Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
En ärlig åsikt. Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 7 8 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Aasta Filippa

PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:14 am

Okej.
Jag och Ruska satt hemma hos mig och flummade högtryckstvätt igår, kände för att vara litet dryga och hade skoj. Vi skrattade ganska rejält. Förlåt om någon tog illa vid sig. Ursäkta till dig, Sakana, hoppas verkligen att du inte tog det personligt för det var verkligen inte menat personligt; din bild råkade bara finnas först till hands och... ptja.

Till er andra tänker jag inte säga ursäkta. Tvärtom tänker jag vara jätteseriös.

Pardon my french, everyone, men svenska gillet suger. Mer pretto människor på nätet får man leta efter. Ruska skrev det här i högtryckstvättstråden, men jag vill verkligen göra det klart för jag tycker att det är viktigt.
Var här inne en del innan, tyckte det var skoj eftersom jag hade kontakt med fler människor här då. Mysigt folk, liksom. Sedan ebbade det ut och jag hittade ett liv utanför nätet. Nu kommer jag tillbaka... och allt jag ser är "Nejmen man får inte posta sånt i den här tråden, hänvisning till..."; "Ingen kritik i konsthörnan, utanmanmåstegåtillenannantrådförattskrivakritik"; "Håll dig till ämnet!!!"; "Du är off-topic i ett enda meddelande, dö!!!"; "Sluta quota! Sluta skrika! Sluta med det här! Sluta med det där! Håll er till reglerna! Sitt och var tyst! Var helst inte här alls för då blir det bara jobbigt och oprydligt och tråkigt!".

GUD. Är det verkligen så fruktansvärt att det finns folk som lägger så mycket liv och själ i ett forum på Internet att allting måste vara perfekt där för att livet inte skall gå sönder? Hur vore det om forumet blev skoj, varmt, välkommet istället? Hur vore det om alla blev välkomnade, om knäppa kommentarer och infall skrattades gott åt och ifall folk slutade vara pretto och bestämma över varandra hela tiden? Tänk vad trevligt det skulle vara.

Nu vet jag att de flesta kommer tycka att "Jamen var inte här då om det inte passar dig!" och jag kan då informera om att jag inte tänker fortsätta skriva här utan gå ut och leva mitt skojsiga, tokiga, hemska, underbara liv med allt vad ett liv innehåller istället för att sitta och vara viktig över någonting så obefintligt som en sida på internet. Vill ni ha kontroll över någonting i ert liv? Skaffa en hamster eller en docka eller någonting. Kontrollera. Känn er viktiga. Eller sitt här och ruttna... det är helt okej. Men det är synd, för SG brukade vara ett skittrevligt ställe att fördriva en stunds tid på emellanåt.

Over... and out.
//Posey, Filippa, Rafael, Wunju.
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:22 am

Gaiaonline handlar allt mer om guld och spamming är nu utbrett.
Svenska gillet har som motreaktion blivit lite mer "pretto" om du vill lägga det så...

Jalkazar

Simon_93

PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:22 am

Hon har en poäng där, ni är ganska stränga här, men jag gillar det ändå. ^__^
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:23 am

<.<;;

Allvarligt, varför ska man posta off-topic om forumet handlar om en speciell grej? Om du har en sak du vill diskutera så skapa ett nytt. Och vi har faktist en spam-sub eller ica/konsum att posta onödiga saker som igår...

Mr_RPG

Aasta Filippa

PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:24 am

Jalkazar
Svenska gillet har som motreaktion blivit lite mer "pretto" om du vill lägga det så...

Kan det inte få handla om det då? Varför sitter ni ens här om det är så hemskt att folk spammar och får guld? Varför inte sitta på ett annat forum eller en annan community. *hänvisar mycket sarkastiskt till Lunarstorm*
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:27 am

Mr_RPG
<.<;;

Allvarligt, varför ska man posta off-topic om forumet handlar om en speciell grej? Om du har en sak du vill diskutera så skapa ett nytt. Och vi har faktist en spam-sub eller ica/konsum att posta onödiga saker som igår...

När du pratar med folk IRL, brukar inte ni då kunna flumma ut och flyta över ämneskanten litet, för att sedan komma tillbaka till ämnet? Vad är den stora grejen om ämnet ändå bibehålls? Varför måste man få ett slag över fingrarna bara för att man vill dela med sig utav en kul association eller ett minne? Varför kan man inte få skratta? Varför måste det vara så himla allvarligt? Har ni ingen humor? confused

EDIT: Och varför var det igår onödigt? Vi hade ju roligt, ffs! Ingen skadades utav att vi flummade litet, vi slog inte någon över käften. Vi hade skitskoj, skrattade och fnittrade i ett par timmar och busade. Var det onödigt tycker du? Eller var det onödigt för att det såg fult ut i ert lilla forum? rolleyes

Aasta Filippa

Ruska

PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:28 am

Mr_RPG
<.<;;

Men alltså, man får inte ens kommentera bilder i konsthörnan, utan det måste man göra i en annan tråd. Anledning: man "spammar" bort bilderna. = Jag kommenterar aldrig bilder längre. Det är ju kul.
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:29 am

Wunju
Jalkazar

Kan det inte få handla om det då? Varför sitter ni ens här om det är så hemskt att folk spammar och får guld? Varför inte sitta på ett annat forum eller en annan community. *hänvisar mycket sarkastiskt till Lunarstorm*
1.Vi sitter i gillet för att folk inte spammar här... <.<;;
2. No thx... Don't wanna be PåPPiz och kjamaz

Mr_RPG

Simon_93

PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:31 am

Btw, Wunju, Jag diggar verkligen din sig. ^^ Berry...

Mr_RPG

Men folk pratar ju inte ens. Det är skillnad på att prata och att spamma, men folk här verkar inte fatta det.

Ruska

Sostrate

Mr_RPG
Varför finns det redan sjukt många spamtrådar då? som folk faktiskt skriver i också. O_ó
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:32 am

Ruska
Mr_RPG
<.<;;

Men alltså, man får inte ens kommentera bilder i konsthörnan, utan det måste man göra i en annan tråd. Anledning: man "spammar" bort bilderna. = Jag kommenterar aldrig bilder längre. Det är ju kul.
Jag tycker att det är skönt att slippa leta igenom sidor fullt med kommentarer från i princip alla gillets aktiva medlemmar för att se på bilder... Och som skapar är det säkert skönt andra vägen...

Mr_RPG

Aasta Filippa

PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:32 am

Mr_RPG
Wunju
Jalkazar

2. No thx... Don't wanna be PåPPiz och kjamaz

1. Okej, säger du det så... rolleyes ´Gör vad du vill men glöm inte att andra också skall få göra det.
2. Helt okej, jag förstår dig. Det var ett väldigt typiskt exempel.
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:33 am

Sostrate
Mr_RPG
Varför finns det redan sjukt många spamtrådar då? som folk faktiskt skriver i också. O_ó
Syftade inte Wunju på mig och Jalk?

Mr_RPG

Aasta Filippa

PostPosted: Sun Nov 12, 2006 11:33 am

Simon_93
Btw, Wunju, Jag diggar verkligen din sig. ^^ Berry...

Oh, tack! biggrin Berry är skitbra.
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 7 8 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas