|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 9:42 am
Ajattelin, ett� kun meill� on kaksi animekeskustelua, niin miksen perustaisi mangalle ihan omaa. Kyll�h�n mangoja on tuolla tullut sivuttua suuntaan jos toiseenkin, mutta silti! Aloitanpa parilla kysymyksell�: Onko suomennetusta mangasta mihink��n? Luetko? Ostatko? Suosikkisi? Ja kaikkiaan, oma manga top 5? Ja v�h�n perusteluja my�s. Mit� genrej� luet mieluiten? Quote: Liftrasir: Olen syyllinen, tein uuden pollin, ää~!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 9:48 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 10:13 am
Joo eli kirjoitetaanpas uusiksi kun Eath meni ja teki pikku mokan ^___^
Eli siis suomenkielista mangaa on tullut luettua ja talla hetkella seuraan aktiivisesti enaa vain Ranmaa. Conania ostin aluksi, mutta sitten jai muutama osa valista ja nyt ei sitten olekaan sita enaa tullut ostettua. Jossain vaiheessa ehka sitten, jos vain rahaa olisi tarpeeksi. Ranman ja Conanin lisaksi en ole muuta suomenkielista mangaa seurannut. DB vain on jotenkin sellaista jota min en jostain kumman syysta voi sietaa ja One Piece ei myoskaan pahemmin kiinnosta. Kunhan Egmont sitten joskus sita Oh my goddesia alkaa julkaisemaan, niin ainakin voisi ensimmaisen osan ostaa ja sitten miettia alkaako sita keraamaan kuten Ranmaa.
Ranman ja Conanin lisaksi olen lukenut vain yhta sarjaa ja sitakin vain yhden osan, nimittain Love Hinaa. Haluaisin mielellani loputkin Love Hinan osat, mutta se hinta.. Halvimmillaan 11.90 olen sita nahnyt myytavan.
Koska manga kokemukseni on sen verran pieni, niin TOP-5 on aika vaikea tehda, mutta tassa TOP-3..
1. Ranma - Se huumori saa nauramaan joka ikinen kerta. Ja Ryoga/P-chan on vain niin suloinen suuntavaistoineen. 2. Love Hina - monta naispuolista yhden pojan kimpussa.. ja siinakin se huumori >___< 3. Conan - sopo pikku poika.. (ja mina EN ole lapsiin sekaantuja)
(No niin... suuri anteeksipyynto... Mina kammailin taalla oman valtani kanssa... Piti ihan vain quottaa postia ja sitten meninkin ja editoin... crying - Eath ) Minulle on melkein tapahtunut samalla tavalla eraassa toisessa killassa missa olen modi.. ^___^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 10:28 am
noh, ei ole melkein mitaan muutakaan kasiin saanutkaan... kuin suomennettua.
mutta siis, luetaan talla hetkella Ranmaa, mutta ei ekoja olla saatu kasiimme koska kirjastosta niita ei loydy, eika ranmoja olla ostettu yhtaan. salapoliisi conanit ovat hyllyssa kaikki paitsi 6, 7 ja 8, koska toivoimme niiden tulevan nopeasti kirjastoon, mutta 9 jo ostettiin. dragonballit meilla on kaikki mit� tullut nyt on, olihan DBZ meidan animevillityksen "laukaisija"...
One piece meidan piti hylata, menee sen verran rahaa jo nykin tahan touhuun... varmaan ei aleta ostamaan Oh! my goddessiakaan, toivotaan vain mita ottaisivat kirjastoon. kirjastosta on tullut sitten vilkaistua Akiraa, en innostunut, Peachia, en innostunut.
en kai mahda rahavaroilleni, ajanpuutteelleni ja itselleni sen vertaa, etta edes haalisin mahdollisimman paljon mangaa itselleni sweatdrop gonk saali.
top 5kin viela pitaisi tekaista? noh, jarjestykseen ne mita lukenut on...
1.Salapoliisi Conan, kiintoisaa luettavaa, hyvaa mangaa muutenkin, haittaa vain kosken japania osaa, aanitehosteet ovat vaikeampi kasittaa. muttei niin paha haitta 3nodding 2.DB, innostus koko hokotykseen on sen verran suuri, etta olen aika koukkuuntunut fani. 3.Ranma, ihan sairaan naurattavaa sekoilua, mutta kolmosena junnauksen ja ehka liian nolailun takia. mutta en yhtaan varma taman sijoittelusta. 4.grah. peach girl? ei, kun netista yks koripallosarjiksen epavirallinen suomennos. mutta vain pari lukua, vai mitenkohan se oli. 5.jokin huippu, tuleva manga. ih ih.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 11:26 am
Noh,kun englantia kerran osaan niin mieluummin ostan ko. kielelle kaannettyja mangoja.Ja jos japanin kielta viela opiskelen,niin ehka myohemmin paasen lueskelemaan ihan sillakin kielella. Mutta suomalaisista mangoista luen Ranmaa,Conania ja Dragonballia.
1.InuYasha heart 2.Ranma 1/2 3.XXXholic 4.Naruto 5.Gravitation
Mangaa hankin Akateemisesta kirjakaupasta tai sitten tilaan BookPlussasta.Dragonballia lainaan vain kirjastosta,ja systeri ostelee Ranmat ja Conanit,kun itse tilailen vahan "eksoottisempaa" kamaa,jota ei loydy R-kioskilta. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 11:50 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 11:55 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 11:58 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 12:02 pm
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 12:11 pm
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 12:13 pm
Suomen kielella julkaistavat mangat on arsesta. Ranma kay pitemman paalle tylsaksi ja piirustusjalki ei ole parasta mahdollista, Conan on kylla ihan loistava ja One Piece melko rasittava, Dragon Ball on tylsa. Vastasin ensimmaiseen kysymykseen. {8 Joskus toiste muut.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 12:17 pm
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 1:43 pm
Mitahan taa teki mun toiselle postilleni... O.o No, ehkä se ilmestyy jostain...
Mitas mun pitikaan... Niin. Mangat tulee nykyaan tilattua netista, halvemmaksi se tulee kuin Suomesta ostaa.
Scanslationejakin luen paljon, Comicsveawer ja IrfanView on erittain hyvia ohjelmia siihen. Ainakin ensimmainen osaa lukea .zippien ja .rarrien sisaan ja siita voi vaihtaa suunnan johon se sivua liuttaa ruudulla heart (Miksei sita ole Linuxille!?)
One Piece on aivan huippumanga. Ekaksi se nayttaa aika holmoilylta, mutta viimeistaan kirjan 5 tienoilla (en ole nelosta ihan viela loppuun lukenut, en ole siksi varma) alkava Arlong arkki... Se on jotain se. heart Kunnon puhdasverista seikkailua. Tanaan katsottiin animen osat 148 ja 149 ja lainkaan ei vasyta tarinan seuraaminen, painvastoin!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 1:53 pm
meppu 3. Conan - sopo pikku poika.. (ja mina EN ole lapsiin sekaantuja)Joo... koetappas joskus kattoa Pita-tenia.... Mulle tuli niin ***** olo, kun kuolasin joidenkin ekaluokkalaisten sopoliinien peraan... razz (Tama minu piti tehda... ei hukata kaytannossa koko postia... meppu kirjoitti paljon ja mielnkiintoista asiaa... redface )
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 26, 2005 2:26 pm
Suomimanga on okei, mutta ainoa ongelma on etta tahanmennessa ilmestyneet sarjat on yksinkertaisesti rumia ja perseesta.
Mangani hankin Fantasiapeleista ja mista nyt satunkaan loytamaan. En ollenkaan osaa luottaa tilaushommiin yms. ...ja netista tietty lataan jos loydan, mutta ei se ole sama asia.
Tallahetkella hankinnan alla olevat mangat (ja manwhat)
1. Ragnarok 2. The Queen's Knight 3. Pita-ten 4. Hellsing
Muitapa ei nyt...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |