|
|
|
|
Posted: Fri Dec 04, 2009 12:48 pm
Hur mycket kan en få en bra hårfärgning för hos en frisör? Och hur bra blir den generellt om en gör den själv hemma? Och hur mycket kostar det då?
Diskutera gärna även hårfärgning i allmänhet 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 04, 2009 2:06 pm
~~~
Jag färgade Driks hår med en tandborste. ~~~
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Dec 05, 2009 5:04 pm
Färga med fisk! Vissa tror på gud, vissa tror på att livet går ut på att shoppa... Jag tror på fisk!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 06, 2009 3:11 am
Färga hos frisör = 600kr och uppåt, bäst resultat Färga hemma = 50kr som minst, nästan lika bra resultat
=D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 06, 2009 4:04 am
Jag glömde att Pappiliott färgar håret, tror typ att Papp är född med svart hår (även om jag var med back in the days när håret var brunt och oplattat).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 06, 2009 6:10 am
Pappiliott Färga hemma = 50kr som minst, nästan lika bra resultat Även för en hårfärgarnoob?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 06, 2009 8:44 am
Niddler Pappiliott Färga hemma = 50kr som minst, nästan lika bra resultat Även för en hårfärgarnoob? SOm sagt i en annan tråd då va, Yrsa kan ju färga? Dessutom känner vi en massa som kan färga. Papp for example.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 06, 2009 9:29 am
Jag undrar lite över frågan "Hur vill du färga?". Vad menas? Typ om det skall vara randigt eller rutigt?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 06, 2009 1:21 pm
Som Miku säger, beror på vilken färg och hur du vill ha det. o: Har erfarenhet av lite olika färger och blekning~~
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 06, 2009 1:25 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 06, 2009 2:17 pm
GrimCupid Som Miku säger, beror på vilken färg och hur du vill ha det. o: Har erfarenhet av lite olika färger och blekning~~ Enfärgat, klarrött. Bild: http://fc08.deviantart.net/fs19/f/2007/287/f/c/Red_Hair_by_ChallengHer.jpg (I bilden ser det ut att vara två eller tre nyanser av rött/orange. Det vore visserligen tufft, men jag tänkte mig den dominanta röda färgen för enkelhetens skull.)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 06, 2009 2:20 pm
Och, just det, en annan fråga är om ni tror jag behöver bleka mitt hår innan det färgas. De flesta vet väl hur det ser ut, det är ljust orange. Min gissning är att blekning inte är nödvändigt eftersom den röda tonen jag eftersträvar är starkare och mörkare än min nuvarande färg.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 06, 2009 3:38 pm
Beror mycket på vilken sorts färg/toning man använder också. Vissa fäster i princip inte alls om man inte bleker först. Det öppnar tydligen upp håret och så, detta står oftast i instruktionerna. När jag skulle färga rött första gången (nån månad sen) så blekte jag innan för att jag var orolig att det inte skulle bli så klarrött jag ville ha. Jag hade typ mellanblont hår då men tror inte att blekningen egentligen behövdes eftersom det röda täckte asbra. Beror som sagt mycket på vilken sorts färg det är. Du kan alltid fråga en frisör först vad den tror, eftersom de har lite mer koll på olika nyanser och hårtyper, och sedan själv avgöra om du vågar prova på egen hand eller inte. Eller så färgar du bara en liten bit av håret och ser hur det blir.
Personligen tycker jag inte det är nödvändigt att gå till en frisör för färgning om man inte ska ha komplicerade mönster eller inte klarar av det själv, har man någon som kan hjälpa till brukar det gå bra.
Du kan kolla upp märken som Manic Panic och Directions för olika nyanser av skrikröd. Har inte provat dem själv, har hittills bara använt Brilliance kashmir-röd.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 08, 2009 10:12 am
fandå jag vill också ha den färgen nu... palla hår, vill ju bara byta hela tiden. snagga och skaffa massa olika peruker istället?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 08, 2009 10:16 am
oh, och nu vet jag inte vad du har för typ av hår, men lockiga redheads brukar ha starkare hårstrån som inte tar färg så bra har jag för mig. kan vara en idé med en avfärgningsblekning först, eller provfärga en varierad slinga, som Grim säger.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|