|
|
|
|
Posted: Sun Sep 03, 2006 8:06 am
För er som har spelat Silent Hill spelen då såklart XD Vilket av dom spel som har kommit hitils har varit eran favorit?
Woot diskutera.. eller bara lämna en kommentar XD
Själv så måste jag säga 2an. Varför? Ryckande manekäng dockor är ju the s**t!! (dockor skrämmer skiten ur mig sen en välldigt dålig film uplevelse med chucky vid 5års ålder O.O)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 03, 2006 12:35 pm
Jag vill också rösta i pollen och få guld! gonk
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 03, 2006 12:52 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 04, 2006 1:26 am
Har inte tagit mig i kragen och spelat klart ettan än, är vidrigt segt att spela med tangentbord. <.< Måste skaffa det till PS, hai. Annars har jag alltid velat mellan tvåan och trean. :'3 Tycker trean är bättre spelmässigt med tvåan har mycket mysigare stämmning. Och Pyramidhead. 83~<3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 07, 2006 8:18 am
(Rättning: Silent Hill 2 har ingen faktisk undertitel som "Restless Dreams", för i sådant fall finns även t.ex "Director's Cut". Den enda delen is erien som verkligen har en undertitel är fyran som heter "The Room". "Restless Dreams" har jag för mig bara är vad dom kallade Xbox / PC versionen.)
Yay! Silent Hill! En av dom två (eller tre) skräckserierna jag faktiskt följer. Äger allihopa. *nods* ^_^ Men...vad tycker jag om dom då?
Silent Hill 1 Mardrömmen börjar! Nu har det dock gåt ett tag sedan. Spelet kanske var dugligt snyggt när det kom ut, men nu är det verkligen fult. XD Men trots ful grafik, jobbig kontroll och stela konversationer mellan karaktärerna håller mardrömmen kvar sin glimt i ögat. Körde nyligen om just ettan och stämningen var väl lite sådär småruggig, och självklart hoppade jag till någon gång utav monster som slänger sig ut efter än. Det man dock kan spela SH1 för är ändå storyn. Den flyter på fint, är sådär mystisk som man vill ha den och lever man sig in så kan man också fatta tycke för vissa av karaktärerna man möter. Bra slut finns det också. Fyra ordentliga alternativa slut men sen också ett femte komiskt slut om man listar ut en hemlighet i spelet. Så även att spela om spelet är ganska intressant för att få se alla olika. Ettan var bra när det kom ut, och det är det fortfarande. Mörknet kanske har glesnat lite nu när man kan jämföra med dom senare delarna. Men tackvare sin design, story, musik och karaktärer vill jag ändå säga att SH1 hamnar på tredje plats över dom fyra olika spelen för mig.
Silent Hill 2 "In my restless dreams, I see that place. Silent Hill." Och det vill jag lova att jag fortfarande gör. ^_^ Del två i serien är just den delen som toppar min lista över Silent Hill spelen. Här bjuds det på ett besök i Silent Hill man efter år fortfarande kommer glömma. Så man kämpade i formen av James Sunderland i hopp om att ens fru skulle finnas där, någonstans i den tjocka dimman som låg över Silent Hill och dess gator. Så varför vore detta spel så bra och läskigt då? Ja, typ det mesta. Karaktärerna är alla bra gjorda, lagom intressanta men också väldigt vrickade som bara dom ger dig en ruggig känsla. Samt i denna del finns det många toner att avnjuta ifrån Akira Yamaokas gitarr. Fina melodier som sätter stämning och rysning i din kropp. Eller så har vi musiken som också kan få dig att bara rysa och vilja fly i panik (men är man så sjuk som mig så kan man ibland börja digga den). sen har vi designen som är nog den tjusigast av alla spelen, just för att den är simpel och stilren, men ändå vrickad och läskig. Monstrerna får det att krypa i kroppen. I denna del träder också dom klassiska sjuksystrarna in som allt för många gånger fått folk att vilja stänga av spelet (själv har jag börjat finna dom ganska heta XD ). Men den mest omtalade är ändå Pyramid Head och jag vill lova att när du har honom efter dig så är man INTE lugn! Grafik och kontroll är såklart bättre till denna del vilket bidrar till att sätta sig in i stämningen. Jag kan säga att jag levde mig in så väl att det tog mig minst 20min ner för stigen i introt ner till staden. Jag hade inte hunnit möta min första fiende ännu och jag stängde ändå av! Så förstå att detta är kult om du gillar skräckspel!
To Be Continued... Hinner inte skriva mera just nu, så jag tar del tre och fyra senare.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 07, 2006 2:23 pm
Lätt 3:an. Det var då min Silent Hill oskuld försvann. C:
Tycker mest om den för... Nja... Der är mysigt, och så var det det första SH spelet jag spelade, så... whee
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 11, 2006 12:49 am
Jag har spelat SH1 och 2, (På dator, nerladdat, of course~ <3 ) och jag måste säga att Silent Hill 2 är en självklar favorit!
Vem kan låta bli att älska Pyramid Head? <3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 21, 2006 1:33 am
Nafuri Jag måste säga att Silent Hill 2 är en självklar favorit!
Vem kan låta bli att älska Pyramid Head? <3 My twin! <3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 25, 2006 11:07 am
Vad tycker ni alla om filmen ni som har sett den?? Sorry om det inte hör till det här men det tyckte ja skulle kunnas tas upp smile för att filmen var faktist jävligt grym Pyramidhead var med ^^. Historian stämmer dok nästan in lite ändringar har dom gjort från spelet. Men dom hittade inte på nått hopp plock som på Resident Evil filmerna mad ..
Musik och många av karaktärerna fanns med och så slutet var också bra men isanorlighet så är jag nöjd och hoppas att dom gör en uppföljare på den här och kanske en film på 4 eller en tv-serie.
Min Favorit kataktär är Heather smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Oct 26, 2006 12:52 am
Själv måste jag anse att filmen är den bästa filmatiseringen utav ett spel som gjorts. Jag blev dock inte rädd någon gång eftersom känslan i spelen är mycket starkare. Men filmen var helt klart bra och att det skulle komma en uppföljare vore jag nog inte emot heller. Dock hoppas jag det blir samma kille som styr det hela då. Läst intervjuer med honom under filmens produktion och han tycktes veta vad han höll på med. Men samtidigt vore det rätt skönt om det inte blev en uppföljare så det var en film som inte blev neddragen i skit som många andra filmer av spel blivit.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 29, 2006 2:54 pm
Alltså James fick lite komentarer om honom från en kompis. Sjuksytrarna sa han var James syn på kvinor. Pyramid head kan man säga är en sort Sin. Den vissar det mörka sättet som James har i gäl sin fru på.
För mej så är det 3an som ligger på första plats och sen 4an smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 03, 2006 12:01 pm
Blev ni sura av det jag skrev, det var faktist vad en kompis som jag känner ha sagt om spelet.
Men men har börjat lite på Silent Hill 1 har kommit till en bro där jag måste hitta bränsle för att kunna få ner bron.
Nästa ställe jag ska till är SH:s sjukhus.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 03, 2006 1:54 pm
Jag gillar 2:an helt klart, dock har jag bara "spelat" 1:an och 2:an men mellan dem är 2:an bäst. Dels för att man ser Pyramid Head i den och han är helgrym i filmen. Älska! whee (No offence Drevlin)
Dock tycker jag inte slutet på filmen, det var lite för osmakligt och brutalt för min del.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 03, 2006 3:13 pm
Meijerem 2 Lätt 3:an. Det var då min Silent Hill oskuld försvann. C: Tycker mest om den för... Nja... Der är mysigt, och så var det det första SH spelet jag spelade, så... whee typ samma anledning här biggrin och att Heather är en Nerknarkad karaktär ^w^! <3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 04, 2006 1:56 am
Daenis Meijerem 2 Lätt 3:an. Det var då min Silent Hill oskuld försvann. C: Tycker mest om den för... Nja... Der är mysigt, och så var det det första SH spelet jag spelade, så... whee typ samma anledning här biggrin och att Heather är en Nerknarkad karaktär ^w^! <3 Oki ^^ mej jag tycker om henne ialla fall smile . Hennes inventory är ialla fall väl sorterat ialla fall. Hittils så är det bara 1an och 3an som hänger ihop. Minns du det där våldsamma scenen i Lägenheten med Pyramidhead?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|