Welcome to Gaia! :: <3 The French Thread <3 | Forum

Register FaceBook Login Login

GST

Welcome to Gaia's forums, where millions of members gather to discuss random stuff, make new friends,
complain about life, argue about nothing, laugh at dumb pictures, discuss serious issues and/or curse like sailors.

Lurking is creepy. Quit skulking in the shadows and join the conversation!

Register to reply

Advertisement

Quelle fêtes est-ce que vous célébrez?

Noël 0.95454545454545 95.5% [ 21 ]
Hanoukka 0 0.0% [ 0 ]
Kawanza 0 0.0% [ 0 ]
autre/aucune 0.045454545454545 4.5% [ 1 ]
Total Votes: 22
Tags: french  thread 
Share:  
forum:391, topic:40764615
That is Utterly Stupid

BTW, what the heck is a hyphen question

(Sorry for my rusty English, I haven't been speaking or writing in this langage for a while.)

(You guys can call me Melaine if you want to address me)

(If you wonder (although you probably don't), I'm French on my father's side and American on my mother's side.)

Hyphen veut dire trait-d'union, ou tiret si tu préfères.
---

"The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss."

Bonjour!
Quelqu'un sait le mot pour "familiar" (l'animal de socière) en français?
Merci!

Mein Kulturkampf
J'ai marre du désir de jeunesse
Pardonnez
Car je suis partagée au sujet de
votre esprit-
êtes-vous fou ou est-ce que la fenêtre est juste fermée?

Chassez
Mon dos en retrait à travers le champ détrempé
Et dites-moi
Que vous n'avez jamais connu.

Attrapez
Alors que je jete l'allusion à
votre sourde oreille;
Les chiens n'ont pas ce problème.

i re-correcte it xD because i still saw mistakes after the other corrections
but the others did a good job nonetheless =)

first of all, it's either
J'en ai marre
or
J'ai marre de...
it's kinda like you'd be saying: I'm sick of it young lust
which doesn't make sense because "it" already says what you're sick of. that's what "en" does too =)

Je suis partagée à propos de...doesn't make sense...i know what you mean by it but that's not the right way to say it. and i would've just taken out the "mais" altogether too because i know in English, you can say Forgive, but...but in french, it's a little different. I put "car" instead because it'd be "forgive, because..." i still don't think that makes correct sense in french but i'm too tired to find a better way to put it xD

also, i changed your "tu" to "vous" because you changed it on your own later and switched back and forth. (pardonnez is with vous...but then you used tu later on...) but the others said this already xD

"que vous n'avez jamais connu" what do you mean? there would be a 'complément de verbe' missing in there (don't know the english equivalent sorry x_x) what or who did they never know? i think you wanna say 'you never knew me?' if so, it'd be
'que vous ne m'aviez jamais connue'

@Astrid-157: familiar = familier
mais j'ai pas compris ce que tu voulais dire par l'animal de socière? ._.

ainokokoro

@Astrid-157: familiar = familier
mais j'ai pas compris ce que tu voulais dire par l'animal de socière? ._.

A witch's familiar. Y'know, like a cat or raven that would follow a witch around and do her biding.
Anywho, I don't need the word. Thanks anyway.

Oops, I'm sorry. It appears that I broke my ax on your head.
http://racebending.com/downloads/aangaintwhite-webcam.gif
BOYCOTT THE LAST AIRBENDER MOVIE!
Salut tout le monde biggrin Comment ça va?

Il est venu le temps des cathedrales, le monde est entre, dans un nouveau millenaire. L'homme a voulu monter vers les etoiles, ecrire son histoire, dans le verre ou dans la pierre.

Gimme your giftboxes!!

salut! Il m'amuse que tout le monde ici essaie d'apprendre le français! Je peux aider quelqu'un qui a besoin de l'aide et je suis disponible n'importe quel temps! biggrin tout le monde, bonne chance!

masque de la mort rouge
salut! Il m'amuse que tout le monde ici essaie d'apprendre le français! Je peux aider quelqu'un qui a besoin de l'aide et je suis disponible n'importe quel temps! biggrin tout le monde, bonne chance!

Je veux pratique ma francais, tu parle l'englais?

Mulletair
masque de la mort rouge

Je veux pratique ma francais, tu parle l'englais?

c'est l'anglais. pas l'englais. lol. typos.

OH MON DIEU. Je déteste mes profs. Ils m'ont donné beaucoup des devoirs. Je déteste faire devoirs. Je suis fatiguée. Je vais aller à dormir maitenant. au revoir.

moi, je n'ai pas de devoirs...j'ai juste un gros projet de biologie avec un partenaire pas travaillant et des examens qui s'en viennent. x_x

ainokokoro

ainokokoro
moi, je n'ai pas de devoirs...j'ai juste un gros projet de biologie avec un partenaire pas travaillant et des examens qui s'en viennent. x_x

hmm je pense que t'as trop de devoirs wink
moi j'ai presque la meme chose mais c'est un gros projet pour ma classe de histoire et comme toi j'ai des examens qui s'en viennent

ainokokoro

J'adore biologie et chemie. Je l'adore la science.

Je n'aime pas chemie! >< C'est très difficile.

http://i41.tinypic.com/4kbuap.png
kittygirl V!
Je n'aime pas chemie! >< C'est très difficile.

Je pense que les mathes est difficile mais pas chemie. et il y a beaucoup des mathes en chemie. lol. C'est étranger.

Sliimy heart txt moi.(760) 529 3441..en français.

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

We will be phasing out support for your browser soon.

Please upgrade to one of these more modern browsers.