Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Muumit - Suomen kansalliselaimet Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

:]
:}
60%
 60%  [ 15 ]
(:
40%
 40%  [ 10 ]
Total Votes : 25

thoughtless`

PostPosted: Mon May 09, 2005 10:35 am

Nepas ne. Rakkaat pienet lihavat pallerot jotka valloittavat Naantalia ja ainakin minun syommeni. :3
Eli mita mielta muumeista olet, muitakin fanaattisia faneja? ._.
Kirjat vai tv-sarja. Kenties sarjakuvat? Lars ja Tove Janssonin piirtamat sarjakuvat ovat kylla ylivetoja, niissa muumit sortuvat myoskin ryyppaamiseen ja muihinkin vahemman muumimaisiin tekoihin.
Suosikki muumisi?

Eli keskustelua Suomen kansalliselaimista.
PostPosted: Mon May 09, 2005 10:39 am

Hmm. En sitten tuohon ensimmaiseen viestiin kehtaa omaa suhdettani muumeihin kasitella, niin tahan sitten.
Suuri fani.
Huoneesta loytyy muumi matto (kylla vain, aiti osti piruuttaan joululahjaksi pari vuotta takaperin, suuressa arvossa). Ja pari muumin kutaletta seinaltakin.
Ja mukeja keraan. 4 (Muumi rakkaus, Muumi perhe, Muumit ja rommipullo merirosvojen kera, Muumien joulu) isoa ja 1 pienempi (Pikku Myy), yksi lusikkakin perati loytyy. Se on arvokas esine se. Sain kuukausi sitten. xD
Mitas muuta. Pari muumi pehmolelua olen lahjaksi saanut. Ja laivoilla kun myydaan niita muumi karkkiboxeja, ja mukana tulee figuuri, omaan 8/15. :3 Ja muumipyjama. Seka kaksi pussilakanasettia.
Muumeja kerrakseen.

thoughtless`

Liffy Glitter

PostPosted: Mon May 09, 2005 11:51 am

Sarjakuvista perustan eniten.

Ja Doomilaakson Tarinoista domokun
PostPosted: Mon May 09, 2005 1:51 pm

Viimeksi viime viikonloppuna tuli kaytya muumia syomassa..

Taalen

Tsuzue

PostPosted: Mon May 09, 2005 10:03 pm

oon lukenu lars janssonin muumi sarjakuvat momeen kertaan ja nauranu yhta monta kertaa.. :3
duumilaaksoista kaikki yhteen aikaan puhui, mutta en oo itte nahny yhtaa... TT__TT
PostPosted: Mon May 09, 2005 10:21 pm

[ Message temporarily off-line ]

Kossith

Invisible Hunter

Wicked
Captain

PostPosted: Mon May 09, 2005 10:23 pm

Taalta loytyy 6 muumimukia. Siihen se jaakin. Mutta jos jokin lasten piirretty pitais valita penskoille naytettavaksi niin ensimmaisina vaihtoehtoina olis Taotao ja Muumit. Parhaat lastenohjelmat ikuna. 3nodding
PostPosted: Mon May 09, 2005 10:41 pm

joo, ja totoro! soon ihuna heart

Tsuzue

Lulla

PostPosted: Mon May 09, 2005 11:04 pm

PostPosted: Mon May 09, 2005 11:43 pm

Tsuzue

Uzumaki

Fatcat

PostPosted: Tue May 10, 2005 12:06 am

Muumit on tosi kova juttu. <3
Niissa vanhoissa sarjakuvissa on sentaan asennetta. Pimeeta viinaa ja oopiumia. biggrin

Katselen vielakin aina valilla niita tv -jaksoja nauhalta. Ne on kylla tosi piristavia.
PostPosted: Tue May 10, 2005 12:27 am

Muumit heart

Meil on kullan kanssa menossa "muumimaraton", eli luetaan muumikirjoja iltasatuna. Niit muumikirjoja meil on se yks kokoelma johon kuuluu mm. Vaarallinen Juhannus ja Taikatalvi. Sit miulta loytyy muumilusikka jonka olen saanut joskus ala-asteikaisena, joten siita on aikaa. Muistaakseni sain samalla sitten muumimukin ja lautasenkin, mutta en tieda missa ne ovat q.q

Muumilaksossa on tullut kaytya kerran, kesalla -92, eli 13 vuotta sitten. Suuri halu olisi kayda siella uudestaan, mutta ainakaan tana kesana se ei ole mahdollista.

Tv:sta olen seurannut muumeja niin pitkaan kuin muistan. Aina siita ensimmaisesta kerrasta asti. Enka kyllasty todennakoisesti koskaan katsomaan niita uusintoja.

heart

meppu
Crew

Eathlinn
Crew

PostPosted: Tue May 10, 2005 3:20 am

En ole oikein koskaan muumeista piitannut... Sarjiksia luin kun olin liian pieni ymmartamaan niita ja kirjat tuntuivat kovin tylsilta silloin... Enka ole sitten koskaan palannut asiaan.
Mutta kissan nimi on Myy. Vaikkei kylla olekana minun nimeamani wink
PostPosted: Tue May 10, 2005 3:56 am

Muumeja oli kiva katsoa pentuna ja jos sattuu tulemaan telkusta ja ei ole mitaan muuta ihmeempaa tekemista niin kylla niita ihan mielellaan katsoo.Ja muumien pariin olisin menossa kesatoihin... 3nodding

Carmen LaVihta

Luwina

PostPosted: Tue May 10, 2005 4:44 am

On muumit ihan ok, pikkukakruna katoin. Ja paljon terveellisempaaki teletappeihin verrattuna. Ja viela suomalaisten tekemaa, vautsi. Vanhat sarjat oli hyvia, mutta ne uudet oli aivan onnettomia.
Muumithan on aika suosittuja Japanissa. Meidan isantaperheen talon joka nurkassa joku Muumipeikko jokotti. (Ja Finlandia -vodkaa vitriinit taynna).
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces