|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 08, 2007 12:19 pm
Som ni kanske förstår så är detta ett av de många animekonvent som verkar så ohyggligt populära och hypas sverige runt nuförtiden.
Detta tar plats på Ekerö, en liten trevlig förort. Om jag inte missminner mig så är det en skola som de har hyrt som lokal, borde alltså finnas hyffsat med plats där. Vad kommer då att hända undrar ni garanterat. Ja, vafan? Samma gamla vanliga ! Spel, Anime&Film, Tävlingar, Lekar och självklart lattja runt och vara lite sociala ( vill man inte så slipper man väl, troligtvis ) Det ryktas om att de lyckats samla ihop 12 Spelkonsoler av olika slag, Blir kanske ett antal fler ^^ De tävlingar som hittils är uppsatta är som följer:
Super Smash Brothers Melee
Soul Calibur 3
Karaoke
Dead or Alive ( vet inte vilket ;O, Hoppas fan på tvåan)
Cosplay och till sist en teckningstävling med temat 'Övernaturligt'.
Det blir såklart tvunget att annorda turneringar och Streetfighter3: Third strike och Guilty Gear XX/
Det kommer att finnas försäljning och kafeteria på plats, så det finns inget att gråta för. Finns nog en och annan hyfsat närliggande affär om man vill komma åt något ifrån en sådan.
Biljetterna kostar en hundring( 20 kr extra för sovsal. ), inte så farligt om jag får säga det själv. Man kommer kunna betala på plats utan problem, men kan även kuta ner till SFbok i STHLM och kasta in pengarna där under vecka 19 om man känner för det.
Endagsbiljetter kommer att kosta 70kr under fredag och lördag. Under söndagen kommer man in för 50 kr, så alla BAKA-con'are, se till att komma till UKI på söndagen, ok?
Jahaja, nu när det mesta är överstökat, hur hittar man till stället? Följande är ett exempel på hur du kan gå tillväga, men du får såklart göra som du vill.
Från T-centralen tar du Gröna linjen mot Hässelby/Vällingby/Åkeshov, det tar ca 20-30 min. Hoppa sedan av vid Brommaplan. Väl där är valmöjligheten stor, du kan välja och vraka mellan följand busslinjer: 177, 301, 302, 309, 311 och 312. Efter ca 20 minuters bussresa ska du vara framme vid EKVÄGEN, därifrån har du dryga 500 meter till slutdestination, denna bit får du ta till fots, eller om du kommer på nåt annat snitsigt så funkar väl det också, kanske. Det kommer sitta uppe en och annan skylt som visar hur du ska gå också, lyxigt ellerhur?
Allt detta tar plats den 18-20 Maj.
OCH GLÖM INTE ATT BANDEN ÄR ROSA O_O!!!!!!!!! heart
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 08, 2007 1:13 pm
Åååhåhå, rpsa band säger du? ;D Får överväga saken...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 08, 2007 2:12 pm
Dom har alltid turnering i Dead or alive 4. och det suger. D: Gief DoA 3 plx. (:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 08, 2007 3:49 pm
JAg håller med. .. doa 3 ftw :O eller 2an biggrin 4an har dom typ ändrat alla moves .___.;;; helt cepe va det
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 10, 2007 3:57 am
Daenis ... och vara lite sociala ( vill man inte så slipper man väl, troligtvis ) Nääee. Det har jag svårt att tänka mig. Edit: Ekerö, förresten. Det är inte så långt borta :3 Att bo i Stockholm ftw.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 10, 2007 1:22 pm
Niddler Daenis ... och vara lite sociala ( vill man inte så slipper man väl, troligtvis ) Nääee. Det har jag svårt att tänka mig. Edit: Ekerö, förresten. Det är inte så långt borta :3 Att bo i Stockholm ftw. Du borde lätt komm vettu ARLA biggrin !!!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 10, 2007 2:04 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 10, 2007 4:18 pm
hmm typ nått sånt borde det va ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 11, 2007 10:53 am
Kul att åka med så kort varsel.... inte... D:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 11, 2007 5:17 pm
Shinobi_8745 Kul att åka med så kort varsel.... inte... D: SHIN biggrin det är spontan åka som äger ^w^ helst ska man få veta nått samma dag å bara åka biggrin det är det som is teh szhizzel XD
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 12, 2007 2:19 am
Lol, såg inte att det är så snart x.x N-e-way, jag ska vara mitt i Sverige och språknörda mig den helgen.
Do mi ne povos ĉeesti. Sed mi esperas ke ĝi estos amuze 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 12, 2007 2:04 pm
suck jag kan inte komma som vanlig sad . Bor ju som sagt 55 mil fran sthlm.
Betala 600kr nanting ar for mycket for mej(resen fran O-vik-sthlm)
Edit: Ar i Italien och det ar darfor det blir sa konstigt skrivet. ^^ Men kommer pa nasta DM nar nu det blir
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|