Welcome to Gaia! ::


x-a k i y o-x
p-shdw
Pffffft kreeg vandaag te horen dat ik voor mn tentamen geen studie/vrije week heb D:
Uhuhuhu emo


oh dat hebben wij nooit... surprised
Niet eens?! surprised
Ach, boeit toch niet meer. Volgend jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk niet meer terug naar Erasmus = x=;;

Hilarious Genius

12,900 Points
  • Wall Street 200
  • Person of Interest 200
  • Hygienic 200
p-shdw
x-a k i y o-x
p-shdw
Pffffft kreeg vandaag te horen dat ik voor mn tentamen geen studie/vrije week heb D:
Uhuhuhu emo


oh dat hebben wij nooit... surprised
Niet eens?! surprised
Ach, boeit toch niet meer. Volgend jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk niet meer terug naar Erasmus = x=;;


oh wttn? surprised
x-a k i y o-x
p-shdw
x-a k i y o-x
p-shdw
Pffffft kreeg vandaag te horen dat ik voor mn tentamen geen studie/vrije week heb D:
Uhuhuhu emo


oh dat hebben wij nooit... surprised
Niet eens?! surprised
Ach, boeit toch niet meer. Volgend jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk niet meer terug naar Erasmus = x=;;


oh wttn? surprised

geen idee wat wttn is, maar het zal wel iets van waarom niet betekenen xd
Pfft ze beweerde dat de studie (econometrie) kleinschalig zou zijn (als in minder dan 100), veel persoonlijke begeleiding. Precies wat ik nodig had, MAAR:
We zitten met >200 studenten, persoonlijke begeleiding is er absoluut geen sprake. Veplicht minstens 70% bij practicum aanwezig zijn, anders mag je geen tentamen doen.
En het ergste is nog: moet 60 van de 60 punten halen. Daar was ik dus niet op hoogte gehouden en heb me doodgestressed de afgelopen weken omdat ze zo snel door nieuwe stof sjeezen en ik ziek achterloop (ik leer nogal langzaam...). Ben gelijk naar mn mentor en studie adviseur geweest om erover te praten en de conclusie is dat ik weg moet volgend jaar omdat ik die 60 punten niet kan halen =x

Hilarious Genius

12,900 Points
  • Wall Street 200
  • Person of Interest 200
  • Hygienic 200
p-shdw
x-a k i y o-x
p-shdw
x-a k i y o-x
p-shdw
Pffffft kreeg vandaag te horen dat ik voor mn tentamen geen studie/vrije week heb D:
Uhuhuhu emo


oh dat hebben wij nooit... surprised
Niet eens?! surprised
Ach, boeit toch niet meer. Volgend jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk niet meer terug naar Erasmus = x=;;


oh wttn? surprised

geen idee wat wttn is, maar het zal wel iets van waarom niet betekenen xd
Pfft ze beweerde dat de studie (econometrie) kleinschalig zou zijn (als in minder dan 100), veel persoonlijke begeleiding. Precies wat ik nodig had, MAAR:
We zitten met >200 studenten, persoonlijke begeleiding is er absoluut geen sprake. Veplicht minstens 70% bij practicum aanwezig zijn, anders mag je geen tentamen doen.
En het ergste is nog: moet 60 van de 60 punten halen. Daar was ik dus niet op hoogte gehouden en heb me doodgestressed de afgelopen weken omdat ze zo snel door nieuwe stof sjeezen en ik ziek achterloop (ik leer nogal langzaam...). Ben gelijk naar mn mentor en studie adviseur geweest om erover te praten en de conclusie is dat ik weg moet volgend jaar omdat ik die 60 punten niet kan halen =x


woooooooooooooow dat is niet te doen zeg! surprised dat van de aanwezigheid is opzich wel normaal.. maar die 60/60 punten is belachelijk! maar jeetje dat je dat nu al weet surprised herfstvakantie is nog niet eens begonnen!
x-a k i y o-x
woooooooooooooow dat is niet te doen zeg! surprised dat van de aanwezigheid is opzich wel normaal.. maar die 60/60 punten is belachelijk! maar jeetje dat je dat nu al weet surprised herfstvakantie is nog niet eens begonnen!

Op de VU is het maar 36/60 in het 1e jaar en de overige punten in het 2e jaar.
Ach, ik ken mezelf te goed ;p Als ik geen stress heb kan ik alles aan, maar die 60/60 en langstudeerboete spookt continu in mn hoofd <____< Ben ook 2kg afgevallen door stress en ik ben al te licht voor mijn lengte.
Dus ja, dan is het verstandig om zo snel mogelijk aan de bel te trekken hè ;p
owwww vergeten bij te zeggen dat naast die 60/60:
we maar 3x mogen herkansen dit in het 1e jaar. .______.;; (Ik heb dit jaar iets van 11 vakken in totaal. . .)
Ontmoedigend? Behoorlijk emotion_facepalm
Kheb ook geen herfstvakantie ; A; Alleen kerst-en zomervakantie <_< >_>

Heb besloten een weekje weg te blijven van uni, lekker bezig aan zelf studie.

Blessed Millionaire

@shdw: dat is echt belachelijk. Maar als je dat nu al weet, waarom stop je er nu niet mee dan? Dan heb je namelijk geen last van die langstudeerboete. Kan je je gaan orienteren op andere scholen/opleidingen.
Omdat:
1) als ik nu stop, dan moet ik een jaar gaan wachten voordat ik weer kan beginnen met studeren (ben bang dat ik lui word)

2) ik de studie wel leuk vind en voor nu wil ik gewoon zoveel mogelijk leren zodat ik volgend jaar op de VU een relaxte start heb (wil nog steeds dezelfde studie gaan doen)

3) Mn ouders zijn niet bang voor de langstudeerboete, ze zijn erop voorbereid mocht ik (of mijn broer) meer tijd nodig hebben voor ons studie

en ten slotte:
de studie adviseur vertelde me dat de 60/60 regeling een 'experiment' is. Stel dat 90% van de studenten aan het eind van het jaar die 60/60 niet halen (dus 20 studenten die het wel halen), wordt de experiment dan opgeheven of gaan ze alleen die 20 studenten meenemen naar het 2e jaar?Dus ja, mocht het gebeuren dat die 60/60 opgeheven wordt, dan wil ik nog wel minstens 40/60 (dat was de standaardnorm) halen om door te kunnen naar de 2e jaar :u
Want uiteindelijk gaat economie, rotterdam en Erasmus veel beter samen dan VU x)

Blessed Millionaire

Bij ons hadden ze het experiment om 50/60 punten te halen vorig jaar. Dat ging ondanks de stress best goed, ik heb er 56 gehaald.
Het verhaal van je mag maar 3 herkansingen doen vind ik wel bullshit, wij mogen elk tentamen herkansen |:
Dat van 3 herkansingen is geen onderdeel van het experiment, het is altijd zo geweest emotion_sweatdrop

Blessed Millionaire

Ik vind dat echt belachelijk. Je zou denken dat zulke regels op elke school gelijk zijn, want zo benadeel je studenten echt.
Tsja...niet voor niets zit Erasmus in de top 100 beste uni's van de wereld :')
De beste blijven en de rest moet pleiten ;p

96kathy's Significant Otter

Shy Nymph

11,500 Points
  • Prepared for Liftoff 50
  • Nerd 50
  • Battle: Mage 100
Oh my, het is gewoonweg te lang geleden dat ik hier ooit was :O.

Quick Reply

Submit
Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games
Mini-Games
Play with GCash
Play with Platinum