|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 7:52 am
Jag hittade en dikt jag skrev för länge sen när jag städade idag: I alla böcker, alla filmer jag sett verkar allt så lätt. Alla blir kära, flirtar med varandra. Är jag dömd att för alltid ensam vandra? Den är inte så aktuell nu, iofs! whee Har du nån dikt du skrivit??
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 8:53 am
Wow! Den var jättebra! Det kan hända att jag ibland skriver dikter, men de blir jättedåliga... emo Vill helst inte visa dem för någon ^_^; Förresten, är det ok om jag flyttar detta thread till Galleri Stenmuren? 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 3:55 pm
Tenglina Wow! Den var jättebra! Det kan hända att jag ibland skriver dikter, men de blir jättedåliga... emo Vill helst inte visa dem för någon ^_^; Förresten, är det ok om jag flyttar detta thread till Galleri Stenmuren? 3nodding Oj... Wow... Ja, det klart det är ok! sweatdrop jag brukar inte vara så bra på dikter men det där var väl tur eller nåt. whee
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jun 28, 2006 12:56 am
Jag brukar skriva dikter! Jag postar några senare. Jag hade faktiskt tänkt att starta en dikt tråd i Galleriet xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jun 28, 2006 1:34 am
@CrazySwedishGirl: Och nu är det flyttat... ^^
@Miss Sweden of 83: Looking foward to it! : D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 02, 2006 10:38 am
Miss Sweden of 83 Jag brukar skriva dikter! Jag postar några senare. Jag hade faktiskt tänkt att starta en dikt tråd i Galleriet xd Men jag hann före! twisted Eller ja, inte riktigt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 03, 2006 7:25 am
Här kommer en som jag skrev för några år sen. Den är i och för sig inte lika aktuell nu som när jag var typ 17/18. Men jag gillar den fortfarande. Killar, pojkar, karlar, män. Det är samma sak men än sen. Varför just dom jag frågar mig hur. Det var en som sa: "Killar är konstiga djur!" Hon har så rätt det är ju riktigt. Dom kan inte förstå det som är viktigt, dom tänker inte, dom funderar ej. Men vad är det dom gör det frågar jag mig. Jag vet vad det är som gör att dom sårar, oss tjejer så arma det forsar tårar. Det är så enkelt. Det är nåt vi gillar. Svaret är ju: Dom är bara killar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 03, 2006 7:41 am
En till! Lite mer alvarlig och nyare.
heart Passion heart
I sken från solnedgången Ett par på gatan går djupa blickar utbyts det ser jag här jag står.
Kärleken deras lyser Som himmelen den blå En innerlig passion innan hjärtat slutar slå.
Sakta faller solen från himmlens djupblå grund Och sakta över husens tak flyger lilla John Blund.
Ensam här på gatan kvar ty paret har redan gått Värmen med solen försvann och det börjar sakta bli rått.
Husens ögon lyser varmt jag står här ensam kvar Ropar ut hans namn men jag får inget svar.
Ingenstans att ta vägen ingenstans att gå Det paret har nu är allt jag önskat få.
En innerlig passion innan livet tynar bort Lite sent på tänkt nu ty mitt liv blev mycket kort.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 04, 2006 2:28 am
Faen Miss Sweden, du skriver BRA! blaugh
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 04, 2006 6:08 am
Tenglina Faen Miss Sweden, du skriver BRA! blaugh Tack!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 06, 2006 6:00 am
Miss Sweden of 83 Här kommer en som jag skrev för några år sen. Den är i och för sig inte lika aktuell nu som när jag var typ 17/18. Men jag gillar den fortfarande. Killar, pojkar, karlar, män. Det är samma sak men än sen. Varför just dom jag frågar mig hur. Det var en som sa: "Killar är konstiga djur!" Hon har så rätt det är ju riktigt. Dom kan inte förstå det som är viktigt, dom tänker inte, dom funderar ej. Men vad är det dom gör det frågar jag mig. Jag vet vad det är som gör att dom sårar, oss tjejer så arma det forsar tårar. Det är så enkelt. Det är nåt vi gillar. Svaret är ju: Dom är bara killar. den var lite rå men du äger på det du borde bli rappare
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jul 07, 2006 2:08 pm
She is standing in the rain, her heart is in so much pain, there is much that she dosen't understand, she just wanted him to hold her hand. She likes him so bad, why does that make her sad? Her tears will never dry, and she knows why, she is holding on to a dream that won't come true, and it really hurts, that the dream is you. Jag vet att den suger .__. You don't have to say it. ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 10, 2006 10:38 pm
princess_nour She is standing in the rain, her heart is in so much pain, there is much that she dosen't understand, she just wanted him to hold her hand. She likes him so bad, why does that make her sad? Her tears will never dry, and she knows why, she is holding on to a dream that won't come true, and it really hurts, that the dream is you. Jag vet att den suger .__. You don't have to say it. ninja Wow, jätte bra!. Jag kan bara skriva dikter som rimmar men jag är så dålig på att rimma på engelska så det blir aldrig några engelska dikter.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 11, 2006 7:58 am
Miss Sweden of 83 princess_nour She is standing in the rain, her heart is in so much pain, there is much that she dosen't understand, she just wanted him to hold her hand. She likes him so bad, why does that make her sad? Her tears will never dry, and she knows why, she is holding on to a dream that won't come true, and it really hurts, that the dream is you. Jag vet att den suger .__. You don't have to say it. ninja Wow, jätte bra!. Jag kan bara skriva dikter som rimmar men jag är så dålig på att rimma på engelska så det blir aldrig några engelska dikter. :O Tack. whee Jag är dålig på att rimma på svenska. :XP: det blir lixom inte bra. :XP:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 16, 2006 1:22 am
dark_messiah_1994 Miss Sweden of 83 Här kommer en som jag skrev för några år sen. Den är i och för sig inte lika aktuell nu som när jag var typ 17/18. Men jag gillar den fortfarande. Killar, pojkar, karlar, män. Det är samma sak men än sen. Varför just dom jag frågar mig hur. Det var en som sa: "Killar är konstiga djur!" Hon har så rätt det är ju riktigt. Dom kan inte förstå det som är viktigt, dom tänker inte, dom funderar ej. Men vad är det dom gör det frågar jag mig. Jag vet vad det är som gör att dom sårar, oss tjejer så arma det forsar tårar. Det är så enkelt. Det är nåt vi gillar. Svaret är ju: Dom är bara killar. den var lite rå men du äger på det du borde bli rappare Nej! Slösa inte bort din talang på sånt skit! evil
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|