|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Aug 23, 2005 1:16 am
Ja kello soi.
Olin näkeväni paljon höpötystä koulusta ja sen käynnistä, joten ajattelin tehdä sille keskustelulle ihan oman paikan.
Eli tänne saa avautua kaikesta kouluun liittyvästä, oli ne sitten huolia tai kuvaus harvinaisen kivasta päivästä, tai vaikka avunpyyntö läksyjen kanssa. Tyhmiä kysymyksiä ei ole, ja muistakaa leikkiä kiltisti.
Kysytäänpä aluksi vaikka että mikä on sinun koulutilanteesi? Oletko koulussa vai sen jo käynyt, millä luokalla, lempiaineesi, huonoin aineesi... sitä perustavaraa. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Aug 23, 2005 4:48 am
Min olen kouluni kaynyt, tosin yksi koulu on kylla viela kesken: elaman koulu >___<
Viimesin koulu missa opiskelin, oli Haminan ammattiopisto ja siella koulutin itsestani datanomin. Opinnot aloitin syksylla 2002 ja lopetin viime kevaana suht hyvalla keskiarvolla 3,15 (arvosteluasteikko 1-5). Tietenkin olisin voinut saada paremmankin keskiarvon jos vain olisin ollut ahkerampi opiskelija. Suurin osa parhaimmista numeroista tuli kaytannon tunneista. Min en ole koskaan tykannyt teoriatunneista (paitsi lukiossa pidin aidinkielesta ja historiasta).
Se minun koulun kaynnista...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Aug 23, 2005 6:27 am
Koulussa. Lukiossa... ei mitään valittamista toistaseks vielä ainakaa, tosin meän uskonnon opettajalta puuttuu ymmärrys ja huumorintaju. Se ei esimerkiks tajua kun joku sanoo että amissit ostaa ruokansa oravan nahoilla. Luulee että tehdään pilkkaa amisseista confused
...no niin me tehäänki, mutta mitäs asuvat korvessa ja ovat niin hassun näköisiä... stare
Toinen mitä tulee uskonnon tunneilta mieleen, on tämä kun tunnilla oli pitkään puhetta muslimeista, niin sitten aikaa kului, muslimi pysyi periaatteessa hengessä mukana, mutta sitten opettaja kysyi johonkin ihan muuhun aiheeseen liittyvänä asiana, että jos pikku poika kysyy, "Kuka sen ampus?", kun mummo kuolee, niin mitä vastaisimme. Kaverini väläytti vain että "no se muslimi.."
...opettaja njet tykkää.... Mutta ei se mittää tee ku kuitenki sitte vielä siellä voi vitsailla ihan sillai ettei se pässi edes tajua mitää xp
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Aug 23, 2005 7:00 am
Uudessa koulussani (Tampereen terveydenhuolto oppilaitos) viihdyn ihan mukavasti. Tosin nyt on vasta toinen viikko menossa! Paivat tuntuu joskus toooosi pitkilta, kun samaa ainetta saattaa olla koko 7,5 tuntia... sweatdrop Uusia kamuja olen saanut ja se on aina plussaa!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Aug 23, 2005 7:41 am
Peruskoulun viimeinen luokka meneillaan, josta suuntaan johonkin lukioon, nailla nakymin kunnan omaan johon paasee ihan ilman keskiarvoakin. Eli voisin pistaa kaiken lassiksi tana vuonna mutta kun tarkemmin ajattelee... Ei oikein. Lempiainetta ei ole, joskus olisin sanonut kuvis mutta kun opettaja on skitso joka kuvittelee minun kayttavan huumeita ja ties mita niin tuota tuota. Ja meidan koulussa ei ensinnakaan ole jaksoja. Siksi lukujarjestys on helppo (ja tamanpa kunniaksi kirjoitan sen). Maanantaina kahdeksasta kolmeen, tiistaina yhdeksasta neljaan, keskiviikkona kahdeksasta kahteen, torstaina kymmenesta kahteen ja perjantaina kymmenesta kolmeen. Kevaalla jaan joka paiva paitsi maanantaina ja perjantaina neljaksi saakka koululle kun kaikki valinnaisaineet sattuivat kevaalle, kaksoistunteja...
Minun kouluelamassa siis mitaan kiinnostavaa ole (jos joku vaivautui jopa lukemaan tuon). Silti kirjoittelen tanne shaibaa aina kun jaksan.
Kuten tanaankin skitso kuvaamataidon opettajani keksi etta kukaan ei osaa kayttaa Wordia tietokoneilla... Ja etta fonttien lataaminen on kuulemma maailman uusin asia ja josta kukaan ei ole ikina edes kuullut... Ja etta me kaikki olemme menossa tettiin mainostoimistoihin ja haluamme osata kaiken maailman fontit ulkoa. Ja sen semmoista. Tuli lahdettya kotiin liian aikaisin koska tati Tainaa ei kesta kukaan.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Aug 23, 2005 9:46 am
Mielestani koulu on yksi maailman turhimmista asioista, eika tee kenellekaan hyvaa. Mutta se on pitka juttu. Olen lahinna itseopiskelun kannalla.
Nyt olen lukiossa (Helsingin Kuvataidelukio), ja ekalla luokalla. Tosin jos olisin itse saanut valita (vanhempien sijasta), mihin menen peruskoulun jalkeen, olisin luultavasti mennyt mieluimmin ei mihinkaan (pitka juttu, taas) taikka johonkin taideammattikouluun.
Mutta en valita, silla koulu on alkanut ihan mukavasti. Ilmapiiri on kerrankin iloinen eika koulu ahdista mitenkaan. Ehka tata jaksaa kolme vuotta.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Aug 23, 2005 11:43 pm
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Aug 24, 2005 12:51 am
No joo,mulla opiskelut alkavat ensi maanantaina Turun ammattikorkeassa restonomilinjalla,eli enpa viela osaa sanoa onko siella hauskaa vai ei.Ensimmaisella viikolla olisi jopa tarkoitus lahtea yon yli kestavalle retkelle luokkakamujen kanssa jonnekin metsan siimekseen.Nou...liian rasittavaa,ja varmasti kengat kastuu. gonk Jatkan myos japanin kielen opintoja tyovaenopistossa seka matkailun opiskelua Avoimessa yliopistossa.
Historia on ollut lempiaineeni varmaan ihan alusta alkaen,ja tekisi mieleni sitakin opiskella,vaikka tuskin minusta koskaan historian opettajaa tulee.Yhteiskuntaoppi taas on ollut yhta tervanjuontia. xp Ja matikkaa mie en osaa enaa yhtaan. crying
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Aug 24, 2005 11:45 pm
Sainpa kiristettya vanhemmilta 300 euron tukipaketin mun koulukirjoja varten. twisted
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Aug 25, 2005 11:24 pm
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 26, 2005 9:24 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 26, 2005 9:41 am
Wicked Mikaan ei ole turhauttavampaa, kuin kouluaine, josta oikeastikin on kiinnostunut ja sitten sulla on opettaja, joka ei osaa opettaa sita...
sad So true... Itsellani noin on sattunut melko usein, joten koulu ei ole aina oikein maistunut... nyt asiat kuitenkin huomattavasti paremmin... Melkein voisin sanoa etta pidan koulun kaynnista... erittain harvinaista minulta.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|