Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
SUOMENKESÄN FESTARIT '06 Jälkilöylyttely Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

GeeForce

Hilarious Seeker

PostPosted: Wed Jul 12, 2006 1:26 am

Hejssan kaikille,
Ja pieni päivetys, eli tästä eteenpäin tämä threadi on avoin kaikille jossain Suomessa pidetyillä festareille käynneille.

Eli SINA, joka olit vuoden 2006 Porvinssissa/ Raumanmerenjuhannuksella/ Ruisrockissa/ QStock/ yms Suomessa järjestetty festivaalin kavija ja tahdot jakaa mietteita ja muistojasi; ensimmainen hommasi olisi tayttaa tahan alas -- merkkieen valiin kirjattu alue ja liittaa se ensimmaiseen postiin.

Sen tehtyasi olette vapaita jakamaan kokemuksianne puolin ja toisin. Toivottavasti tama threadi saa edes vahan tuulta siipiensa alle..

--

Ikä: (Tätä tuskin tarvitsee valaista sen enempää.. Jos et tahdo kertoa ikääsi, senkun jätät tämän tyhjäksi)
Festari ja vietetyt päivät: (festarin nimi ja päivät, jotka vietit siellä)
Seura: (keiden kanssa tulit festareille. Kavereiden? perheen? Työporukalla? Yksin? Ja niin edespäin.)
Monesko kerta kyseisellä festarilla: (Oletko joskus aiemmin vieraillut kyseisillä festareilla? Vai olitko mahdollisesti ensi kertaa..)

Kokemukset: (Ja tähän rustataan sitten itse asia. Miksi tulit tämän vuotisille festareille? Mitä pidit esiintyjäkattauksesta? Pelasiko järjestelyt? Lähditkö festareilta positiivisin vai negatiivisin mielin? Suunnitteletko palaavasi ensi vuonna uudestaan..? Jne jne.)

Paras esiintyjä: (Aseta tähän artisti, joka esiintyminen kyseisellä festareilla teki suuren vaikutuksen (ehtona tietenkin, että näit kyseisen artistin koko esiintymisen ajan))

--

Olkkepa hyva

[EDIT] Yleisönpyynnöstä muutin threadin aihetta.. ja kyselyn kysymyksiä on päivitetty (itse olin ensimmaista kertaa Provinssissa, joten pahoittelen jos kyselysta mielestanne uupuu jotain- olin ensikertalainen.. kuten me kaikki joskus xp )
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 1:27 am

Ikä: 17
Festari & Päivät: Provinssirock ja Launtaina
Seura: Perhe. ehe.
Monesko kerta kyseisellä festarilla: Ensikertalainen
Yöpyminen: 13 km:n paassa Seinajoelta karavaanialueella

Kokemukset: Alunperin idea festareille lahdosta tuli aidilta, joka oli kuullut Himin heittavan koko kesan ainoan Suomenkeikkansa Seinajoella. Ja toisihan se mukavaa vaihtelua iänikuisille hikisille karavaanialueille. Liput varattiinkin jo huhtikuussa ja pitka odotus alkoi..

No, ensikertalaisena ensimmaisena silmaanpisti vaenmaara (aiemmin olen käynyt vain Kaustisen Kansanmusiikki festivaaleilla). Jonoa sisaantulotiella, ruokakojuihin, vessaan.. festareiden karu arki nayttaytyi markakorvalle siina kaikessa paljaassa kauneudessa. Illan edetessa pidemmalle roskan maara suureni ja suureni- kuin myös ihmismassat. Ainakin siina vaiheessa kun Him astui nayttamolle piti kayttaa kyynerpaita etta paasi katsomaan sita itse hartaasti odottamaansa Don Johnsson Big Bandia.

Ajaminen paaportin ohitse autossa oli myos melkoinen kokemus. Liikennesaannoista ei ollut tietoakaan ja koko festarin ulkoisella alueella tuntui valitsevan taysin viidakon lait. Juopunutta nuorisoa nakyi kaikkialla ja niita pakollisia piikkiveikkojaki makasi nurmilla hyvin kuolleen nakoisina- jota ne eivat kylla olleet. Kaikenkaikkiaan festari jai mieleen kuitenkin positiivisena kokemuksena. Artisteja oltiin tultu katsomaan ja artisteja saatiin.

Enkohan tule ensivuonna uudestaan, kun silloin pitaisi olla ajokortti ja toivonmukaan oma auto.

Paras esiintyjä: *syvä hiljaisuus* Don Johnson Big Band

GeeForce

Hilarious Seeker

GeeForce

Hilarious Seeker

PostPosted: Wed Jul 12, 2006 1:28 am

--reserved--
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 2:37 am

olisiko mitenkään mahdollista että tässä saisi myös hehkutella ruisrockkia, koska itse olin siellä? o.O

Taxet
Crew

GeeForce

Hilarious Seeker

PostPosted: Thu Jul 13, 2006 6:44 am

Pikku-Timppa
olisiko mitenkään mahdollista että tässä saisi myös hehkutella ruisrockkia, koska itse olin siellä? o.O

No mikä ettei. Threadi on nyt muutettu sellaiseksi, että kyllä passaa puhua mistä hyvänsä Suomen festivaalista..
PostPosted: Thu Jul 13, 2006 3:41 pm

Ikä: 17
Festari & Päivät: Ruisrock, pe-su
Seura: Serkku ja sen kaverit perjantaista lauantaihin, ja sunnuntaina heidän lisäksi vielä siskoni.
Monesko kerta kyseisellä festarilla: That'll be me first time, sir.
Yöpyminen: Siskon pienessä, todellakin hikisessä ja kuumassa opiskelija-asunnossa

Kokemukset: Alunperin en ollut edes menossa, mutta serkkuni heitti läpällä että lähtisin ruissii mukaa tänävuonna. Katsoin esiintyjälistaa, ja ajattelin itsekseni että miksipä ei. Sitten kun syntymäpäiväni lähestyi, kohtasin vanhempani asiasta, ja hepä pitivät sitä hyvänä ideana.

Paljon oli jonoja, ja paljon oli asteita ilmassa. Mutta menoa se ei haitannut, ei niin yhtään. Ainoa mikä siinä helvetillisessä auringopaisteessa oli huono asia, niin oli se, että vesipisteet ovat tukossa, ja saat joko olla törkeä tai jonottaa puolipäivää saadaksesi vain vettä.

Ja toinen tietenkin se jonotus pois päin. Kaikki valittavat samasta asiasta, joka päivä. Paitsi minä, joka oikeastaan viihtyi siinä väenpaljoudessa. Mukavia ihmisiä. Ja jopa lähtevät lauluun mukaan, vaikkakin minua alkoi pelottamaan siinävaiheessa kun eräs astetta vanhempi naishenkilö alkaa tekemään lähempää tuttavuutta kanssani. o.o;;

Paras esiintyjä: Gogol Bordello & Mew, jaetulla sijalla. 3nodding

Taxet
Crew

thoughtless`

PostPosted: Tue Jul 18, 2006 1:25 pm

Ikä: 15½.
Festari ja vietetyt päivät: Provinssirock, sunnuntai kolmen päivän rannekkeella.
Seura: Sini, teatterilainen.
Monesko kerta kyseisellä festarilla: Eka.
Kokemukset: Kornin takia ostin sinne kuukauden ennakkoon yhden päivän lipun ja festariviikolla sitten Jonathan takia perui... Olin ihan maassa vielä junamatkalla Seinäjoelle mutta kun tulee uudestaan korvaamaan Suomeen niin olen menossa. Eli joo, nousi fiilingit ihan hirveänä kun alueelle pääsi. En osaa sanoa mitään muuta paitsi että vitutti kun pöllivät mun vesipullon. Ja esiintyjistä riippuen ens vuonna.
Paras esiintyjä: Soulfly melko läheltä lavaa ja In Flames kanssa melko läheltä lavaa. (: (So Called Plan ihan eturivistä mutta ei iskenyt.)
PostPosted: Wed Jul 19, 2006 10:00 am

Ikä:20
Festari ja vietetyt päivät: Tuska pe/la/su
Monesko kerta kyseisellä festarilla:Ihan ekaa kertaa vasta.. ^^;

Kokemukset: Olihan siellä ihan mahtavaa.. näin useimmat bändit ekaa kertaa livenä ja Arch Enemyn laulajatar hämmensi karjumisellaan. XD Siitä lähti paremmin ääntä kuin useimmilta miehiltä. Kaikki oli ihan kivaa, paitti se yksi humalainen mies joka löi miukua selkään. [jos tunnistat itsesi niin älä ikinä tule lähelekään minua. Snuf.] Varmasti menen seuraavanakin vuonna, jos Diablo tulee. XD Mokomakin oli ihan mahtava. Täysin tuntemattomana bändin April oli kanssa upeaa. Pitäähän sitten mainita tuo Sonatakin. Ihan jees. XD
Paras esiintyjä: Diablo! Onsevaanniinhyva!

Esta

Carmen LaVihta

PostPosted: Sat Jul 22, 2006 1:28 pm

Tänä kesänä en festareilla käynyt...muuten kuin kiipesin asuinalueeni laitamilla sijaitsevan kallion laelle Ruisrockviikonlopun perjantaina siinä klo yhden maissa. yöllä(älkää kysykö miksi...)...ja paikallistin festarialueen pääasiassa mielettömästä valoilmiöstä,joka hehkui muuten niin synkän metsän keskellä.Ja oli suorastaan huumaavaa kuulla yhtäkkiä sanat "Hard Rock Hallelujah" yhteislaulun tuotoksena,kun muutoin kuului vain epämääräistä musisointia. xd Ja sit se valoilmiö muuttui punaiseksi,ja mietin jo että räjähtikö koko paikka. rofl rofl
PostPosted: Sun Jul 30, 2006 11:46 am

Ikä: 15½, edelleen.
Festari ja vietetyt päivät: Qstock, perjantai ja lauantai.
Seura: Bestis ja kaksi muuta kaveria.
Monesko kerta kyseisellä festarilla: Eka kerta.
Kokemukset: No kun Oulussa kerran asustaa niin kyllä Qstockiin pitää tutustua, aikaisempina vuosina en ollut saanut aikaiseksi ja nyt mentiin ostamaan liput tarpeeksi ajoisssa. Ei niitä esiintyjiä tullut silleen edes tutkittua kauheana, meiningin vuoksi sitä pääasiassa lähdettiin. Ihan hyvä meininki ja kaikki tuntui toimivan, ensi vuonna todellakin uudestaan.

Paras esiintyjä: Mentiin kaks ja puoli tuntia ennen Teräsbetonin keikkaa päälavan eteen varaamaan keskeltä paikkoja ja siinä sitten tuli koko keikan ajan oltua, meininki ihan mahtava. Kun bändi tuli esityksen jälkeen yleisöä tervehtiin niin Arto Järvinen (kitara ja laulu) pörrötti mun hiuksia ja ihmiset ympärillä kateellisia, Rantasen (kitara) ja Ahosen (basso ja laulu) kanssa tuli pidettyä kättä. Mutta oli kyllä aika mahtavaa. Bändiä en aikaisemmin osannut yhtään arvostaa mutta livenä... mahtavaa.

thoughtless`

Shinrin Minto

PostPosted: Sun Jul 30, 2006 12:37 pm

Ää, miksi vaan suomalaisia festareita? wink Viimeksi olen käynyt Suomessa festareilla vuonna 2003. Ensi viikolla menen Wackeniin. xd
PostPosted: Sun Jul 30, 2006 3:56 pm

thoughtless`
Teräsbetonin

EI!
'thoughtless'
Bändiä en aikaisemmin osannut yhtään arvostaa mutta livenä... mahtavaa

EI!!! gonk

Taxet
Crew

BlairO

PostPosted: Mon Jul 31, 2006 1:00 am

Ehe~ En harrasta festareita. Sortuisin huumeisiin jos harrastaisin, enkä halua sitä enää -.-
Ankkarock tosin.. Onko se edes festari? Ei ihan ota selvää. Anyway, sinne menen tulevana lauantaina. Ihan vaan ja ainoastaan The Rasmuksen (<3) takia. Tietty siinä sivussa näkee muitakin, mutta TR on se tärkein :> Informoin jälkeenpäin oliko niin übercoolsiistii!1+ -fiilis, niin kuin toivon että on.
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 1:16 am

Timppa, joo ei.
Olisit ite ollut siellä eturivissä mutta se oli hauskaa. D:
Ankkarock on festari, niillä on kasvanut se mainostus ihan sikana ja kyllä tapahtumakin kasvanut.

thoughtless`

Shinrin Minto

PostPosted: Mon Jul 31, 2006 1:34 am

Hihii, muistan kun Ankkarock oli vielä ilmanen. Sillon käynyt viimeksi. xd
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items