Welcome to Gaia! ::

Onani Master Luna Thoth's avatar

Hygienic Humorist

The Wholly Of Nothingness
Luna Thoth
The Wholly Of Nothingness
Luna Thoth
PUSTULE
Luna Thoth
I got confused yeah Heartwork, TRITSIO, and SOTLB are kinda melodeath, tho TRITSIO is way more just full on DM than MDM honestly, and I haven't heard SOTLB for ages.

But Dimmu Borgir is def MDM on their albums after Stormblast.


90's MDM >

Edit: Also, I'd call DB symphonic BM.

Well I'd say that every thing by DB is s**t no doubt

But really they aren't very BM after Stormblast, much more death metal sound.
Basically they were like Emperor lite > Emperor lite w/ lots of ******** keyboards > kinda bmish but also with like Amon Amarath sorta stuff > less bm than before > now just gay keyboards and some metal riffs that no one can even really place that sound "scary" and "evil"


Yeah but Emperor isn't DM. I'm just gonna call this s**t symphonic extreme metal cause I can't really call it DM.

It was only their first two albums where they were any thing like Emperor, and the stuff they put out after is way different.


No, I know their s**t has changed but... calling it DM?

It is DM because it sounds like ******** s**t like AA, and Dark Funeral and crap.
sister_of_charity_02's avatar

Fashionable Member

4,800 Points
  • Full closet 200
  • Dressed Up 200
  • Signature Look 250
Cloud Connected heart 1st song i heard from the band its my favorite.


gonna see them with lamb of god on november 4th
Kick In The South's avatar

Dedicated Hunter

saw them live at ramfest this year.you wont be disjointed,in flames we trust
Kick In The South
leave scars
Kick In The South
if i could tip this post more than once i would

Quick Reply

Submit
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games