|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 1:33 am
Killan keittiosta loydat kaikki tarpeet ruuan valmistukseen aina TV-Shopin Magic Bulletista mummon puiseen perunansurvimeen. Mikaan resepti ei ole liian gourmet etteiko siihen loytyisi tarpeet ja valineet keittion lukuisista kaapeista ja laatikoista. Kunhan vain muistatte siivota jalkenne kokkausten lopuksi. ^_~
Eika pihan grillikatosta ja nuotiopaikkaa saa unohtaa, silla eihan suomikilta olisi mitaan ilman grillimakkaran karya kesan yottomina oina! (Vaikka allekirjoittanut todennakoisesti kayttaa niina iltoina hengityssuojaa pitaakseen lihankaryn loitolla... xD)
twisted
Keskustelua ruoista, juomista, makutottumuksista, ravintoloista, seka kaikesta muusta aiheeseen sopivasta. Reseptit jakoon ja liemet kiehumaan - Ruokasota voi siis alkaa!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 2:40 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 2:45 am
Me ei ikina tehda kotona ns virallista itamaista ruokaa, mutta ihan vakiruuaksi on muodostunut kookoscurrykana riisin tai pastan kera. Muuten olen kylla suuri itamisen (erit.kiinalaisen ja thaimaalaisen) keittion ystava. Shushi on kylla viela maistamatta,mutta yks tuttavaperhe tekee sita ite aina sillon talloin - joskus kun paasis mukaan (lue: kuokkimaan) niiden juhliin ja maistamaan. :3
twisted
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 2:48 am
Mina muuten alan ihan oikeasti kohta huolestua. Jos mina aion kotoa pois joskus muuttaa niin olisi varmaan ihan hyva juttu jos osaisi kokkailla jotain muutakin kuin vain nuudeleita.
...tosin mina en syo oikeastaan muuta kuin nuudeleita.
...jos ostat kaupasta ruokaa (niinku, ihan "oikeaa" ruokaa, karkkeja ja sipseja ei tallakertaa lasketa), niin mita se on?
Oma vastaukseni: Tonnikalaa/katkarapuja ja nuudeleita x) Tonnikalat ja katkaravut syodaan kissan kanssa puoliksi ja nuudelit silloin jos ei jaksa tuulettaa tonnikalan jaljilta. Kissa tosin ei nuudeleista valita...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 2:52 am
Meidan 'perheen' ruokaostokset pitaa sisallaan yleensa: Leipaa Kalkkunaleikkeletta Kanapyorykoita Ranskalaisia Porkkana- tai Pinaattilettuja Kanaa valmismarinadissa Ruokakermaa tai kookosmaitoa Pakastewokkivihanneksia Tonnikalaa Katkarapuja
Lisaksi kaapista pitaa aina loytya: Pastaa Riisia Perunamuusijauhetta Hapankorppuja tai nakkileipaa Kahvia
twisted
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 3:10 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 11:37 pm
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 12:13 am
miraakkeli_88 Carmen LaVihta Jes,keskustelua sapuskasta!!*sitoo jo esiliinaa vy?sille* Ma olen tosi ilahtunut siita, etta kauppojen hyllyille on ilmaantunut lyhyen ajan sisalla todella paljon itamaisia ruoka-aineita ja mausteita. Tykkaan kovasti punaisesta thai-tyylisesta kastikkeesta kanan kanssa,nam! Jos joltakulta loytyy hyvia thaimaalaisia tai kiinalaisia resepteja(joita on oikein testattu ja todettu hyviksi),niin mulle tiedoksi!! 3nodding Oikein vekkuli "signature" sulla^_^ Saat luvan tehd䠳it䠳un erikois lasagnea lomalla! 3nodding Ei mit䤮 nuudeleita.. m䠳otkin yhen hienon paidan siihe nuudeliliemeen syksyll䮮eik䠴ahrat l䨤e vaikka kuinka hinkkais! stressed No perkle...mulla on kaappi nuudeleita taynna...Ja mun tekee niin mieli Lasagne Carbonara,eli tahtoisitko nassuttaa sitten sita?Kyl ma siitakin tulisen saan.Promise.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 12:20 am
Carmen LaVihta miraakkeli_88 Carmen LaVihta Jes,keskustelua sapuskasta!!*sitoo jo esiliinaa vy?sille* Ma olen tosi ilahtunut siita, etta kauppojen hyllyille on ilmaantunut lyhyen ajan sisalla todella paljon itamaisia ruoka-aineita ja mausteita. Tykkaan kovasti punaisesta thai-tyylisesta kastikkeesta kanan kanssa,nam! Jos joltakulta loytyy hyvia thaimaalaisia tai kiinalaisia resepteja(joita on oikein testattu ja todettu hyviksi),niin mulle tiedoksi!! 3nodding Oikein vekkuli "signature" sulla^_^ Saat luvan tehd䠳it䠳un erikois lasagnea lomalla! 3nodding Ei mit䤮 nuudeleita.. m䠳otkin yhen hienon paidan siihe nuudeliliemeen syksyll䮮eik䠴ahrat l䨤e vaikka kuinka hinkkais! stressed No perkle...mulla on kaappi nuudeleita taynna...Ja mun tekee niin mieli Lasagne Carbonara,eli tahtoisitko nassuttaa sitten sita?Kyl ma siitakin tulisen saan.Promise. Sopii yrittää!!! stare
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 12:32 am
Chilia ja kaiken mualiman pippureita ni eikohan siita tule tulista ^_~
twisted
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 2:21 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 3:16 am
soin tana aamuna pekonia... xD oli hyvaa 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 5:56 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 6:26 am
Mua oikeesti vahan jopa huolestuttaa opiskelijoiden ja yleensakin nuorten tapa syoda niita pikanuudeleita. Myonnetaan, etta ne on hyvin halpaa ruokaa ja aarimmaisen nopeaa ja helppoa valmistaa ,mutta ne on aarettoman epaterveellisia ja ravintoarvoiltaan taytta roskaruokaa. Siksi tassa eras hyva ja kohtuullisen halpa ohje mika tayttaa vatsaa ja on silti hyvin helppo valmistaa. Talla mina elin ekan opiskeluvuoteni. ^_~
twisted
- Purkki tonnikalaa - 1 Sipuli (tai useampi jos tykkaa) - Hemppaa (= pakastehernemaissipaprikaa) - Makaronia - Liha- tai kasvisliemikuutio (voi myos korvata ihan suolalla ja tilkalla oljya)
1. Laita vesi kiehumaan ja sinne sekaan lillumaan liemikuutio (se sulaa sinne issekseen) 2. Odotellessasi etta vesi kiehuu, pilko sipuli pieneksi, avaa tonnikalapurkki ja valuta sielta ylimaarainen neste pois. 3. Lisaa makaroni ja hernemaissipaprika kiehuvan veden sekaan. 4. Samalla kun makaronit kiehuu, kuumenna paistinpannulla voita/oljya. Lisaa sitten sipuli. (Oljyn kuumuus on helppo tarkistaa kun laitat sinne yhden sipulinpalan joukkoon - kun se alkaa tirista niin voit alkaa lisailemaan muuta pannulle) 5. Kun sipuli on kuullottunut lapinakyvaksi, lisaa tonnikala. 6. Mausta maun mukaan (esim sitruunapippurilla ja suolalla) Tonnikalaa ei tarvitse sen enempaa paistaa, riittaa etta se kuumenee. 7. Kun makaroni on kypsaa, valuta vesi pois. Sotke makaronien ja hempan sekaan koko paistinpannun sisalto ja ruoka on valmista syotavaksi.
// Jos kaytat purkkihemppaa, ala keita sita vaan valuta neste pois ja kuumenna se yhdessa tonnikalan kanssa pannulla.
// Tonnikalan sijaan voi myos kayttaa esimerkiksi lihapullia tai broilerpyorykoita. Myos jauheliha ja erilaiset valmismarinadit sopivat hyvin - niita taytyy vain paistaa pitempaan jotta liha varmasti kypsyy eika jaa raa'aksi -> terveysriskit.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|