Welcome to Gaia! ::

De Hollandse Molen

Back to Guilds

Dit is een guild om te kijken hoeveel Nederlanders er op gaia zijn en om vrienden te maken. 

Tags: Holland, Nederland, Dutch, Molen, Nederlanders 

Reply De Hollandse Molen
Education / Onderwijs

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Education!
  Yaaay!
  Bah!
  Noooo!
  Eh.
View Results

IJzeren Paard

PostPosted: Mon Aug 23, 2010 2:36 pm

So today was the first day of my last year of school. I got sent home at about 12 PM (right before my lunchtime!) because of my hat. I wasn't wearing it in the classrooms, I took it off when entering one. It has no gang colors or offensive text or distracting patterns or anything! It wasn't hurting anybody, it wasn't distracting anybody, and I only wore it in the hallways. Why, then, is it such a big deal?
The assistant principal said he didn't know what to do with me, so he sent me home.
Please tell me Holland has a more logical education system. gonk

--------hard part:

Zo vandag was de eerste dag van mijn laatste jaar van school. Ik was gezonden naar huis op rond 12 PM (zoëven voor mijn lunch!) wegens mijn hoed. Ik droeg het niet in de klaslokalen, ik verwijderde het als ik ging één binnen. Het hebt geen bende-kleuren, geen walgelijke text, geen afleidend patronen, niets! Het schaad niemand! Waarom, dan, is het zo groot een affaire?
De Assistent-Principaal zei dat hij kende niet wat om met mij te doen, [Bah, Nederlands] en dus zond me naar huis.
Alstublieft, vertel mij dat Holland hebt een meer logische onderwijs systeem. gonk

Vol van fouten, ik ben zeker. xD
PostPosted: Thu Aug 26, 2010 2:29 pm

nou, ik zit oop een rooms-katholieke school en daar zijn petten(maakt niet uit wat voor petten) in de school verboden. op de gang, in de kantine, als je al met de pet naar binnen gaat mag die ingenomen worden. maar tja, ik ben er aan gewend.

Dregons
Vice Captain

Invisible Regular

13,900 Points
  • Protector of Cuteness 150
  • Bunny Spotter 50
  • Bunny Hunter 100

risa ai

PostPosted: Wed Sep 15, 2010 11:50 pm

lol weet niet of ik dit in het engels of nederlands moet doen =/ anyways op meestte scholen (mbo/vmbo-t) laten ze alles toe hoor haha is echt erg ! heb er ervaring mee dus ja ;p
PostPosted: Mon Oct 18, 2010 3:24 am

Ik zit op een redelijk creatieve school, vol fotografen, maar ook designers etc. En iedereen word gewoon vrijgelaten met wat ze aan hebben, op hebben, whatever. Zelf heb ik op het moment blauw haar, maar een ander meisje op school heeft compleet groen, een ander draagt inderdaad petjes etc. En iedereen vind het wel best eigenlijk.

Lang leven geen voorschriften voor creatievelingen!

TwistedOrchestra

Chatty Millionaire

7,250 Points
  • Team Jacob 100
  • Team Edward 100
  • Person of Interest 200

Kodona

Ghost Garbage

PostPosted: Tue Oct 19, 2010 3:18 am

Nou, ik zit nog op een middelbare school voor de HAVO en hoger.
Het is ook rooms-katholieke school, en daar mogen we ook geen hoedjes dragen. Maar als we er een op hebben dan word er gevraagd of ze af mogen.
Maar ik denk dat het ook afhangt van welke school het is.
Want er is ook een andere school, en die laat hoofddoekjes in de school.. . dus.. ja.. 8D
PostPosted: Sat Apr 02, 2011 4:14 pm

Nay :p

Plague Mother

Dedicated Exhibitionist

31,500 Points
  • Luminary Melee Champion 200
  • Nebula Novice 100
  • Alchemy Level 10 100

sushylee

PostPosted: Wed Apr 06, 2011 10:17 am

middelbare school: geen petjes/hoedjes
kunstacademie: heel veel studenten dragen petjes en hoedjes
doorsnee HBO school: zie je het niet veel, maar volgens mij mag het gewoon.

Is mijn ervaring ;D
PostPosted: Wed Apr 20, 2011 4:10 pm

Mijn ervaringen:
Middelbare school: geen pet in de klas, wel in de rest van de school
ROC/MBO: liever geen pet in de klas, maar er zijn ook docenten die het best vinden
HBO: niemand die er wat van zegt

Odin Leonhart

Gambino Explorer

6,450 Points
  • Champion 300
  • Hygienic 200
  • Signature Look 250

riesepies_NL

PostPosted: Tue Aug 23, 2011 10:57 am

meestal mag je bij ons niks op je hoofd hebben, ik weet ook niet precies waarom. maar dan zeggen de leraren gewoon even of je het van je hoofd wilt doen en dan is er geen enkel probleem
PostPosted: Tue Aug 30, 2011 1:51 pm

Op mijn oude middelbare school was het verboden en moesten degenen die tóch een petje ophadden hem afnemen wanneer dat gevraagd werd.
Op m'n nieuwe opleiding weet ik het niet, maar ik ga er van uit dat hetzelfde wel van toepassing is. Ik heb ook niemand zien rondlopen met hoofddeksels.

Wilder Wein MCMXCII

S00perPanda

Bashful Baller

17,325 Points
  • Love Machine 150
  • Partygoer 500
  • Alchemy Level 2 100
PostPosted: Mon Sep 19, 2011 4:25 am

op de middelbare school mocht je geen pet op hebben.
in eerste instantie alleen maar omdat de pet voor je ogen kon zitten, maar later mocht je helemaal niks meer op je hoofd hebben *met uitzondering van hoofddoekjes* omdat anders leerlingen gingen klagen dat het oneerlijk was.
dus mijn geliefde muts moest altijd af crying
maar ik zit nu op het hbo, en daar maakt het helemaal niks uit of je wat op je hoofd hebt of niet..
individualiteit, hoera!! ^^
PostPosted: Thu Oct 13, 2011 1:07 pm

Bij ons op school mag je een pet op ik zit op praktijk onderwijs voor moeilijk lerende kinderen maar het is gemixt met zegmaar probleem kinderen wie lastig zijn enzo heel apart razz

SoriaNL

Leaellyna

Assimilated Lunatic

9,300 Points
  • Survivor 150
  • Bunny Spotter 50
  • Pie Trafficker 100
PostPosted: Fri Oct 14, 2011 5:10 am

In mijn middelbare school mocht het buiten en in de gangen, maar niet in de klas. Op de universiteit kan je in een knalroze tutu naar de klas komen, dat maakt allemaal al niet uit. Ik ga naar Antwerpen by the way, en hier zitten ook veel nederlanders smile
Reply
De Hollandse Molen

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff