|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 10, 2006 5:25 am
eipä oo täällä taiettu puhuu tästä vielä. oma rippikoulu on käyty jo reilu kaks vuotta sitten mut satuinpa oleen pari viikkoo sitten isosena.. se oli hassua! whee
elikkä puhetta vaikkapa näistä: -omia muistoja -odotuksia jos ei vielä oo käyny -hauskoja sketsejä -sessiot xp -millanen pappi oli -ym. aiheeseen liittyvää
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 10, 2006 7:27 am
itse tykkäsin omasta riparistani todella paljon 4laugh Kävin talviriparin jolta en alussa tuntenut ketään mutta sain todella hyviä ystäviä tuon leirin aikana vaikka osa porukasta jäikin etäiseksi ja osa taas jätti minut ulkopuolelle (en tiedä miksi) Hauskaa oli silti. Pelattiin pihalla ja rymyttiin hangessa. Saunottiin ja kerrottiin hävyttömiä juttuja siellä löylyissä^^ Kirkollinen opetuskin oli ihan jees, ei niin kamalaa kun mitä odotin aluksi. Paras sketsi oli ehdottomasti se kun joku tyttö selittää että äiti en voi hyvin jne ja lopussa tulee hautaus urakoitsija ja sanoo että pitää panna POIKKI! Tuon poikki huutaa "ohjaaja" joka käskee laittaa esim. enemmän tunnetta, kuten iloa, surua, heviä tmv. Naurettiin kippurassa. Pappi oli ihan mukava täti (:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 10, 2006 7:58 am
Juuh...omasta riparistani on aikaa suunnilleen 7 vuotta...täysin turhaa touhua näin kristinuskon kannalta,mutta kavereiden kanssa oli kiva touhuilla se 10 päivää. blaugh Ripari oli metsän keskellä järven rannalla,papit+suurinosa isosista oli StarWars-faneja,ruokaa oli tarjolla koko ajan,mikä johti siihen,että vatsa murisi leirin jälkeen ihan ihmeelliseen aikaan(eikä pelkästään siis minulla)...ja siinä se olikin.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 10, 2006 8:22 am
Olin kaksi viikkoa vaellusriparilla Lapissa. Pallas-Hetan ja jonkun muiden alueilla käveltiin, oli tosi kivaa ja laihduinkin yli viisi kiloa viikossa wink .
Tytöt ryhmässä olivat ihan kivoja, pojat olivat täysiä idiootteja. Ruoka oli hyvää, opetus jostain kaukaa takaa, leikkihetket myös hauskoja.
Kävin riparin kun paras kaveri pyysi, muuten olisin halunnut mennä Prometheus-leirille. Meinasin mennä isoskoulutukseen, mutta jänistin viime hetkellä. Jotkin asiat harmittivat, toiset taas olivat mukavia muistella...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 11, 2006 1:59 am
kävin kans talvella riparin, en ois kyllä halunnu... rolleyes mut kivaa oli! blaugh ja laihduin kilon! eek vaikka syötiin viidesti päivässä tosi hyvää ja aika rasvasta ruokaa! mut me kyl hiihdettiin senkin eestä... xp
pappi oli aika nipo, ei ihan tykänny jätkien huumorista... rolleyes xd
mut mun mielestä tää ripari millä olin isosena oli parempi ryhmä kuin omani. vaikka niitä olikin 32 ne kaikki tuli hyvin toimeen keskenään! biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 11, 2006 6:51 am
Ripari oli varmaan tähänastisen elämäni hirvein viikko. emo Siitä ei sen enempää, kaikkeni teen unohtaakseni.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 11, 2006 9:43 am
En ole käynyt riparia, tai mitään muutakaan vastaavaa, en ole myöskään ollut yhdelläkään uskonnontunnilla.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 11, 2006 12:29 pm
lucky girl you
Uskonnon tunnit koulussa on aika turhat. Vikana vuonna meillä oli todella paljon etiikkaa ja filosofiaa (ysillä siis^^) ja sen takia sainkin uskonnosta kympin päättötodistukseen^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 11, 2006 12:35 pm
En onneksi ole käynyt.... xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 11, 2006 4:24 pm
Oma riparini muistaakseni oli paras koko siltä vuodelta, mikäli muistan isosteni jutuista mitään. Ryhmä koostui puoliksi tutuista, ja puoliksi tuntemattomista, joten ei se mitenkään kovin kamalaakaan ollut siltä osalta.
Isosilla huumoria riitti. Jopa siis minun ja kahden kaverini ymmärtämiseen, joka on siis jo erittäin paljon.
Pappimme oli n. 20034,39 vuotias herttainen vanha rouvas henkilö, josta kyllä irtosi härkimpää juttua kuin merimiehestä. eek
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 12, 2006 4:52 am
eh. Muistini ylittaa juuri ja juuri eilispaivan ylitse, etta viiden vuoden taakse (or so, enmina muista koska riparia kaytiin) on vaikea nahda.
Muistan kuitenkin sen, etta siella oli pahaa kahvia (jota sai vain aamuisin), osa niista papeista oli aariuskovaisia, yksi tytto paatti olla kaverini ja vinkui miuta ulos Kaikki Paivat, sketsit olivat laimeita, nukkumaan piti menna 11:lta tai muuta alytonta ja sain silti "loppukokeen" jalkeen jonkun uberpalkinnon hienoista vastauksista, jotka revin paastani. o_O; Olen ihan varma, etta antoivat sen vain sen takia, koska naytin hiljaiselta ja kiltilta. Ne mitaan papereita lukeneet..
Eli siis, melko samanlaista kuin jos olisi koulua 24/7, lukuun ottamatta kahvia, nukkumista ja sita, etta koe numeroni ovat arseesta, vaikka yrittaisin nayttaa kiltilta ja hiljaiseta. xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 16, 2006 1:41 am
En ole vielä käynyt, eikä ole mitään aikomustakaan mennä sinne ensi vuonna. Toivon vain, ettei minua tai ystävääni pakoteta sinne. Joutuisimme molemmat menemään. Hänen mielestään ainoa hyvä asia rippikoulussa on sukulaisten antamat lahjat, enkä minä, jolle on suotu niin vähän sukulaisia (setä, täti ja muutama serkku joista en tiedä paljon mitään), en saisi niitäkään.
Ystävälläni taas on todella paljon uskovaisia sukulaisia joiden mielestä rippikoulu on itsestäänselvyys. Isäni kävi rippikoulun aikoinaan, vaikkei kuulunutkaan kirkkoon, eikä aio laittaa minua menemään sinne. Ja jos rippikoulun kävisin, niin haluaisin käydä sen henkilökohtaisista syistä jossain muualla kuin täällä, mikä ei kaverin kanssa onnistuisi.
Mieluummin en kävisi, mutta sen näkee sitten ensi vuonna. Joo, olen tosiaan näin nuori vielä. (Saa nähdä miten täti reagoi, kun kerron sille, etten ehkä mene. >_<)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 16, 2006 2:48 am
Huomenna leirille lähdössä isoseksi neljättä kertaa. xP Hauskaa sinänsä kun minkäälaisessa uskossa en ole. Leireiillä vaan nyt on niin hauskaa. :'D Parhaat leirit on kyllä ollut ne missä on ollut isosena.. On jotenkin helpompikin tutustua kaikkiin ja paremmin. :3 Mutta joo, oon silti kyllä miettinyt jos tää nyt olisi sitten viimeinen ripari minne menen.. Tai sitten vielä viidennelle talvella.. Talvi ripareille karsituu usein aina valioporukkaa. :'D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 18, 2006 1:36 am
Riparilla oli hirmukivaa ja tapasin paljon vanhoja lapsuudenkavereita siellä. Enpä oikein muuta muistakaan siitä, on jo niin monta vuotta aikaa. Mutta löysin tossa muutama kuukausi sitten ripariraamattuni, oli tosi kiva kattoa, mitä muut leiriläiset oli kirjotellut sinne. smile Tuli hyvä mieli. smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 18, 2006 1:40 pm
Saariselällä hirveän kallis lasketteluripari, joskus maaliskuussa 2005. En muista mitään. Eli se ei ollut minkään arvoinen. D:'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|