|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 07, 2016 1:57 am
Een topic over eten heart Erg belangrijk als je het mij vraagt..
Bij welke supermarkt doe jij boodschappen? Welke producten zijn aanraders? En welke recepten maak je graag of heb je voor het eerst uitgeprobeerd? Zijn er daarnaast nog restaurant aanraders of heb je last van allergieën of juist een chocolade verslaving?
Bespreek het hier!
[Oeps zie nu dat dit topic al bestaat, maar in de recycle bin staat.. Kitty wil je dit topic verwijderen?]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 08, 2016 1:04 am
Nee hoor, die topic staat daar omdat er lang geen gebruik van is gemaakt smile Dus deze topic is geheel terecht!
Ik ben er chter gekomen dat pindarotsjes zelf maken super makkelijk is. Je kan dan ook kleinere brokjes maken, waardoor je voor jouw gevoel veel meer hebt... en dat is weer goedkoper dan store-bought XP
Ook eten wij veel taco's en burrito's. Weinig toevoegingen, bijna alles vers smile Smaak door kruiden. Helaas vinden we het zo lekker, dat we weer te veel eten XP
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 08, 2016 10:46 am
Klinkt goed, ik geloof dat ik daar beter niet aan kan beginnen die pinda rotsjes haha! Als ik daar aan begin eet ik in 1 avond alles op... Gedoseerd snoepen is niet zo aan mij besteed. Af en toe koop ik een donut bij de lidl, bij de "vers" afdeling.. echt mijn guilty pleasure op het moment, ze zijn ook niet zo vet als die donuts van Albert Heijn.
Taco's en burrito's zijn ook lekker, taco's eet ik eigenlijk nooit, die breken bij mij altijd. Burrito's wel vaker. Ken je ook rijstvellen? Die dip je kort in heet water, dan worden ze zacht en kan je ze vullen en oprollen. Een soort loempia, maar dan zonder te frituren.
Vandaag is ons nieuwe koffie apparaat bezorgd biggrin Wij hadden een dolce gusto, maar viel toch erg tegen en de koffie was heel duur.. Die staat nu op marktplaats en we hebben een "piston" apparaat gekocht. Wel heel leuk al die wetenschap achter het zetten van zo'n bakje espresso... hard of zacht "tampen" en dan zorgen dat je de juiste sterkte en juiste cremelaag krijgt. Zit ook een stoompijpje aan voor cappucinos 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 09, 2016 1:35 am
Oh, die rijstvellen wil ik dan ooit wel eens proberen smile
Ik dacht ook dat ik die pindarotsjes zo zou opeten, maar na het schoonmaken van de schoon (restchocolade) had ik al geen zin meer XD
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Dec 01, 2016 2:24 pm
Wat eten jullie met kerst?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Dec 03, 2016 12:31 am
Aangezien we eten bij Ouderunit 1, Ouderunit 2 en Ouderunit 3... geen flauw idee. Mogelijk uit eten, lasagna....
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 04, 2016 2:07 pm
Jeetje drie ouder units, ik dacht dat wij het zwaar hadden met twee.. xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 06, 2016 1:01 am
och, het zou niet zo erg zijn als 2 ouderunites zich nog normaal kunnen gedragen. ouderunit 3 heeft door dat voor ons kerst niet zo leuk meer is, dus laat ons meer vrij en meestal nemen we een dag rond oud en nieuw.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 06, 2016 3:36 am
Tsja het is wat, die familiedingen.. 3 dagen familie zou ik eerlijk gezegd ook niet om staan te springen. Wij gaan met de schoonfamilie gourmetten en met mijn familie koken we allemaal een verschillende gang.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Dec 10, 2016 12:02 am
ach, mijn schoonfamilie zegt dat wij niet sociaal zijn. Ondertussen sturen ze een huwelijksuitnodiging via de post....
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jan 23, 2017 1:42 pm
Ik wil eigenlijk weer wat gezonder gaan eten. Voornamelijk meer groentes, minder suiker en vet en soms vegetarisch. Merk dat het nog wel ff "afkicken" is, maar ik weet dat ik me beter voel zodra ik gezonder eet.
Tips/recepten?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jan 27, 2017 1:14 am
qua suiker hebben wij met name de frisdranken de deur uit gedaan. We hebben het nog wel eens, maar dan als 'verwennerij'. Ik drink voornamelijk suikervrije siroop of water. Soms vruchtensappen, al is dat eigenlijk niet zo super dus...
Met eten vul ik soms de behoefte aan meer vlees aan met kidney bonnen, zwarte bonen... vult prima en je kan minder vlees doen. Zo nu en dan een vega-dagje proberen we wel, maar meestal komen we daar achter dat we dat willen na de lunch enzo...
Verder kook ik heel veel zelf, uitzondering is pizza avond en noodlesoepavond XD En soms halen we wat, maar in principe kook ik 3-4 dagen per week zelf.
Maar goed,... ook ik probeer nog extra te doen XD
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jan 27, 2017 5:25 am
Ja, frisdranken drink ik zelf ook niet. Hou er niet van dus vind het ook eigenlijk niet lastig. Ik drink 90% water/koffie/thee (max. 2 koffie per dag, wel lekker met veel volle melk) en neem soms roosvicee. Siroop zonder suiker.. zitten daar geen andere slechte zoetstoffen dan in? Suiker is niet per definitie slecht, zolang je er niet te veel van neemt denk ik.
Wij koken eigenlijk altijd zelf. Soms heb ik geen tijd om voor een avonddienst te koken en dan haal ik een maaltijdsalade of maak ik iets simpels op me werk. Wij bestellen vrijwel nooit eten... qua ongezond houden we wel af en toe van ovenpatat met (veel) snackies. Kaas, tostis, veel vlees, gebakken eitjes met spek, griekse romige yoghurt... De uitdaging is voor mij nog wel om wat meer groenten te gebruiken.. ik kom net aan de aanbevolen 200g per dag maar zou wel liever wat hoger zitten. En ik mis vaak regelmaat qua overdag eten.. Laatst heb ik voor het eerst courgetti gemaakt rolleyes En ja bonen en peulvruchten zijn ook goed, zou ik ook wel wat meer kunnen eten!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jan 28, 2017 8:17 am
Ik vermijd de zoetstof Aspartaan, maar Sucralose is volgens mij niet zo heel slecht. En Stevia kan ook. Minder kaas kan nog helpen?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jan 28, 2017 2:14 pm
Jaaa, minder kaas kan zeker helpen. En meer sla als lunch? Doe je dat ooit? Ik vind het lekker, maar zo veel werk rolleyes
Stevia is inderdaad oke! Sucralose heb ik niet zo veel verstand van.. volgens mij is dat de zoetstof die ook in eiwitshakes zit en dat breekt je lichaam niet af dacht ik. Honing is ook goed!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|