Welcome to Gaia! ::

MajikAly's avatar

7,450 Points
  • Conversationalist 100
  • Tooth Fairy 100
  • Entrepreneur 150
As the title suggests, what is the most terrible game you have ever played?
Alternatively if you have better sense than to play something crap, what is the worst game you have seen?

And most importantly - WHY? Not just because it's not your genre. Did it have a horrendous story? Graphics stab your eyes out? Music that made your ears melt? Crazy short? Randomly hard?

Common Opinions:
- Vampire Rain
- E.T on Atari
- Superman 64
- The Bouncer
- (later?) Final Fantasy/s

Interesting suggestions:
- Lester the Unlikely
- Plumbers Don't Wear Ties

Controversial:
- Call of Duty
- Skyrim/Oblivion/Morrowind

What do you guys think?
If you agree or disagree with any of these, say so! (and why)
Know something even worse??

----
My worst played: Deadly Strike. I have played a lot of bad games, but that was bad. Mind numbingly boring & just all round unfun.
Worst seen: Anything by Phoenix Games. Seriously, they steal content and their games suck beyond belief.

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.

See this s**t? This is the kind of stuff Phoenix put on the PS2 and Wii. WTF.
Masquerade of Dark's avatar

Witty Werewolf

9,350 Points
  • Alchemy Level 3 100
  • Brandisher 100
  • Invisibility 100
Id have to say Bayonetta was prolly the worst for me...... it was basically a porno

The worst game I've ever played is a DS exclusive entitled The World Ends with You.
Zombieh Man's avatar

Friendly Consumer

Perfect weapon for PS1
Vampire Raaaaaaaain.
MajikAly's avatar

7,450 Points
  • Conversationalist 100
  • Tooth Fairy 100
  • Entrepreneur 150
Masquerade of Dark
Id have to say Bayonetta was prolly the worst for me...... it was basically a porno


lol. I would think some people would buy it just for that? rofl
I sure wouldn't buy it myself, but I didn't think it was that bad?
MajikAly's avatar

7,450 Points
  • Conversationalist 100
  • Tooth Fairy 100
  • Entrepreneur 150
Yuna Tokoro

The worst game I've ever played is a DS exclusive entitled The World Ends with You.


Daymn - I heard it had quite a cult following. Not your thing or actually s**t?
Chaosive
Vampire Raaaaaaaain.

LOL
Worst game ive played was Animaniacs on the Game boy cuz it was so F**king slow stressed
Worst game i seen would probably be Siphon Filter. It looks ugly emotion_puke and the gameplay looks boring.
Disagea, easily.
Raving Rabbids. Seriously, [******** that game.
Requiem ex Inferni's avatar

Eloquent Streaker

The Bouncer. Shitty beat 'em up game from Square Enix that my friend and I literally beat in THREE ******** HOURS. The campaign of the CoD games at least had the decency to last double that amount of time.
Requiem in Mortis
The Bouncer. Shitty beat 'em up game from Square Enix that my friend and I literally beat in THREE ******** HOURS. The campaign of the CoD games at least had the decency to last double that amount of time.


Yeah man screw short games. I once played this game, Portal, and man I beat it in freaking 2 hours. Stupid developers, don't you know how to pad your games better?
Requiem ex Inferni's avatar

Eloquent Streaker

Mercain
Requiem in Mortis
The Bouncer. Shitty beat 'em up game from Square Enix that my friend and I literally beat in THREE ******** HOURS. The campaign of the CoD games at least had the decency to last double that amount of time.


Yeah man screw short games. I once played this game portal and man I beat it in freaking 2 hours. Stupid developers, don't you know how to pad your games better?
I don't mind short games, as long as they're actually fun. The Bouncer was so ******** awful that we had to force ourselves to finish it.
Requiem in Mortis
Mercain
Requiem in Mortis
The Bouncer. Shitty beat 'em up game from Square Enix that my friend and I literally beat in THREE ******** HOURS. The campaign of the CoD games at least had the decency to last double that amount of time.


Yeah man screw short games. I once played this game portal and man I beat it in freaking 2 hours. Stupid developers, don't you know how to pad your games better?
I don't mind short games, as long as they're actually fun. The Bouncer was so ******** awful that we had to force ourselves to finish it.


I'd disagree about The Bouncer being that bad. For one, the game, at least in the technology of the time, was absolutely stunning. One of the best looking ps2 games even today I think and it was a very early early game. It tried to take the beat em up to a newer level. It wasn't great, but it was fun with some diversity in the characters you had to pick from.

My gripe with the shortened time is something I've been wanting to make a thread about for awhile. Short games are pretty awful if you shovel over 60$ for one and end up only getting 3-4 hours enjoyment from it. However, it seems like this means that the longer the game, the better it is. Games like Kingdom of Amalur among others are put on pedestals before shorter, more solid experiences because they're padded to s**t and have "content". Something that frustrates me.

Quick Reply

Submit
Manage Your Items
Other Stuff
Get Items
Get Gaia Cash
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games