Welcome to Gaia! ::

Lunatic

*randomly pops in* i wish i could learn finnish i think its the neatest language! its just so cool u3u
sorry, just merely saying i love finland!

Greedy Hunter

ENÄÄ 1 RYHMÄTYÖ JA 7 ESSEETÄ! Pääsen joululomalle joko 20. tai 21. päivä. sweatdrop

unemployedkaynewest

Hello! It's always really nice to hear that people like Finland and the language, so no need to be sorry!
If you want to stick around and chat with us, feel free to do so! We could also teach you some Finnish phrases and what not if you want to learn something. 3nodding

Taxet

Ahaha, anteeksi, mutta minua nauratti sinun muuttopostauksesi. Olivat niin sydämestä tulevaa puhdasta tunnetta täynnä. lol

Itse aion todennäköisesti asua tässä samassa solussa opintojeni loppuun asti. Minua huvittaisi enemmän laittaa mahdollinen kesätyöraha mukavuuksiin kuin isompaan yksiön vuokraan.
Ainoa syy muuttaa tällä hetkellä siis olisi poikakaverin kanssa yhteen muutto. Tuskin sekään tulee kyseeseen, kun ko. henkilö on yhä edelleen töissä ulkomailla ja tuskin koskaan halajaa Suomeen näillä näkymin. Hohhoijaa, kuulostaa masentavalta kirjoitettuna näkyviin.

Minulle tulee aina kolmiosta mieleen sellainen asunto, joka on kolmion mallinen. Voisi olla hankala sisustaa sellainen. rofl
Gess Jahd
Ahaha, anteeksi, mutta minua nauratti sinun muuttopostauksesi. Olivat niin sydämestä tulevaa puhdasta tunnetta täynnä. lol

Syy siihen on yksinkertainen: se oli puhdasta tunnetta. En usko että olen ikinä tuntenut mitään niin täysillä, kuin se viha, raivo ja turhautuneisuus jotka olivat sillä hetkellä valloillaan. Nyt onneksi on hieman rauhoittuneempaa, vaikkakin ongelmallisen sotkuista. Joo, en ole nopea siivoamaan ja vaikka nyt on mukana toinen taho joka patistaa koko ajan kyseiseen aktiviteettiin, onnistun aina jotenkin "unohtumaan" muiden askareiden pariin. sweatdrop

Gess Jahd
Itse aion todennäköisesti asua tässä samassa solussa opintojeni loppuun asti. Minua huvittaisi enemmän laittaa mahdollinen kesätyöraha mukavuuksiin kuin isompaan yksiön vuokraan.
Ainoa syy muuttaa tällä hetkellä siis olisi poikakaverin kanssa yhteen muutto. Tuskin sekään tulee kyseeseen, kun ko. henkilö on yhä edelleen töissä ulkomailla ja tuskin koskaan halajaa Suomeen näillä näkymin. Hohhoijaa, kuulostaa masentavalta kirjoitettuna näkyviin.

Suositeltavaa. Muuttaminen ei oikeasti ole mukavaa. Etenkään jos on vähänkään enemmän tavaraa mukana. En olisi itsekään varmaan muuttanut pois solustani ellei meillä olisi täällä menossa nyt eräänlainen murroskausi, jossa toiselta loppuu opiskelut ja alkaa työnhaku (koska työttömäksi meni opiskelemaan) ja toisella ne alkavat ja takkuavat stressin ja älyttömien läsnäolopakkojen vuoksi. Koulut menee kuitenkin siltä osin hyvin, että vaikka digitaalitekniikasta tuli kakkonen ja tietoverkkotekniikka, fysiikka sekä matematiikka epäonnistuivat täysin, niin ainakin ohjelmoinnista tuli täys-femma. Näkee taas sen miten ihminen jaksaa kiinnostuneena kesittyä vain siihen mikä kiinnostaa. Plus opettajissa olisi hieman parannettavaa, mutta jätän sen aiheen seuraavaan kertaan. gonk

Gess Jahd
Minulle tulee aina kolmiosta mieleen sellainen asunto, joka on kolmion mallinen. Voisi olla hankala sisustaa sellainen. rofl

No, eipä se varmasti kovin vaikeasti sisustettavissa olisi. Itselleni riittää sisustukseksi ruokapöytä, tuoli tai kaksi sekä johonkin nurkkaan tietokone ja tuoli sille. Sitten kuitenkin ilmeisesti pitää olla jotain verhoja ja mattoja ja muuta hömppää. stare

Yritän pitää kaiken helppona ja yksinkertaisena mutta se on osoittautunut vaikeaksi kun enää sinä et itse saa päättää kaikesta. Onneksi sentään unelma työhuoneesta on käynyt toteen, edes jotain hyvää. sweatdrop

Greedy Hunter

Taxet

Minä vain maltillisesti haaveilen, että keittiössä olisi kunnon verhot pelkän yläkapan sijaan (tuosta takaa menee pieni kävelytie, jota kautta kaikki menevät linja-autopysäkille, kauppaan jne. joten tupaan pällistelijöitä riittää. Haluaisin myös kirjahyllyn, että voisin tuoda loputkin opukseni kotoa tänne ja saisin työpöydällä nitkuvan kirjakasan paremmin säilöön.
Toivon myös, ettei muuttava kämppikseni sittenkään veisi keittiön pöytää, vaan möisi sen minulle. Muuten menee ihan arpapeliksi, pitääkö minun ostaa sellainen itse, vai tuleeko seuraavan kämppiksen mukana uusi tilalle. e.e

Minullakin arvosanat ovat vielä melkoista sekametelisoppaa kakkosesta neloseen, mutta tavoite olisi päästä aina siihen kolmoseen tai parempaan. Tammikuussa menenkin uusimaan yhtä tenttiä ja joudun ehkä tekemään kirjallisuushistorian verkkokurssin ensi vuonna uudelleen, kun jatkuvasti myöhästyn tehtäväpalautuksien kanssa. En vain koskaan muista niitä. sweatdrop

No jaa, jos nyt söisin innokkaana odottamaani currytonnikala & riisi -safkaa ja alkaisin hakata taas koulutöitä Danger Dangerin siivittämänä. Pimeä masentaa ja väsyttää hämmästyttävän paljon, joten koulujuttujen jaksamisen kanssa on välillä vähän niin ja näin ainakin itsellä. rolleyes

Conservative Exhibitionist

Nyt on kaikille joululahjat ostettu. Äiti tosin näki lahjansa jo, meinaan sen kuitekin pakettiin laittaa. Toisen lahjan jonka "lupasin" antaa on, että siivoan koko kämpän ja paistan ruoat. Missäs vaiheessa meinaan ne sitten kerätä >_>

Ei kyllä ole yhtään joulu tunnelmissa. Viime vuosikaan ei ollut tälläinen. Kai se on sitä, että mitä vanhemmaksi tulee sitä paremmin ymmärtää sen rahan arvon ja miten paljon tähän jouluun sitä menee. No toivottavasti viikonloppuun menssä on parempi.
mä vien tänään kissan äidin luokse, jonne itsekin menen joulua viettämään muutamaksi päiväksi.

joo, ei ole kyllä yhtään joulufiilis. niinhän sitä sanotaan että lapset tekee joulun, mutta kun niitä ei ole.
ehkä kissa tekee joulun, sehän on kuin lapsi. montahan kertaa kuusi kaatuu tänä vuonna. cat_smile

Greedy Hunter

Minulla on sellainen semi-joulufiilis. Ostin joulupalloja, söpön valosarjan ja yhden kuusireuhkan tänne kämpille koristeeksi vähän fiiliksiä parantamaan, mutta joulu tulee varmaan vasta kunnolla kun pääsen kotiin muun perheen seuraan perjantaina. emotion_kirakira

Vielä yksi ryhmätyö ja kolme lyhyttä esseetä sitä ennen. emotion_zombie

Itse ostin viime vuoden alesta sellaisia neonvihreitä sydämmiä joissa on pienia valkosia pallo kuvioita. -70% niin oli pakko ostaa. Olivat niin ihanat, ja vielä sen väriset, että niitä voi käyttää ihan mihin aikaan vuodesta vaan.

Miksi on niin, että mitä lähemmäksi Joulua mennään, sitä laiskemmaksi tulee. Ei ole kuin huominen, perjantai ja lauantai aikaa siivota, kun sunnuntaina menen siskolle ja olen siellä tod. tiistaihin asti. Huomenna ajattelin kyllä imuroida ja luututa lattiat, ja ehkä perjantaina sitten pyyhkiä pölyt, kun on ilman kunnolla laskeentunut (?).

.... Olen huomannut, että suomenkieli ei oikeen enään luista niin kuin ennen. Pyörin aika paljon englannin kielisillä sivuilla netissä ja teeveestä katon vaan ulkomaisia ohjelmia. Taidan olla sitten joskus ensimmäinen tapaus jossa ihminen unohtaa suomenkielen vaikka asuu Suomessa rolleyes
moonrow
.... Olen huomannut, että suomenkieli ei oikeen enään luista niin kuin ennen. Pyörin aika paljon englannin kielisillä sivuilla netissä ja teeveestä katon vaan ulkomaisia ohjelmia. Taidan olla sitten joskus ensimmäinen tapaus jossa ihminen unohtaa suomenkielen vaikka asuu Suomessa rolleyes

Voit olla varma että et ole ensimmäinen, etkä varmastikaan viimeinen. Itselläni oli jonkin aikaa myös ongelmia suomen kanssa kun englanti tuppasi dominoimaan päivärutiineja aika vahvasti. Kunnon annos suomenkielistä kirjallisuutta korjasi tilanteen jotenkuten, mutta edelleen mietin jotkin sanat ensin englanniksi, kun niiden suomenkielinen vastine ei joko tule mieleen ollenkaan, tai se ei sovi kontekstiin täydellisesti. sweatdrop

Omat jouluvalmisteluni ovat seuraavat: En tee mitään. Tarkoitus on mennä ensin käymään tyttöystävän vanhempien luona* jonne tämä sitten jää viettämään joulua oman perheensä kanssa, kun itse tulen takaisin kotiin viettämään joulua omani kanssa. Sisko ja hänen lapset ovat ainakin tulossa, eli koko jouluhässäkkä on enemmän heitä varten; itselleni riittää vain hyvä ruoka, hyvä juoma, sekä sukulaisten seura. En ole joulusta mitenkään muuten niin innostunut enää pitkään aikaan, muuten kuin että se on se yksi aika vuodesta jolloin voi rauhassa olla eikä tarvitse tehdä mitään.

Turha se on siitä joulusta stressiä ottaa, kun ei se kestä kuin hetken. Koitappa se sanoa äidilleni joka joka ikinen joulu hermoilee siivoamisen ja ruuan kanssa, vetäen loppumetreillä marttyyrivaiheen päälle, jonka aikana hän vain voivottelee sitä miten keneltäkään ei heru kiitollisuutta ja sitä rataa. Onneksi se rauhoittuu nopeasti kun päästään kaikki pöytään.

Joka tapauksessa hyviä joulunodotuksia vain kaikille. 3nodding

*Tarkoitus on siis julkistaa kihlautuminen virallisesti. Kukaan ei sitten lukenut tätä, se ei ole vielä julkista tietoa :C
Tänään olisi siis se kauan puhuttu maailmanloppu. Raportoin tänne jos havaitsen jotain todella mullistavaa.

Toivottavasti se maailma ei nyt ihan vielä loppuisi, kun olen ostanut niin hyvät joululahjat natiaisille tänä vuonna. sweatdrop

Totta turitset. Vaikka piparkakkutaloa tehdessä melkein jo toivoin sen maailmanlopun tulevat, kun eivät voimat enää riittäneet sokeritahnaa pursottaessa sweatdrop . Hermotkin oli mennä moneen kertaan. N. tunnissa sen kuitenkin sain koristeltua.

Bashful Lunatic

9,950 Points
  • Friendly 100
  • Somebody Likes You 100
  • Generous 100
I am not Finnish, but I love Finland <333
Täällä taas! biggrin D

Greedy Hunter

Vastailen netittömyyden aiheuttaman nettitauon vuoksi vähän siihen ja tähän miten inspiroi. Anteeksi epäloogisuus. mrgreen

moonrow

Minä opiskelen rakasta äidinkieltämme pääaineenani ja silti on joskus täysi mahdottomuus muistaa sanoja tai tilanteeseen sopivia sanontoja suomeksi jne. sweatdrop
Netti, televisio, pelit ja englantia äidinkielenään puhuva poikaystävä ovat syytettyjen penkeillä... biggrin

Taxet

Ei se ollut alunperinkään maailmanloppu vaan uuden aikakauden alku. :3
Meidän perheessämme uusi aikakausi oli se, että saimme ensimmäistä kertaa koskaan lanitettua kahden koneen voimin. rofl
Oli kyllä hauskaa pelata Neverwinter Nightsia sisarusten kanssa.

Onneksi olkoon rengastuksesta oikein paljon! Nyt voitte kätevästi seurata toistenne lentoreittejä tai jotain sinne päin ainakin. 3nodding

Whimsical Bliss

Always a pleasure to hear that! You're also welcome to stick around the thread and chat with us never the less!

How did you fall in love with Finland? Did you find the country via music or other things? ouo

Cut in Half

Tervetuloa takaisin!

Bashful Lunatic

9,950 Points
  • Friendly 100
  • Somebody Likes You 100
  • Generous 100
Gess Jahd

It was said that Finnish people are the happiest people in the world and I'm a really happy person razz I also would like to see the aurora borealis! My phone was made in Finland and Finnish people are really smart. But most of all, I would like to visit this really cool hotel in Finland. <333

Quick Reply

Submit
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff