Welcome to Gaia! ::

Reply Konvent & Träffar
V-Kon ~ 12-13 April [Senast Uppdaterad: 4/4] Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

theMeji

Friendly Gaian

PostPosted: Sun Feb 17, 2008 12:05 pm

User Image

Den 12-13 april så smäller det! Då kommer vi i J-CuLT nämligen att arrangera ett Anime/TV-Spels konvent på CuLTUREN i Västerås.
V-Kon är ett nytt konvent som jag och mina vänner har arrangerat fram, och målet med konventet är väl att det ska vara ett litet & mysigt konvent. Inget stort UppCon här inte, utan ett mindre, mer kärleksfullt konvent. Så som det var förr~ <3

Info

Plats: CuLTUREN ~ Västerås (Att ta sig till CuLTUREN (Bild), Att ta sig till CuLTUREN (Film))

Datum: 12-13 april 2008

Öppettider:
    • Lördag: 12:00 - 01:00 (Nonstop i Box2)
    • Söndag: 09:00 - 18:00

Inträde: Det kommer att finnas 220 biljetter till konventet. Dessa går ej att förhandsboka, utan de köpes på plats. Inträdet ligger på 100kr, nästan lika billigt som Bio, ju! Sovplats ingår i priset.

Rabatter: Har ni lust att ta med egen TV till konventet eller har ni åkt riktigt långt för att kunna ta er dit? Kostar en enkelresa till V-Kon mer än 200kr för er, så kan ni få lite billigare inträde mot upvisning av tåg- bussbiljett. Eller ifall ni har lust att ta med er en TV så kan ni få rabatt. Skicka PM till mig (Meijerem) för mer info.
    Alla besökare får även 5kr rabatt när man handlar mat för minst 50kr på restaurangen Amore, som har riktigt underbart goda pizzor. För att rabatten ska gälla måste ni visa upp eran V-Kon biljett.

Anime: Anime kommer att visas anime inne i Box1 på projektor, som vanligt.

TV-Spel: Kommer att finnas i Box2. Det blir till och med nonstop TV-Spel på V-Kon! Ni får alltså spela HELA NATTEN om ni så vill. På plats kommer det att finnas det mesta ifrån DDR på silvertejplagade plastmattor till Halo 3 på 128" HD-Projektor. Turneringar kommer även att hållas, med fina små priser att vinna. (Ett tips är att ni tar med er egna spel och kontroller. Vi har inte allt.)

Kortspel: Ta med er era Yu-Gi-Oh!/Magic/Pokémon kort och spela med andra glada spelare! Andra kortspel är också välkomna!

Cosplay: Att cosplaya skadar ju inte, och vi kommer att hålla i en liten cosplaytävling, men förvänta er inga stora priser. Cosplay handlar ju om att man klär ut sig till en karaktär man tycker om, inte om att vinna saker. Vi kommer ävern att ha en s.k. "Sista Minuten Cosplay"! Mer om det får ni höra om på konventet!

Sovplats: Sovplats ingår i inträdespriset, och vi kommer att sova på CuLTUREN. Alltså, på den platsen där konventet äger rum. Men för att sova över måste man skriva in namn & personnummer. Detta görs på plats. (Det är inte vi i J-CuLT som vill ha denna informationen, utan de är för säkerhetsskäl) Man kommer att kunna sova i Box1 & Box3. Tiderna för att sova är:
    • Box1: 01:00 - 8:00.
    • Box3: 23:30 - 10:00. (För de som vill sova lite läääängre)

Försäljare:
    • Dit Pennan Når
    • V-Kon försäljningsbord: Vi kommer att sätta upp ett försäljningsbord där folk får sälja sina egna varor. Vi tar inga avgifter, så tag med allt ni orkar och bombardera försäljningsbordet med prisvärda saker! :3

Schema: Ett schema för alla aktiviteter under V-Kon kan du hitta HÄR. (Senaste Schema Uppdateringen: 26/3)

[/endinfo]

Gaiafolk som kommer: (Kursiv = Kommer eventuellt)
Meijerem
Chuu
Valgarv
Drevlin
Messenger-Master
Kyuu
Jad
GrimCupid
Sakana-sama
Mivhip
Niddler
Psychic Szima
Dimjardo
PostPosted: Sun Feb 17, 2008 12:59 pm

DABADABADABA!

Valgarv

Sakana-sama

3,600 Points
  • Dressed Up 200
  • Signature Look 250
  • Clambake 200
PostPosted: Sun Feb 17, 2008 2:17 pm

Kanske dyker upp ))):
PostPosted: Sun Feb 17, 2008 2:23 pm

Sakana-sama
Kanske dyker upp ))):
JAAA~

Det skulle vara kul.

C:

theMeji

Friendly Gaian

Dora The Exploded

Dangerous Explorer

6,900 Points
  • Contributor 150
  • Hygienic 200
  • Risky Lifestyle 100
PostPosted: Sun Feb 17, 2008 11:06 pm

iMeijerem

Sovplats: Sovplats ingår i inträdespriset. Vi kommer alla tillsammans att tåga till sovsalen sedan när tiden är inne. 3nodding

Är det Valbygården eller vad den heter, den som ligger 1h bort typ? :d
PostPosted: Mon Feb 18, 2008 5:13 am

Jag försökte att fixa Vallbygården, men det gick inte. D:
Blir Gidde som vanligt.

theMeji

Friendly Gaian

Dora The Exploded

Dangerous Explorer

6,900 Points
  • Contributor 150
  • Hygienic 200
  • Risky Lifestyle 100
PostPosted: Mon Feb 18, 2008 7:11 am

Hur långt är det dit då? xD

Jag och en annan kompis från skolan kanske kommer :d och han kanske drar med sig ännu en kompis från skolan ;D
PostPosted: Mon Feb 18, 2008 12:24 pm

Dora The Exploded
Hur långt är det dit då? xD
Ca en kvart, 20 minuter, om man går. 5 min om man springer.

Ja, vi räknade.

> 3>;

theMeji

Friendly Gaian

Drevlin
Crew

PostPosted: Tue Feb 19, 2008 3:42 am

Sweet. Om inget annat sabbar chansen kommer jag helt klart dyka upp. Verkar som en vettig chans för mig att gå på något mindre och slippa hjälpa till vilket jag saknat väldigt länge nu. xd Har länge velat gå på något bara för att chilla men inte orkat för att det oftast kommer så mycket folk. Men nu är det i min kära hemstad och 30min bort med buss, så hell yeah I'll be there! ^_^
PostPosted: Tue Feb 19, 2008 7:37 am

Ooh! Det här verkar kul men jag tror inte att Niddler vill komma, och om inte han kommer, kan inte jag komma...

Mivhip

theMeji

Friendly Gaian

PostPosted: Wed Feb 20, 2008 5:35 am

Drevlin
Sweet. Om inget annat sabbar chansen kommer jag helt klart dyka upp. Verkar som en vettig chans för mig att gå på något mindre och slippa hjälpa till vilket jag saknat väldigt länge nu. xd Har länge velat gå på något bara för att chilla men inte orkat för att det oftast kommer så mycket folk. Men nu är det i min kära hemstad och 30min bort med buss, så hell yeah I'll be there! ^_^
Drevlin-sama~
Du är fett välkommen. <3
PostPosted: Wed Feb 20, 2008 10:41 am

Drevlin, glöm nu inte min utmaning. Vågar du köra på det här konventet? ninja

Valgarv

theMeji

Friendly Gaian

PostPosted: Sun Feb 24, 2008 2:57 am

Det är nu helt säkert att inträdet kommer att ligga på ynka 100 riksdaler. Enjoy~ <3
PostPosted: Sun Feb 24, 2008 11:21 am

Arla kommer eventuellt och Mivhip kommer ännu mer eventuellt.

//Arla aka Niddler

Mivhip

Lucifer of Love

Desirable Sex Symbol

10,350 Points
  • Forum Regular 100
  • Peoplewatcher 100
  • Demonic Associate 100
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 10:45 am

Jag kanske kommer, desu! X3
Reply
Konvent & Träffar