Welcome to Gaia! ::

De Hollandse Molen

Back to Guilds

Dit is een guild om te kijken hoeveel Nederlanders er op gaia zijn en om vrienden te maken. 

Tags: Holland, Nederland, Dutch, Molen, Nederlanders 

Reply De Hollandse Molen
Drugs, Legall or not?/ Drugs, legaal of niet? Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Dienuh
Captain

Dangerous Shapeshifter

12,800 Points
  • Millionaire 200
  • Perfect Attendance 400
  • Partygoer 500
PostPosted: Wed May 19, 2010 2:22 pm

(nl) Dit is een discussie forum over het idee of drugs legaal of niet legaal mogen zijn.. Er word Nederlands EN engels gesproken.
Begrijp je iets niet, vraag het dan aan een van je medetaalgenoten, zo maak je ook weer connecties.

Discussieregels:
. Hou het normaal met taalgebruik.
. Geen rassistische opmerkingen.
. We zijn allemaal mensen dus woorden kunnen ook pijn doen.
. Iedereen mag een mening hebben.

(en) This is an discussion forum about the idea that drugs should become legal or stay illilegal. There would be spoken in English AND Dutch.
Does it happen that you wouldn't understand something ask one of your fellow Englisch-talkers or ask an other guild member who does speak Engels/Dutch, so you make connections.

The discussion rules:
. Use NORMAL langues.
. No rascisme.
. We are all humans so words CAN hurt.
. Everybody is in titled to have an opinion.

Have fun,
Dienuh heart  
PostPosted: Thu May 20, 2010 7:51 am

Op sommige drugs na; Vind ik niet dat het illegaal moet worden. Met sommige drugs bedoel ik paddo's, er gaan verhalen de ronde dat mensen zelfmoord plegen onder invloed van Paddo's, dat is ziek.
Ik denk dat als het verboden wordt,- de verleiding groter is om eraan te beginnen, bovendien gaan mensen illegaal drugs telen wat volgens de wet verboden is (geldt ook voor particuliere verkoop trouwens)
Wat betreft mensen die zeggen dat je van Drugs verslaafd wordt; Drugs is je eigen verantwoordelijkheid, als je van te voren weet dat je vatbaar bent voor verslavingen begin er dan niet aan, begin je er toch aan weet dan waar je aan begint en wees dan ook bereid de consequenties te nemen.

Mameave

1,050 Points
  • Beta Critic 0
  • Beta Citizen 0
  • Beta Forum Regular 0

Dregons
Vice Captain

Invisible Regular

13,900 Points
  • Protector of Cuteness 150
  • Bunny Spotter 50
  • Bunny Hunter 100
PostPosted: Thu May 20, 2010 10:00 am

Waarom zouden paddo's verboden moeten worden? Omdat er iemand dood ging? Alcohol doodt veel meer mensen, en we verbieden dat toch ook niet? En ja, alcohol is al zeer oud, maar paddo's ook wink . (btw, ben zelf geen gebruiker)
PostPosted: Thu May 20, 2010 10:15 am

Dregons
Waarom zouden paddo's verboden moeten worden? Omdat er iemand dood ging? Alcohol doodt veel meer mensen, en we verbieden dat toch ook niet? En ja, alcohol is al zeer oud, maar paddo's ook wink . (btw, ben zelf geen gebruiker)
Mensen die paddo's innemen/gebruiken hebben een groter risico om zelfmoord te plegen. Een paar maanden geleden was er zelfs een man die onder invloed van Paddo's zijn hond van de bovenste etage van een flat gooide. Alcohol is wat mij betreft hetzelfde als alle andere drugs (op paddo's na dus) gebruiken mag maar met mate, in het verkeer moet alcohol/drugs wat mij betreft verboden worden.

Mameave

1,050 Points
  • Beta Critic 0
  • Beta Citizen 0
  • Beta Forum Regular 0

Dregons
Vice Captain

Invisible Regular

13,900 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Bunny Hunter 100
PostPosted: Thu May 20, 2010 12:27 pm

Een alcoholverbod in verkeer ben ik mee eens, dat scheelt ook gezeur van "het was maar 1 biertje!". En het is al in veel landen. Maar vind jij dat XTC en zo ook onder de "sommige drugs" vallen?
PostPosted: Thu May 20, 2010 1:44 pm

valt me trouwens wel op dat iedereen op vakantie Holland kent om de drugs stare

streetfire

2,900 Points
  • Beta Treasure Hunter 0
  • Beta Explorer 0
  • Beta Gaian 0

Dregons
Vice Captain

Invisible Regular

13,900 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Bunny Hunter 100
PostPosted: Thu May 20, 2010 1:50 pm

Dat of de mooie "raampjes"
PostPosted: Thu May 20, 2010 3:21 pm

bij ons is het de mooie bootjes.. maar nog steeds hetzelfde razz

Dienuh
Captain

Dangerous Shapeshifter

12,800 Points
  • Millionaire 200
  • Perfect Attendance 400
  • Partygoer 500

Rihnn

Sparkly Hoarder

PostPosted: Fri May 21, 2010 3:45 am

Ik vind dat drugs gewoon legaal mogen zijn.
Want iedereen kan voor zichzelf kijken of ie het wil gebruiken of niet toch?
En natuurlijk word er misbruik van gemaakt, maar dat is met zoveel dingen en niet alleen met drugs c:
PostPosted: Fri May 21, 2010 11:33 am

daar ben ik het wel mee eens, alhoewel ik dan wel voor een minimum leeftijd ben, 18 ofzo.

Dregons
Vice Captain

Invisible Regular

13,900 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Bunny Hunter 100

Mameave

1,050 Points
  • Beta Critic 0
  • Beta Citizen 0
  • Beta Forum Regular 0
PostPosted: Mon May 24, 2010 1:44 pm

streetfire
valt me trouwens wel op dat iedereen op vakantie Holland kent om de drugs stare
Het is nou eenmaal zo. Bij Amerika denk ik als eerst aan rednecks. Het is een beeld dat sommigen hebben, mij stoort het eerlijk gezegt niet.
TrashTheatre
Ik vind dat drugs gewoon legaal mogen zijn.
Want iedereen kan voor zichzelf kijken of ie het wil gebruiken of niet toch?
En natuurlijk word er misbruik van gemaakt, maar dat is met zoveel dingen en niet alleen met drugs c:

Dregons
daar ben ik het wel mee eens, alhoewel ik dan wel voor een minimum leeftijd ben, 18 ofzo.

Niet mee eens, sommigen mensen kunnen geen beslissingen nemen voorzichzelf en zijn extra vatbaar voor drugs. Mensen in mijn familie bijvoorbeeld- zijn boven de 18, gebruiken drugs, raken verslaafd en doen letterlijk alles om aan drugs te komen. Het zou ontzettend onverantwoordelijk zijn om mensen gewoon maar overal drugs te laten kopen omdat ze 'wel hun eigen keuzes kunnen maken', echt verslaafde mensen doen alles aan drugs (zoals ik al zei), hierbij zouden ze de mensen die 'normaal' willen meedraaien in de samenleving iets aankunnen doen, met iets aandoen bedoel ik banken overvallen, stelen om aan geld te komen om drugs te kunnen blijven betalen. Kortom: drugs legaal maken is het minst verstandige wat je naar mijn mening kan doen

PostPosted: Tue May 25, 2010 12:24 pm

hey, eindelijk een tegenmening. ja, je hebt er wel gelijk in. maar nu zijn ze ook al verslaafd, terwijl het nu illegaal is.. toch?

Dregons
Vice Captain

Invisible Regular

13,900 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Bunny Hunter 100

Noble Legolas

Hardworking Sex Symbol

13,500 Points
  • Battery 500
  • Rat Conqueror 500
  • Risky Lifestyle 100
PostPosted: Thu May 27, 2010 6:35 pm

Mameave

Niet mee eens, sommigen mensen kunnen geen beslissingen nemen voorzichzelf en zijn extra vatbaar voor drugs. Mensen in mijn familie bijvoorbeeld- zijn boven de 18, gebruiken drugs, raken verslaafd en doen letterlijk alles om aan drugs te komen. Het zou ontzettend onverantwoordelijk zijn om mensen gewoon maar overal drugs te laten kopen omdat ze 'wel hun eigen keuzes kunnen maken', echt verslaafde mensen doen alles aan drugs (zoals ik al zei), hierbij zouden ze de mensen die 'normaal' willen meedraaien in de samenleving iets aankunnen doen, met iets aandoen bedoel ik banken overvallen, stelen om aan geld te komen om drugs te kunnen blijven betalen. Kortom: drugs legaal maken is het minst verstandige wat je naar mijn mening kan doen

Drugs legaliseren is zo'n gek idee nog niet. Om de volgende redenen:

- Ik heb liever niet dat het op straat illegaal word verkocht bij mijn oma voor de deur.
- Voorlichting is erg belangrijk. Als het word gedoogd, komt er vanuit de rijksoverheid ook goede voorlichting en dat is betrouwbaarder dan de buurman die iets van iemand heeft gehoord ergens.
- Het is een bewezen concept dat er minder gebruikers zijn per hoofd van de bevolking in landen waarin drugs gelegaliseerd zijn.
- Er is ook meer en betere hulp voor verslaafden in deze landen.
- Alcohol brengt na heroïne en cocaïne meer schade aan de bevolking dan welke andere drugs dan ook.
- Het is beter controleerbaar wie er gebruiken en hoeveel.
- Als mensen drugs willen gebruiken, komen ze er toch wel aan.. een nadeel van het illegale circuit is dat de drugs vaak 'vervuild' raakt en daardoor veel schadelijker is voor de gebruiker.

... en zo kan ik nog wel een half uur doorgaan en dan staan er nog zeker 50 punten bij.

Het is een illusie dat verbieden en onderdrukken het gebruik remt. Dat heet struisvogelpolitiek.

En om in te gaan op de paddo-discussie hier: Er zijn relatief maar erg weinig mensen die paddo's gebruiken. Mensen die drugs gebruiken, buiten alcohol en tabak om, gebruiken veel vaker XTC en cannabis.
Voor de hele kleine groep mensen die paddo's gebruiken, is voorlichting over 'goed' gebruik juist heel erg belangrijk om ongelukken te voorkomen. Bij de illegale dealer op de hoek van de straat krijg je die voorlichting niet.
En die verhalen over die mensen die zelfmoord plegen onder invloed van paddo's zijn in 99 van de 100 gevallen niet waar. Als achteraf weer eens word bewezen dat er eigenlijk geen paddo's aan te pas waren gekomen, heeft het al in de krant gestaan en mensen vinden dat dan een aannemelijk verhaal.

En de eerste zin die je zei, dat mensen die beslissing niet kunnen nemen... die mensen hebben misschien hulp nodig ja. En die hulp komt veel makkelijker op gang als ze hulp kunnen zoeken. In een land waar drugs illegaal is, kunnen mensen die hulp niet zoeken omdat ze dan gevaar lopen opgepakt te worden, dus die zoeken daar geen hulp.. maar ze komen daar wel net zo makkelijk aan drugs. Begrijp je mijn punt? Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.
PostPosted: Fri May 28, 2010 5:45 am

Perfect

Dregons
Vice Captain

Invisible Regular

13,900 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Bunny Hunter 100

Lady Akiyo

Hilarious Genius

12,900 Points
  • Wall Street 200
  • Person of Interest 200
  • Hygienic 200
PostPosted: Wed Jun 09, 2010 9:50 am

drugs legaliseren heeft zo zijn voordelen en nadelen...

voordelen:
*;; je heb geen drugscriminaliteit binnen Nederland zelf (tenzij het naar het buitenland gaat dan...)
*;; als iets legaal is, is het vaak minder spannend/stoer

nadelen:
*;; buurlanden ( of andere landen) willen graag vanalles vanuit Nederland smokkelen
*;; het is makkelijker om uit te proberen, waardoor jongeren bijvoorbeeld er sneller aan kunnen komen
Reply
De Hollandse Molen

Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces