|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:08 am
Fakta om Nintendo DS: Har dubbla skarmar Batteritid pa over 10 timmar Touchscreen pa den nedre skarmen Tradlost natverk med over 30 meters rackvidd och 16 spelare 3D grafik som ar battre an 64's och mojlighter for "cellshading" Bakat kompabilitet
Bilder:
 Packshot på DS
Nyheter: 1/12: DS har forhandsbestallts pa over 4 millioner exemplar och den salde 900.000 forsta veckan i USA 11/3: DS sl䰰s i Sverige
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:34 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:36 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:38 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:41 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:43 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:51 am
Den har inte bara TVÅ skärmar. Den har rättare sagt 58! Och den har massor av extra funktioner som sax, lim, sovsäck och mycket mer!
Nejmen allvarligt, det ser ju ful ut, och är typ som en SP med en extra skärm. Jag tycker inte om den. Jag har mer förväntningar till PSP istället.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:51 am
du måste ta hem ett program som översätter japanska tecken
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:53 am
Produktinformation:
Nintendos senaste spelkonsol, Nintendo DS, kommer att ha sin världspremiär i Nordamerika den 21 november. Den 2 december släpps den i Japan och under första kvartalet 2005 släpps den här i Europa samt i Australien.
En mjukvara, som går under namnet PictoChat, är inlagd i Nintendo DS redan från början. PictoChat gör att du kommer att kunna skriva meddelanden eller rita teckningar med den medföljande pekpennan. När du skrivit eller ritat klart kommer du att kunna skicka iväg meddelandet till andra Nintendo DS-användare.
Nintendo DS har också en funktion som gör att den känner av när andra Nintendo DS är i närheten. En funktion som kan komma till användning när du vill spela mot någon på tåget, bussen, flyget, färjan etc.
Mer än 100 spelföretag har undertecknat kontrakt för att skapa spel till Nintendo DS samtidigt som Nintendo är i full gång med att producera 20 egna titlar till systemet. Spelföretag som Electronics Arts har till exempel redan nämnt titlar till Nintendo DS som Madden NFL, The URBZ: Sims in the City, Need for Speed Underground, Tiger Woods och GoldenEye.
Nintendo DS klarar dessutom av att spela alla titlar som redan finns till Game Boy Advance SP. Med andra ord kommer köpare av Nintendo DS att ha tillgång till långt över 550 spel redan från början.
Size (when closed): 148.7 millimeters (5.85 inches) wide, 84.7 millimeters (3.33 inches) long, 28.9 millimeters (1.13 inches) tall Top Screen: A backlit, 3-inch, semitransparent reflective TFT color LCD with 256 x 192 pixel resolution and .24 mm dot pitch, capable of displaying 260,000 colors Touch Screen: Same specs as top screen, but with a transparent analog touch screen Wireless Communication: IEEE 802.11 and Nintendo's proprietary format; wireless range is 30 to 100 feet, depending on circumstances; multiple users can play multiplayer games using just one DS Game Card Controls: Touch screen, embedded microphone for voice recognition, A/B/X/Y face buttons, plus control pad, L/R shoulder buttons, Start and Select buttons Input/Output: Ports for both Nintendo DS Game Cards and Game Boy® Advance Game Paks, terminals for stereo headphones and microphone Other features: Embedded PictoChat software that allows up to 16 users to chat at once; embedded real-time clock; date, time and alarm; touch-screen calibration CPUs: One ARM9 and one ARM7 Sound: Stereo speakers providing virtual surround sound, depending on the software Battery: Lithium ion battery delivering six to 10 hours of play on a four-hour charge, depending on use; power-saving sleep mode; AC adapter Color: Silver and black
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:54 am
http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=nds001
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:55 am
xironghostx http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=nds001 jaaaa
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:57 am
det finns nagra bra bilder pa den sidan som du kan lagga upp langst upp pa den har traden
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:58 am
Jetzudan Rebirth Den har inte bara TVÅ skärmar. Den har rättare sagt 58! Och den har massor av extra funktioner som sax, lim, sovsäck och mycket mer! Nejmen allvarligt, det ser ju ful ut, och är typ som en SP med en extra skärm. Jag tycker inte om den. Jag har mer förväntningar till PSP istället. Tänker du bara på utseendet? xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 10:59 am
xironghostx det finns nagra bra bilder pa den sidan som du kan lagga upp langst upp pa den har traden okej men jag måste logga ut nu
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 26, 2004 11:00 am
Sephyre Jetzudan Rebirth Den har inte bara TVÅ skärmar. Den har rättare sagt 58! Och den har massor av extra funktioner som sax, lim, sovsäck och mycket mer! Nejmen allvarligt, det ser ju ful ut, och är typ som en SP med en extra skärm. Jag tycker inte om den. Jag har mer förväntningar till PSP istället. Tänker du bara på utseendet? xd Neeej! xd Det var inte så jag menade. xp
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|