|
|
|
 |
On se nyt perkele.
Tekisi mieli muuttaa pois kotoa jo pikkuhiljaa ihan vain siksi että tahdon oman kämpän mielummin, koska äitini armas ei vieläkään ymmärrä sitä, kun sanon että minun huoneeni on minulle kuin oma asunto, ja sen takia sinne ei saa tulla ihan miten haluaa.
Ainoa ongelma ja este on tässä kohtaa vain se, että en tiedä yhtään miten tuo työttömyystuki juttu toimii. Tartten sieltä rahaa, että voin katsoa itselleni jonkun kätevän asunnon, ja ehkä tarvitsen myös asumistukea, mutta en tiedä miten sitä jaetaan ja kenelle. Opintotuki ainakin on täysin pois laskuista, sillä olen aikuislukiossa ja se on poisluettu opintotukea tarvitsevien listasta.
Kenelläkään mitään hajua miten mun pitäis oikein toimia tän homman kanssa? En voi vuokrakämppään muuttaa ilman rahaa, mutta jos en saa rahaa asumatta yksin, miten voin ikinä saada edes mitään aikaiseksi? Töihin menemistä ei voi laskea tähän mukaan, koska tarvitsen työn jossa saan enemmän aamu/päivä vuoroja, ja niitä taas ei ole ihan heti missä tahansa. Iltatöitä ja viikonlopputöitä taas puolestaan on jonkun verran, mutta ei ne kelpaa, sillä tarvitseehan mulla nyt vapaatakin olla joskus.
Help meh! gonk
|
|
| |
|
|