|
|
|
|
Posted: Tue Feb 24, 2009 11:23 am
Idag är det ju fettodagen fettisdagen och själv sitter jag och slickar av florsockret på semlehatten när en fundering dök upp i huvudet... Hur äter Dalahästen sina semlor??
Jag gillar inte grädde så jag äter bara själva bullen med lite mandelmassa på (varför blaskar dom på så jedra mycke?? gonk ). Så, hur äter du din?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Feb 24, 2009 11:27 am
Jag trycker in hela semlan i munnen. Som en hamburgare nästan. Och så tuggar jag. Sedan känner jag mig väldigt belåten. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Feb 24, 2009 11:38 am
med munnen xp jag gör likadant som Mintsoup. semlor är gott 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Feb 25, 2009 2:43 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Feb 25, 2009 3:15 am
jag hatar mandelmassan så jag äter inte den ~ mamma brukar göra semlor utan mandelmassa till mig! 8D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Feb 25, 2009 8:13 am
Mandelmassa
1. mandlar
2. socker
3.vatten
krossa mandlar och blanda med vatten och socker tlls du har en massa med en bra konsistens.
ÄT!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Feb 25, 2009 8:36 am
Wilibald Mandelmassa 1. mandlar 2. socker 3.vatten krossa mandlar och blanda med vatten och socker tlls du har en massa med en bra konsistens. ÄT! mumsfillibabba
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Feb 25, 2009 9:28 am
Em jag... äter halva och ger halva till nån annan XD Tycker de tar i för mycket mandelmassa. Tycker att mandelmassa är gott i lagom mängder medär för sött sådär D:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Feb 25, 2009 1:25 pm
Tenglina Wilibald Mandelmassa 1. mandlar 2. socker 3.vatten krossa mandlar och blanda med vatten och socker tlls du har en massa med en bra konsistens. ÄT! mumsfillibabba B....L....Ä! BLÄ! biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Feb 26, 2009 11:56 am
Först tar jag av toppen och äter den... Sedan petar jag ut mandelmassan och äter resten som en macka *nodnod*
Jag gillar inte grädde, så jag äter alltid vaniljsemlor :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Feb 27, 2009 7:56 am
åt en semla idag wink ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Feb 27, 2009 11:06 am
Äter helst inte semlor :3 Mår illa av så mycket grädde och mandelmassa äter jag inte överhuvudtaget :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Mar 01, 2009 3:45 am
Äter först locket och sen resten som en macka, fast som Svea, hatar mendelmassa! biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Mar 03, 2009 2:00 am
Snabbt och många. Har klämt i mig fyra stycker. Hittils.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|