen leest de reactie topic.
En de enige manga die ik bij de Bruna zag was BlackJack en Alice 19th =S Nou ja, en 20th Century vandaag voor het eerst; 1 exemplaar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 13, 2006 1:17 am
Als je naar de animecon gaat kan je de presentatie van die bedrijven trouwens zelf meemaken :3 Maar waarschijnlijk had hij het dan ook alleen over Kana.
Nee, maar dan IS shin chan /wel/ gecensureert toch? Even erg als de engelse versie? razz
De eerste twee uit dat rijtje zijn ook nog niet verkrijgbaar, pas rond augustus staan die gepland ^^
Sorry, ben te lui om het daar te posten sweatdrop Je mag mijn post wel quoten en daar zeten.. wou het ook eerst daar zetten, maar tis toch meer een reactie. en sja, als je graag dingen wilt weten moet je ook maar eens wat meer lezen dan 1 post razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 13, 2006 3:55 am
Oranjekorfbalpizza! Als je naar de animecon gaat kan je de presentatie van die bedrijven trouwens zelf meemaken :3 Maar waarschijnlijk had hij het dan ook alleen over Kana.
Nee, maar dan IS shin chan /wel/ gecensureert toch? Even erg als de engelse versie? razz
De eerste twee uit dat rijtje zijn ook nog niet verkrijgbaar, pas rond augustus staan die gepland ^^
Sorry, ben te lui om het daar te posten sweatdrop Je mag mijn post wel quoten en daar zeten.. wou het ook eerst daar zetten, maar tis toch meer een reactie. en sja, als je graag dingen wilt weten moet je ook maar eens wat meer lezen dan 1 post razz Het is vanuit het engels vertaald, dus nederland heeft niets aangepast. ^_^ Daarom heeft nederland NIET gecensureert en de USA wel. Censureren is aanpassen vanuit de oorspronkelijke vertaling, en Nederland heeft er niets aan veranderd, behalve de taal, dus heeft NL niets gecensureert ^_^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 13, 2006 9:02 am
Daarom staat IS ook vetgedrukt in mijn post.. De nederlandse uitzendingen ZIJN wel gecensureerd, dan wel niet door nederland, bedoelde ik te zeggen... door wie het gedaan wordt maakt mij niet zo veel uit, ik denk niet dat nederland het zo veel minder had gecensureerd als ze het toch vanuit de oorspronkelijke zouden doen... Besides, Jetix + Nickelodeon worden dus toch aangestuurd door hoofdkantoren in Fr en de Us, waar de series vandaan komen, dus censureert nederland niks, maar haalt de al gecensureerde versies uit Fr + Usa razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 13, 2006 10:31 am
Oh, nu snap ik wat je bedoelt! Sorry; misunderstanding ^_^ Maar ik denk precies hetzelfde als jij, alleen dan in andere woorden ^_^
En ik denk dat als NL de orginele versie had gezien dat het of: 1) niet naar NL gekomen was 2) het 's avonds laat werd uitgezonden, op TMF, MTV, The Box of BNN ofzo
Aanpassen zie ik NL niet echt doen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 22, 2006 1:03 am
Oranjekorfbalpizza! Over de manga.. Say Hello To Black Jack is totaal niet op jong publiek gericht, gaat over de afdeling chirugie in een japans ziekenhuis. Wold of Warcraft is Manwha. Naruto is al redelijk lang officieel aangekondigt. Zo ook DNAngel, Buddha (Ook op ouder publiek gericht), Hiroshima (Je snapt wel waar dat over gaat), en Alice 19Th, 20Th Century Boys, liggen al geruime tijd gewoon bij de bruna.
Dat alles uit het japans wordt vertaald is onzin, dit geld slechts alleen voor uitgever Kana, de rest vertaald uit het frans. (Bv Warcraft.) Dragonball is van een compleet andere uitgeverij.
De meeste titels die je noemt gaan ook over zeer veel verschillende uitgeverijen : / Naruto is bv door een compleet andere uitgeverij opgekocht. Ook stond dit al, eens kijken, ongeveer 4/5 maanden aangekondigt op het Aniway forum.. de nieuwe dan... de oudere zoals Say Hello to Black Jack zijn al bijna een jaar aangekondigt smile Alleen dan... Duidelijk! xD
@ XDMaster: Shonen Jump is een tijdschrift... : / Ik zal er dan wel overheen hebben gelezen, want ik kan me het niet herinneren, maar zoja, "Alle shonen jump boekjes" is dan onmogelijk, aangezien Shonen Jump sinds 1968 bestaat, en wekelijks wordt uitgegeven... en ook allemaal vervolg verhalen zijn, dus je kan er ook niet zomaar instappen... Er stond helaas ook niet dat Naruto op Tv kwam, maar dat de uitgever naast de licensie rechten op de Manga, ook de licensie rechten op de Tv serie had overgekocht. Aangezien een uitgever geen Tv zender is, kunnen ze dus nog niks uitzenden tot ze een deal hebben met een geintresseerde Tv zender, wat niet makkelijk is, omdat Jetix, Nickelodeon, en de andere grote kinderzenders door buitenlandse hoofdkantoren bestuurd worden, en niet zelf een nieuwe serie mogen uitzenden.
Nl censureert jammer genoeg nog redelijk veel... als je de originele ShinChan eens zou zien... eh... zie je veelsteveel... eh... voorkanten van shin chan zien ipv zijn achterkant O.o; Ook Shaman King was véél geweldadiger... maargoed, Usa wint op censureer gebied..
Maare... check even het internet, of betere bronnen voordat je iets zegt.. ^_^; Niet lullig bedoelt verder... ik houw alleen niet van verkeerde info >.< ik bedoelde ook de meeste verhalen die je in dat tijdschrift ziet sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 12:04 pm
Tuurlijk begrijpen we dat Button! Veel sterkte sad *Knuff*
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 12:08 pm
ik zal het allemaal wel zien wat er komt ... ik koop me manga toch lekker in het engels op de animecon of in een speciaal zaak en wat hier op tv komt aan anime is vern**kt en veknoeit en echt echt zielig .. als je anime wilt kijken .. kijk het dan please in het japans met ondertiteling dan is het tenminste leuk en orgineel en niks aangepast of gecensureerd ...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 1:39 pm
Nogmaals stekte Button! En neem maar alle tijd die je nodig hebt!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 02, 2006 1:52 pm
•♥• Heej zakou waar staat dat precies, in zijn journal? ik kan het niet vinden (zo'n hoop gezwets XD ) •♥•
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 03, 2006 5:59 am
het stond in een thread in de GCD. ik zal hem even opzoeken :3
Die thread wordt iedere dag ge-update met wat er tot nu toe allemaal is uitgegeven bij de DC.
[edit] Thread link: http://www.gaiaonline.com/forum/viewtopic.php?t=16724531&page=1 I quote from page 99 van de threadFleep Pixelated Orgasm And, no, still no reports of a DC only item. People HAVE gotten giftboxes and such though. I'm on it. BTW, very cool listing the graphics next to the item.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 10, 2006 1:48 pm
nou ik weet wel zeker dat er wat dingetjes uit naruto worden gehaald, want ik kan me NIET voorstellen dat het stukje dat bv sasuke de armen van zo'n badguy breekt word uitgezonden, of de stukjes dat naruto sexy no jitsu doet. dit soort dingen zijn TE refererend. en ik persoonlijk zou ook niet willen dat bv mijn kleine zusje van 9 daar naar kijkt. ( ok betwijvel of ze t begrijpt mjah razz ) you ppl got the point. hoewel die fillers enorm soft zijn, zitten er aardig wat harde stukjes in naruto ( niet zo erg veel wat ik soms wel jammer vind) ik wou trouwens een reactie geven op de update van vandaag de bachelor credits die kunnen worden omgeruild. iemand ergens een lijstje met wat je kan krijgen/winnen ??
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |